شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

فرزندان مردم را نکشید؛ خیلی سخت است، از خداوند بترسید
11 مرداد 1399 - 13:44
شناسه : 244326
4
ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه خطاب به فرماندۀ هنگ مرزی پاوه و فرماندۀ وی در استان، آقای الهی عرض می‌کنم: جناب آقای الهی جنابعالی ۳ سال پیش فرزندت را از دست دادی، هنوز عزا مهمان منزل شماست؛ ۸ ماه پیش فرزند بنده فوت کرده و هنوز گریه در منزل من خاتمه نیافته است؛ عزای مادر و همسر آن جوان کولبر کی تمام می‌شود؟ طلوع‌‌کرمانشاه :

روز جمعه ۹۹/۰۵/۱۰ با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه بخاطر جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا ؛ برای بیست و دومین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری همزمان با وقت نماز جمعه، بصورت زنده از طریق اینستاگرام با مومنین سخن گفتند/امام جمعه پاوه با اظهار ناراحتی و تأسف از یک داغ تکراری گفتند:دیروز جوانی اهل روستای حشمر شهرستان ثلاث باباجانی در مرز نوسود با گلولۀ سربازان هنگ مرزی شهرستان پاوه کشته شد؛ در طول ۳۵ روز گذشته،این سومین نفر است که توسط نیروهای هنگ مرزی پاوه جانش را از دست می‌دهد. ۲ نفر از آن‌ها با گلولۀ مستقیم مأموران کشته شده‌اند و یک نفر از ترس مأمورین در آب غرق شده بود/بنده خیلی ناراحتم؛ سئوال اینجاست آن جوان اهل حشمر چرا به نوسود آمده است؟ بدون تردید جیبش خالی بوده و آمده تا برای خانواده و فرزند صغیرش که تصویرش را در رسانه ها دیدیم، لقمه نانی به دست بیاورد و کوله ای حمل و مالک یکصد هزارتومان شود! این جوان، چرا باید کشته شود؟!/دیشب از بعضی از دوستان تحقیق کردم، گفتند: ماموستا؛ اگر از آن مسیر تانک هم وارد شود برای جمهوری اسلامی خطری نخواهد داشت چه برسد به ۱۰ کیلو چای یا یک تلویزیون که یک کولبر حمل می نماید/بنده خطاب به فرماندۀ هنگ مرزی پاوه و فرماندۀ وی در استان، آقای الهی عرض می‌کنم: جناب آقای الهی جنابعالی ۳ سال پیش فرزندت را از دست دادی، هنوز عزا مهمان منزل شماست؛ ۸ ماه پیش فرزند بنده فوت کرده و هنوز گریه در منزل من خاتمه نیافته است؛ عزای مادر و همسر آن جوان کولبر کی تمام می‌شود؟/فرزندان مردم را نکشید؛ خیلی سخت است، از خداوند بترسید؛ و الله باید شما در قیامت جواب خدای بزرگ را بدهید؛ چرا و برای چه چیزی آن جوانان را می‌کشید؟ یک کوله چایی چه تأثیری بر جمهوری اسلامی دارد؟ اتقوا الله اتقوا الله اتقوا الله

پ
پ

با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه بخاطر جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا ؛ برای بیست و دومین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری همزمان با وقت نماز جمعه، بصورت زنده از طریق اینستاگرام با مومنین سخن گفتند. در ادامه متن کامل سخنان ایشان آمده است:

  روز جمعه ۹۹/۰۵/۱۰ با توجه به تعطیلی نماز جمعه پاوه بخاطر جلوگیری از احتمال شیوع ویروس کرونا ؛ برای بیست و دومین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری همزمان با وقت نماز جمعه، بصورت زنده از طریق اینستاگرام با مومنین سخن گفتند. در ادامه متن کامل سخنان ایشان آمده است:

 

متن کامل سخنان حاج ماموستا ملا قادر قادری در بیست و دومین پیام جمعه سال ۱۳۹۹ به تاریخ ۹۹/۰۵/۱۰

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله حمداً حمداً والشکرلله شکراً شکراً ثم الصلوه والسلام علی رسول‌الله و آله و و صحبه و من والا و لا حول و لا قوه الاّ بالله

لبیک اللهم لبیک لبیک لا شریک لک لبیک ان الحمد و النعمه لک و الملک لا شریک لک

السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

بعد از عرض سلام و احترام؛ عید سعید قربان، عید ذبح قربانی و یاد ابراهیم و اسماعیل و عید یاد حجه‌الوداع پیامبر بزرگوار اسلام (ص) بر تمامی شما خواهران محترم و برادران عزیز مبارک باد. خداوند طاعات و عبادات همۀ ما را قبول و جامعۀ بشری بخصوص مسلمانان و به‌ویژه شما دوستان ایمانی را از این بلا که گریبان گیر جامعه شده است، محفوظ فرماید.

امروز ۳ مطلب مختصر را آماده کرده‌ام که به‌عنوان پیام جمعه به عرض می‌رسانم.۱چندساعتی در خدمت رسول‌الله (ص) به مناسبت عید سعید قربان ۲- داغ کرونا ۳-ما و نماز جمعه

🔴 بحث اول: چندساعتی در خدمت رسول‌الله (ص) به مناسبت عید سعید قربان باشیم و او را همراهی کنیم.

امروز بیست و دومین جمعه‌ای است که نتوانسته‌ایم نماز جمعه اقامه نماییم. از خدای بزرگ درخواست عزت  سربلندی و سلامتی برای جمیع مسلمانان دارم و خاضعانه و خاشعانه می‌خواهم زمینۀ اقامۀ نماز جمعه را برای ما فراهم کند.

عزیزان من؛ ۱۴۳۱ سال پیش یعنی سال دهم هجری در ماه ذی‌القعده شایع شد امسال رسول خدا (ص) عازم حج هستند. غوغایی به پا شد و همۀ زنان و مردان خود را مهیا کردند تا در خدمت رسول‌الله (ص) عازم حج شوند.

پیامبر بزرگوار (ص) در ۲۵ ذی‌القعده از مدینه منوره به سمت ذوالحلیفه، میقات حج اهل مدینه عازم شدند. در ذوالحلیفه مردم را صدا زدند و فرمودند: «ایها الناس» ای مردم؛ حج عبادتی عملی است. به من نگاه کنید که چگونه احرام می‌بندم و چگونه نشست‌وبرخاست می‌کنم شما هم به همان صورت عمل کنید. همگی محرم شدند. پیامبر اسلام دستور حرکت را صادر فرمودند و مردان و زنان با احشام و امکانات عازم سرزمین مکه شدند.

 پس از طی ۹ روز راه، به مکه رسیدند و بلافاصله به بیت‌الله رفتند. طواف القدوم را انجام دادند و چند روزی در آنجا ماندند و روز هشتم ذی‌الحجه به سمت منا به راه افتادند و شب در منا بودند و روز بعد به عرفات رفتند . در عرفات تا شب ماندند . عرفات کاملاً شلوغ و سفیدپوش گردیدو رکن مهم حج بفرموده «الحج العرفه» انجام شد و زحمت چندین ساله رسول خدا (ص) به بار نشست. مورخان نوشته‌اند یکصدهزار تا ۱۲۰ هزار نفر با اخلاص و با ایمان همراه رسول خدا (ص) در آن سال به حج آمده بودند و در عرفات وقوف نمودند.

پیامبر عزیز ما (ص) در عصر روز عرفه در کنار جبل الرحمه خطبه‌ای خواندند که خود به‌تنهایی یک منشور و آیین‌نامه و دستور برای زندگی ما است. چند جمله از آن خطبۀ مهم را برای شما نقل می‌کنم. ازجمله:

«ایها الناس»؛ ای مردم اسمعوا قولی به حرف من گوش دهید. فانی لا ادری لعلّی لا القاکم بعد عامی هذا بهذا الموقف ابدا احتمالاً بار دیگر من به این سرزمین نیایم» این خود حامل پیامی بود که درواقع آخر عمر پیامبر اسلام (ص) است. رسول گرامی اسلام به عبادات مختلف دارد خداحافظی می کند.

پیامبر ما فقط این حج را انجام داده است و پیامش این است اگر انسان در طول عمر خود صادقانه یک بار فریضه حج را انجام دهد برایش کافی خواهد بود. بعدازآن ادامه دادند:

«ایها الناس؛ لا تَظلِمون و لا تُظلَمونَ » به کسی ظلم نکنید و اجازه ندهید کسی هم به شما ظلم کند.» و باز فرمود آگاه باشید؛ شیطان از شما مأیوس شده است که به بت پرستی برگردید.اما دست بردارتان نیست می خواهد شمارا منحرف کند و لذا هشیار شیطان باشید.

در ادامه خطاب به مردان فرمودند: زنان رفیق و تکمیل‌کنندۀ زندگی شما هستند. به زنانتان ظلم نکنید. این یک پیام برای رعایت حقوق زنان است که در آن مکان حساس پیامبر اسلام به مردان توصیه و امر فرمودند که باید حقوق زنان رعایت شود  طبیعتاً زنان هم باید حقوق مردان را رعایت کنند.

بعدازآن فرمودند: ای مردم؛ گوش کنید: «انما المؤمنون اخوهٌ» همۀ شما برادر و خواهر دینی هستید. وحدت رمز پیروزی شماست آن را از دست ندهید و بدانی که خلاف وحدت حرکت کردن سبب هلاک و بدبختی است.

سپس فرمودند: گوش دهید من می‌روم اما بعد از خود ۲ اصل مهم را برای شما به‌جای می‌گذارم. اگر صادقانه به آن‌ها تمسک کنید هر گز ذلیل و گمراه نمی‌شوید و خداوند و پیامبر اسلام از شما ناراحت نخواهند شد. آن دو اصل کتاب الله و سنت رسول الله اند.

همان شب به مزدلفه آمدند. روز بعد به منا رفتند. رجم شیطان و حلق و تقصیر را انجام دادند و به سمت میدان قربانی به راه افتادند. پیامبر بزرگوار ما (ص) ۶۳ رأس حیوان را با خود به حج آورده بودند. با دستان مبارک خود ۲ رأس از آن‌ها را ذبح کردند و فرمودند: یکی از آن‌ها برای خودم و اهل‌بیت و خانواده‌ام و یکی دیگر از آن‌ها برای خودم وامتم و بقیه را به اصحاب دادند تا ذبحشان کنند.

نام این حج، حجه‌الوداع است چون ظاهراً پیامبر اسلام (ص) از اصحاب و یاران خود خداحافظی کردند و در میان جمعی از اصحاب هم به حجه الکمال معروف است چون دین در این سفر کامل شد. پیامبر اسلام بعد از ۳ ماه از سفر حج از امت خود خداحافظی کردند و دنیای فانی را به‌جای گذاشتند.

امیدوارم در این روز که هزار نفر از حجاج در سرزمین منا هستند اگر قربانی می‌کنیم به پیروی از پیامبر اسلام (ص) باشد. جمعۀ گذشته هم عرض کردم علمای ما می‌فرمایند: رمز و فلسفۀ قربانی در درجۀ اول شکر خداست که به ما مال عطا فرموده و می‌توانیم قربانی کنیم. و در مرحلۀ دوم برای دفع بلا و احیا نمودن سنت رسول‌الله (ص) است. امسال مسلمانان استقبال خوبی در قربانی کرده‌اند. خدای بزرگ از همه قبول فرماید و آن را سبب دفع بلا در میان تمام مسلمانان قرار دهد.

🔴 بحث دوم: داغ کرونا

این مصیبت ۶ ماه است تمام دنیا و ۵ ماه است کشور ما را گرفتار کرده و دین و دنیای ما را زیر سؤال برده است. امروز روز عید است. در بسیاری از ممالک اسلامی نماز عید برگزار نشد. من بعضی از مساجد را تماشا کردم. فلسطین اشغالی، تونس، مسجد ایاصوفیه در ترکیه، سودان و مسلمانان سوئد و اتریش و انگلیس و فرانسه را دیدم. در حیاط مسجد جامع تونس که یکی از مفاخر دنیای اسلام است ۳ صف نماز عید قربان را خواندند. این ضربۀ دینی است که کرونا به جامعه اسلامی تحمیل کرده است از جمله به حج

برای نمونه دو سال پیش که خداوند توفیق داد و بنده به سفر حج مشرف شده بودم، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاجی به حج آمده بودند. پس حج ما ضربه خورده است. جمعه و مراسمات عید هم که نداریم و اگر هم هست بسیار کم‌رنگ و بی روح است. پیامبر بزرگوار وقتی ایام عید فرامی‌رسید، می‌فرمودند: مردان و زنان حتی زنان حائض بیایند و احشام را هم همراه خود بیاورند تا دشمنان عزت و عظمت و وحدت اسلام را دریابند. به حقیقت ما دچار ضربه بسیار سنگینی شده‌ایم. پس عزیزان، این مریضی به دین و دنیا و اقتصاد و معیشت مردم ما لطمه وارد کرده است.

🔴 آمار کرونا

تا این لحظه که بنده در خدمت شما هستم، در دنیا حدود ۱۷ میلیون و پانصد هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶۷ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا که مدعی خدایی در زمین است و مانند فرعون شعار انا ربکم الاعلی را سر می دهد، هنوز نتوانسته ثابت کند که این مرض جهانی میروس است یا میکروب، با ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مبتلا و ۱۵۵ هزار نفر فوتی بیشترین آمار ابتلا و فوت را در میان سایر کشورها دارد. ۴ کشور اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه و عربستان سعودی هم بیشترین آمار ابتلا در میان کشورهای اسلامی را دارند.

تا امروز کشور ما بیش از ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا دارد و تاکنون نیز بیش از ۱۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. خدای تبارک‌وتعالی آن‌ها را مورد عفو و غفران خود قرار دهد.

در شهرستان پاوه هم ما آمار دقیقی نداریم و و در دادن آمار اختلاف نظر وجود دارد. جناب آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور می‌فرماید: ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‌اند. بنده حساب کرده‌ام که حداقل ۵۰۰ نفر از این ۲۵ میلیون متعلق به شهرستان ما خواهد بود؛ تا امروز ۱۰ نفر را از جمعیت ۶۲ هزارنفری شهرستان پاوه بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم.

🔴 بحث سوم: ما و نماز جمعه

امروز بیست و دومین جمعه است که نماز جمعه ما تعطیل است و به‌عبارتی‌دیگر ۵ ماه و یک روز است درب مسجد جامع ما بسته شده و صدای اذان جمعه و صلوات بر محمد (ص) و وعظ و خطابه از آن به گوش نمی‌رسد؛ در ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ با اتفاق‌نظر جمعی از علمای شهرستان و به خاطر حفظ جان و نفس مردم شریف نماز جمعه را تعطیل کردیم و اگر در بعضی جاها نماز جمعه برگزار می‌شود، بی‌روح و کم‌رنگ و بدون پیام است.

الآن ما گرفتار هستیم و مردم از ما گله‌مند هستند. خدای بزرگ هم از ما گله می‌کند؛ مردم ازنظر روحی سست شده‌اند و به شیوه‌ای از حیث عقیده ضربه خورده اند شاید اگر ما یک سال کامل تبلیغ کنیم نمی‌توانیم به نقطه اول یعنی ۹ اسفند سال ۹۸ برگردیم؛ پس ما باید چکار کنیم؟

مقام معظم رهبری جملۀ زیبایی دارند و می‌فرمایند: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است. این قلب ۵ ماه است از تپش افتاده است. همچنان که اگر قلب انسان بأیستد تمام اعضا ضربه می‌بینند، قلب هر شهر هم که نماز جمعه است، اگر بأیستد، بقیه اعضاء ضربه خواهند دید و شاهد این ضربه هستیم.

ما اگر جمعه را هم دایر کنیم حضور کمتری را شاهدخواهیم بود، ولی مع‌هذا حقیقتاً تعطیلی جمعه‌ها ضربه زیادی به روحیۀ مردم وارد کرده است.

نزد ما اهل سنت و جماعت، جمعه واجب و فرض عین است و بدون عذر موجه نمی‌توانیم جمعه را تعطیل کنیم؛ با این حال از علمای خودمان که توانسته‌اند در این ۵ ماه با جمهوری اسلامی همراهی کنند و نمازهای جمعه را به خاطر سلامتی مردم تعطیل کرده اند، تشکر می‌کنم، اما بیش از این صلاح نیست.

جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور فرمود: مراسمات تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود؛ دیروز کنکور دکترا هم برگزار شد، همچنین دیروز دعای عرفه را در تلویزیون مشاهده کردم؛ چه اشکالی دارد ما هم نماز جمعه را با رعایت پروتکل ها و شرایط بخوانیم تا بیشتر از این مردم ما از مسائل دینی دور نشوند.

ان شاء الله در هفتۀ آینده با ۲۰ نفر از علمای شهرستان و نمایندگان شبکه بهداشت و درمان جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد و سعی خواهیم کرد بتوانیم با شرایطی خاص جمعه‌ها را برگزار کنیم اگر این کار را نکنیم بعداً در نزد خدای تبارک‌وتعالی عذر نخواهیم داشت؛ جمعه ما همیشه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفری حضور داشتند، حال چه اشکالی دارد ۴۰۰ نفر بیایند تا شعار جمعه تعطیل نشود.

🔴 یک تشکر

لازم میدانم از پزشکان و پرستاران و کادر درمان تشکر می‌کنم که در طول این ۵ ماه زحمت کشیده و ایثار کرده‌اند. بسیاری از پزشکان محترم و پرستاران عزیز در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. ضمن دعای خیر برای این عزیزان، از آنان ممنون و سپاسگزاریم.

🔴 اظهار ناراحتی و تأسف از یک داغ تکراری

دیروز جوانی اهل روستای حشمر شهرستان ثلاث باباجانی در مرز نوسود با گلولۀ سربازان هنگ مرزی شهرستان پاوه کشته شد؛ در طول ۳۵ روز گذشته،این سومین نفر است که توسط نیروهای هنگ مرزی پاوه جانش را از دست می‌دهد. ۲ نفر از آن‌ها با گلولۀ مستقیم مأموران کشته شده‌اند و یک نفر از ترس مأمورین در آب غرق شده بود.

بنده خیلی ناراحتم؛ سئوال اینجاست آن جوان اهل حشمر چرا به نوسود آمده است؟ بدون تردید جیبش خالی بوده و آمده تا برای خانواده و فرزند صغیرش که تصویرش را در رسانه ها دیدیم، لقمه نانی به دست بیاورد و کوله ای حمل و مالک یکصد هزارتومان شود! این جوان، چرا باید کشته شود؟!

دیشب از بعضی از دوستان تحقیق کردم، گفتند: ماموستا؛ اگر از آن مسیر تانک هم وارد شود برای جمهوری اسلامی خطری نخواهد داشت چه برسد به ۱۰ کیلو چای یا یک تلویزیون که یک کولبر حمل می نماید.

بنده خطاب به فرماندۀ هنگ مرزی پاوه و فرماندۀ وی در استان، آقای الهی عرض می‌کنم: جناب آقای الهی جنابعالی ۳ سال پیش فرزندت را از دست دادی، هنوز عزا مهمان منزل شماست؛ ۸ ماه پیش فرزند بنده فوت کرده و هنوز گریه در منزل من خاتمه نیافته است؛ عزای مادر و همسر آن جوان کولبر کی تمام می‌شود؟

فرزندان مردم را نکشید؛ خیلی سخت است، از خداوند بترسید؛ و الله باید شما در قیامت جواب خدای بزرگ را بدهید؛ چرا و برای چه چیزی آن جوانان را می‌کشید؟ یک کوله چایی چه تأثیری بر جمهوری اسلامی دارد؟ اتقوا الله اتقوا الله اتقوا الله

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.