جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

هنرمندان در جهانی‌کردن نام کرمانشاه نقش موثری دارند
22 مرداد 1399 - 9:35
شناسه : 248594
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمانشاه نقش هنر و هنرمندان را در جهانی کردن نام کرمانشاه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آثاری مانند طاق‌بستان و بیستون به دست هنرمندانی چون فرهاد ساخته شده است و فرهادها در این سرزمین خفته‌اند و آثارشان زنده است./ابراهیم مرادی افزود:آنچه که در کرمانشاه جذب گردشگر می‌کند گردشگری تاریخی، مذهبی، طبیعی و خوراک است؛ در بحث گردشگری تاریخی آن چیزی که به دستور پادشاهان کنده‌کاری شده است حاصل زحمات هنرمندان آن عرصه بوده که یکی از آنها فرهاد کوه‌کن است./وی با اشاره به اینکه هنرمندانی که سیاه‌چمانه، مور، تنبور و موسیقی سنتی را می‌نوازند ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگر هستند که باید حمایت شوند، افزود: هنرمندان جوان ما که این آثار را خلق می‌کنند و همچنین همه دهیارها، شوراهای روستاها و بخشداری ها باید برای استفاده از این توانمندی‌ها و زنده نگه داشتن این میراث ارزشمند آموزش‌های لازم را ببینند.

پ
پ

هوره و مور از کهن‌ترین آواهای جهان هستند

مرادی، هوره و مور را از کهن‌ترین آواهای جهان دانست و گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید برای معرفی ظرفیت این هنرمندان به میدان بیایند و با پخش کلاس‌های آموزشی موسیقی و سنت‌های محلی، نسل جدید را با این میراث گرانبها آشنا کنند تا دچار بحران هویت نشوند و در عین حال بتوانیم این تاریخ ارزشمند چند ۱۰ هزار ساله را به جهانیان معرفی کنیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه، شاه کلید این آموزش‌ها را از دوران کودکی و مهدهای کودک عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید دروس تخصصی گردشگری را سرلوحه آموزش خود قرار دهد؛ آموزش و پرورش باید کارشناسان گردشگری را تربیت کند و آنها همه جاذبه‌های گردشگری استان را ببینند و زیرنظر یک واحد متمرکز این ظرفیت‌ها را معرفی کنند تا به صورت جزیره‌ای عمل نشود.

مرادی با تاکید به اینکه داشته‌های فرهنگی و بومی استان کرمانشاه را باید حفظ کنیم و امروز این میراث است که جذب گردشگر می‌کند، گفت: لباس و زبان ما هویت ما است و این لباس را باید دختران ما بپوشند و با زبان مادری خود صحبت کنند و به آنها افتخار کنند.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمانشاه اظهار داشت: استان کرمانشاه را که به دلیل تنوع مذهبی، قومی و زبانی هندوستان ایران می‌نامند از قدیم مسیر عبور زوار عتبات عالیات بوده و جای جای آن آثار جبهه و بقاع متبرکه‌ای وجود دارد که برای گردشگران جذاب است.

وی هویت معماری قدیمی کرمانشاه که برای گردشگران هم جالب است را در حال نابودی دانست و گفت: در روستاهای ما بعد از زلزله خانه‌هایی را ساختند که هیچ تناسبی با هویت معماری کرمانشاه ندارد و ادارت متولی موظفند در این زمینه به طور جدی ورود کنند تا ساختار معماری خانه‌های کرمانشاه از بین نرود.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.