جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

قیمت ۱۱۵۰۰تومان هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و مرغ همچنان کیلویی حدود ۱۵ هزار تومان است❗️  ❗️ بالا رفتن قیمت مرغ متاثر از بالا رفتن قیمت گوشت قرمزاست
30 بهمن 1397 - 9:36
شناسه : 24884
2
یک صاحبنظر حوزه طیور: دستوری کردن قیمت مرغ جواب نمی‌دهد طلوع‌‌کرمانشاه :

چند روز پیش بود که دبیر ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را یازده هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و عنوان کرد هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از این قیمت عرضه کند. قیمتی که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت و قیمت مرغ همچنان کیلویی حدود ۱۵ هزار تومان است. در همین راستا یک صاحبنظر حوزه طیور معتقد است، تعیین قیمت مرغ تابع بخشنامه نیست و دستوری کردن آن جواب نمی‌دهد./دکتر محمدامین مروتی صاحبنظر حوزه طیور با اشاره به مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر تخلف بودن عرضه مرغ با قیمت بیش از یازده هزار و ۵۰۰ تومان، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای مرغداران حداقل بین ۹۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که با احتساب سود ۱۰ تا ۱۲ درصدی برای تولیدکنندگان و با احتساب اضافه شدن هزینه های کشتار، توزیع و خرده فروشی، قیمت تمام شده مرغ بالای ۱۴ هزار تومان خواهد بود./مروتی با بیان اینکه از مرداد امسال شاهد تغییرات نرخ ارز بودیم که همین امر قیمت مرغ را بالا برده، تاکید کرد: قیمت سویا و ذرت وابسته به نرخ ارز است و نوسانات ارزی به شدت آنها را تحت تاثیر قرار داده و افزایش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است./وی همچنین با اشاره به افزایش هزینه نگهداری مرغ مادر(تولید کننده جوجه یک روزه)، اظهار کرد: میانگین قیمت فروش جوجه یک روزه نیز از حدود ۱۳۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان به بیش از چهار هزار تومان رسیده است./مسئول فنی و بهداشتی شرکت طیور بهاران اشاره‌ای هم به قیمت‌های اعلام شده برای نهاده‌های مورد نیاز در صنعت مرغداری داشت و افزود: در حال حاضر با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده ها، قیمت هر کیلوگرم سویا ۲۳۵۰ تومان، هر کیلوگرم ذرت بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ تومان و قیمت جوجه یک روزه ۲۴۰۰ تومان اعلام شده، در حالیکه در حال حاضر این قیمت ها در بازار خیلی بیشتر است و برای سویا حدود ۴۱۰۰ تومان، ذرت ۱۷۰۰ تومان و جوجه یک روزه چهار هزار تومان است و تنها تفاوت قیمت این سه نهاده به تنهایی قیمت هر کیلوگرم مرغ را حداقل سه هزار تومان افزایش می‌دهد.

پ
پ
مروتی تأکید کرد: مرغداران ناچار به تامین نهاده های مورد نیاز خود از بازار آزاد هستند، چرا که تا این نهاده ها با قیمت های مصوب به دستشان برسد، جوجه شان تلف شده است.

مروتی در ادامه بالا رفتن قیمت مرغ را متاثر از بالا رفتن قیمت گوشت قرمزهم دانست و  تصریح کرد: در شرایط کنونی که قیمت گوشت قرمز بالا رفته، قطعا خانواده هایی که از پس خرید گوشت قرمز برنمی‌آیند  گوشت مرغ را جایگزین  کرده اند که همین موضوع در بالا رفتن نسبی قیمت مرغ بی تاثیر نبوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جوجه ریزی در سالن های پرورش مرغ در این مقطع از سال برای پوشش  بازار عید به اوج خود می رسد، گفت: در شرایط کنونی اگر به مرغداران برای فروش مرغ با قیمت پایین تر از قیمت تمام شده فشار بیاید، با کاهش جوجه ریزی مواجه خواهیم شد که این اتفاق بحران دیگری برای قیمت مرغ را بعد از نوروز ایجاد خواهد  کرد.

مروتی تصریح کرد: قیمت مرغ در شرایط کنونی تحت تاثیر تصمیم گیری های اشتباه دو ماه پیش بوده است.

مسئول فنی و بهداشتی شرکت طیور بهاران در ادامه راهکار اصلی و نهایی برای تعیین قیمت مرغ در شرایط کنونی را واگذار کردن آن به عرضه و تقاضا دانست.

 مروتی با بیان اینکه قیمت هر کالایی در بازار با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، افزود: تعیین قیمت مرغ تابع بخشنامه نیست و بخشنامه‌ای کردن آن جواب نمی‌دهد/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.