جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

تجارت گوجه به مرز عراق دلیل گرانی و نوسان قیمت در بازار داخلی/امروزدر کرمانشاه گوجه کیلویی ۲هزار تومان‼️
28 مهر 1399 - 12:29
شناسه : 261068
1
در میدان میوه و تره بارامروزگوجه کیلویی 2هزار تومان به فروش رسید‼️ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه _پایگاه خبری طلوع_رئیس اتحادیه بار فروشان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۸ مهرماه اظهار کرد: تجارت گوجه به کشور عراق سبب خالی شدن بازار داخلی ،گرانی گوجه و هجوم تجار سراسیمه برای فروختن این نهاده کشاورزی به کشور همسایه با نرخ دلار روز شده است‼️/عیسی حاجی علیانی گفت:با توجه به برداشته شدن محدودیت صادرات گوجه فرنگی از مرز رسمی پرویز خان و بالا رفتن نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی تجار و گوجه کاران محصول خود را برای عرضه و فروش در بازار خارجی به سمت مرز عراق روانه می کنند./وی افزود :علت بالا رفتن نرخ گوجه فرنگی در چند روز گذشته خالی شدن بازار داخلی این محصول در استان بود، صادرکنندگان بر این باورند که اگر محصول گوجه را با قیمت یک دلار هم به طرف خارجی بفروشند سود فراوانی عاید آنها می شود!/این مسئول به خبرنگار طلوع گفت: با بسته شدن موقتی مرز عراق در چند روز گذشته محصولات روانه شده به مرز پشت مرز مانده اند و این موضوع باعث شد که نه تنها کیفیت محصولات از بین برود بلکه همین نهاده کشاورزی امروز با قیمت بسیار پایین روانه میدان میوه و تره بار کرمانشاه شود./یکی از عمده فروشان در میدان میوه و تره بار کرمانشاه گفت:محصولات گوجه تاکستان امروز درحالی در بازار کرمانشاه با نرخ ۲هزار تومان به فروش رفت که کیفیت خود را از دست داده بودند، صادرکنندگان و فروشندگان گوجه این محصول را قبل از تعطیلات با نرخ ۱۰هزار تومان هم نمی فروختند!/وی گفت:قیمت گوجه فرنگی درجه یک تا قبل از تاریخ ۲۵مهرماه در میدان میوه و تره بار کرمانشاه ۳هزار و ۵۰۰تومان بود و همچنین گوجه کرمانشاه نیز به دلیل کیفیت پایین تر با نرخ کیلویی هزار و ۸۰۰تومان در میدان میوه و تره بار به فروش می رفت، مردم این گوجه را برای تهیه رب خریداری می کنند./این عمده فروش همچنین گفت:با توجه به اینکه سال گذشته هجم بسیاری از محصول گوجه کرمانشاهیان به هدر رفت فعلا گوجه کرمانشاهی و محلی در بازار زیاد دیده نشده است.

پ
پ

کرمانشاه _پایگاه خبری طلوع_رئیس اتحادیه بار فروشان کرمانشاه امروز ۲۸ مهرماه اظهار کرد: تجارت گوجه به کشور عراق سبب خالی شدن بازار داخلی ،گرانی گوجه و هجوم تجار سراسیمه برای فروختن این نهاده کشاورزی به کشور همسایه با نرخ دلار روز شده است‼️
عیسی حاجی علیانی گفت:با توجه به برداشته شدن محدودیت صادرات گوجه فرنگی از مرز رسمی پرویز خان و بالا رفتن نرخ دلار و کاهش ارزش پول ملی تجار و گوجه کاران محصول خود را برای عرضه و فروش در بازار خارجی به سمت مرز عراق روانه می کنند.
وی افزود :علت بالا رفتن نرخ گوجه فرنگی در چند روز گذشته خالی شدن بازار داخلی این محصول در استان بود، صادرکنندگان بر این باورند که اگر محصول گوجه را با قیمت یک دلار هم به طرف خارجی بفروشند سود فراوانی عاید آنها می شود!
این مسئول به خبرنگار طلوع گفت: با بسته شدن موقتی مرز عراق در چند روز گذشته محصولات روانه شده به مرز پشت مرز مانده اند و این موضوع باعث شد که نه تنها کیفیت محصولات از بین برود بلکه همین نهاده کشاورزی امروز با قیمت بسیار پایین روانه میدان میوه و تره بار کرمانشاه شود.
یکی از عمده فروشان در میدان میوه و تره بار کرمانشاه گفت: محصولات گوجه تاکستان امروز درحالی در بازار کرمانشاه با نرخ ۲هزار تومان به فروش رفت که کیفیت خود را از دست داده بودند، صادرکنندگان و فروشندگان گوجه این محصول را قبل از تعطیلات با نرخ ۱۰هزار تومان هم نمی فروختند!

وی گفت:قیمت گوجه فرنگی درجه یک تا قبل از تاریخ ۲۲مهرماه در میدان میوه و تره بار کرمانشاه ۳هزار و ۵۰۰تومان بود و همچنین گوجه کرمانشاه نیز به دلیل کیفیت پایین تر با نرخ کیلویی هزار و ۸۰۰تومان در میدان میوه و تره بار به فروش می رفت، مردم این گوجه را برای تهیه رب خریداری می کنند.
این عمده فروش همچنین گفت:با توجه به اینکه سال گذشته هجم بسیاری از محصول گوجه کرمانشاهیان به هدر رفت فعلا گوجه کرمانشاهی و محلی در بازار زیاد دیده نشده است.
وی گفت: یکی از تولید کنندگان گوجه علت خود داری کردن از فروش محصول گوجه خود را چنین بیان کرده است:محصول گوجه ام را در سرد خانه انبار میکنم و چند ماه دیگر با قیمت خوبی به دوبی صادر می کنم!
عمده فروش کرمانشاهی گفت: طبیعتا هر گاه که باری در میدان بار کم می شود قیمتش نیز بالا می رود. چند روز پیش حتی تهیه گوجه برای فروش روزانه عمده فروشان میدان میوه و تره بار مشکل بود اما روز گذشته و امروز بار گوجه های آفتاب خورده و برگشتی از مرز با قیمت ۲هزار تومان به فروش رسید(نرخ این محصولات را قبل از روانه شدن به سمت مرز ۱۰هزار تومان بود!)
وی به عنوان یک فروشنده در میدان میوه و تره بار کرمانشاه اظهار کرد: اگر مدیریت و نظارت درستی بر صادرات و فروش این محصول صورت بگیرد قیمت منطقی گوجه می بایست با توجه به کیفیت بین ۲تا ۳هزار و پانصد تومان باشد.

انتظار می رود سازمان جهاد کشاورزی، صمت، ستاد تنظیم بازار و کلیه ارگان های مربوط به این موضوع جهت حمایت از حقوق کشاورزان و مصرف کننده و جلوگیری از صادرات غیر منطقی و سودجویی عده ای با برنامه ریزی و مدیریت درست مانع افزایش قیمت این محصول و وارد آمدن فشار مضاعف بر دو قشر تولید کننده و مصرف کننده در ماه های پیش رو شوند.
پریا امیری پریان

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.