جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

زایمان‌های رُند‌/ محدودیت‌های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در «۹۹/۹/۹» در کرمانشاه اعمال می‌شود
04 آذر 1399 - 12:05
شناسه : 262225
1
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در مورخه نهم آذرماه سال جاری (۹۹/۹/۹)، خبر داد. طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-بهمن روشنی  اظهار داشت: با نزدیک شدن نهم آذرماه سال‌جاری (۹۹/۹/۹) برخی زوجین با اصرار خواستار زایمان و تولد نوزادشان در این تاریخ رُند‌ هستند./وی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته این قبیل اقدامات و دستکاری تاریخ تولد نوزاد، آمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را افزایش می‌دهد و در مواردی به قیمت جان نوزاد تمام می‌شود./معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: از طرفی انجام مداخلات غیرضروری و تعجیل در ختم بارداری به لحاظ تاریخ مذکور، مادر را نیز در معرض خطرات بعضا کشنده و یا با ریسک عوارض بسیار شدید قرار می‌دهد./معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این رو از تمامی همکاران شاغل در بخش‌های مرتبط با سلامت مادران و نوزادان ازجمله متخصصین محترم زنان، اطفال، بیهوشی، ماماها و پرستاران حوزه بهداشت و درمان انتظار می‌رود با روشنگری و آموزش والدین درخصوص خطرات این اقدام و مدیریت زایمان‌های طبیعی که در تاریخ مذکور به صورت خودبخودی و بدون مداخله انجام می‌شوند، به ارتقای سلامت مادران و نوزادان استان کمک کنند./وی گفت: برهمین اساس بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آن روز بطور مستمر در تمامی بخش‌های زایمانی استان به منظور رعایت ظوابط زیر حضور خواهند داشت و با توجه به سن بارداری در زمان ختم حاملگی (کمتر از ۳۹ هفته ممنوع است)، توجه به اندیکاسیون سزارین (بدون دلیل قانونی و پذیرفته شده سزارین انجام نشود) از انجام مداخلات غیرضروری در فرآیند زایمان پیشگیری خواهند کرد.

پ
پ

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-بهمن روشنی  اظهار داشت: با نزدیک شدن نهم آذرماه سال‌جاری (۹۹/۹/۹) برخی زوجین با اصرار خواستار زایمان و تولد نوزادشان در این تاریخ رُند‌ هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته این قبیل اقدامات و دستکاری تاریخ تولد نوزاد، آمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را افزایش می‌دهد و در مواردی به قیمت جان نوزاد تمام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: از طرفی انجام مداخلات غیرضروری و تعجیل در ختم بارداری به لحاظ تاریخ مذکور، مادر را نیز در معرض خطرات بعضا کشنده و یا با ریسک عوارض بسیار شدید قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس مستندات موجود جهانی، زنان باردار در صورت ابتلا به کووید ۱۹ در معرض خطر بیشتری در مقایسه با ز نان غیرباردار در سنین باروری هستند و از طرفی در شرایط حاضر احتمال وجود موارد ابتلا بدون علامت بیماری کووید ۱۹ در جامعه وجود دارد، عوارض مداخلات غیرضروری مانند سزارین‌های غیرضروری نیز نگرانی جدی نظام سلامت درباره تامین سلامتی مادران و نوزادان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این رو از تمامی همکاران شاغل در بخش‌های مرتبط با سلامت مادران و نوزادان ازجمله متخصصین محترم زنان، اطفال، بیهوشی، ماماها و پرستاران حوزه بهداشت و درمان انتظار می‌رود با روشنگری و آموزش والدین درخصوص خطرات این اقدام و مدیریت زایمان‌های طبیعی که در تاریخ مذکور به صورت خودبخودی و بدون مداخله انجام می‌شوند، به ارتقای سلامت مادران و نوزادان استان کمک کنند.

وی از هم‌استانی نیز خواست همکاری همه‌جانبه را در این راستا با کادر بهداشت و درمان داشته و بدین منظور از اعمال محدودیت‌های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در مورخه نهم آذرماه سال‌جاری (۹۹/۹/۹)، خبر داد.

وی گفت: برهمین اساس بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آن روز بطور مستمر در تمامی بخش‌های زایمانی استان به منظور رعایت ظوابط زیر حضور خواهند داشت و با توجه به سن بارداری در زمان ختم حاملگی (کمتر از ۳۹ هفته ممنوع است)، توجه به اندیکاسیون سزارین (بدون دلیل قانونی و پذیرفته شده سزارین انجام نشود) از انجام مداخلات غیرضروری در فرآیند زایمان پیشگیری خواهند کرد./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.