شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

مبتلایانِ کرونا چگونه شناسایی می‌شوند؟
05 آذر 1399 - 9:53
شناسه : 262258
1
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه به تشریح چگونگی اجرای طرح "قرنطینه هوشمند" در سطح جامعه پرداخت. طلوع‌‌کرمانشاه :

شهریار بهنیا با اشاره به شرایط نامناسب کرونا و ضرورت کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری، گفت: در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که در ستاد کرونا به تصویب رسیده اجرای طرح “قرنطینه هوشمند” است./این مسئول با اشاره به فعالیت سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، گفت: در این سامانه اطلاعات تمام مبتلایان کرونایی ثبت شده و نهادها و ادارات مختلف با توجه به فراهم شدن امکان دسترسی به این سامانه، می‌توانند قبل از ارائه هرگونه خدمت به مراجعین، از طریق این سامانه استعلام گرفته و با شناسایی بیماران کرونایی از ارائه خدمت به آنها خودداری کنند./وی افزود: هر فرد مبتلا باید در قرنطینه بماند و از حضور در سطح جامعه خودداری کند، بنابراین باتوجه به فراهم شدن امکان دسترسی به این سامانه ادارات مختلف از ارائه خدمت به این افراد خودداری می کنند./مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: سیستم حمل و نقل مانند اتوبوسرانی، قطار و شرکت های هواپیمایی هم به این سامانه متصل هستند و با گرفتن استعلام از سامانه، از صدور بلیت برای مبتلایان کرونا خودداری خواهند کرد، چرا که احتمال گسترش بیماری با حضور این افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد./بهنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز بخش خصوصی مانند “اسنپ”، “دیجی کالا”، “تپسی” و …. هم به این سامانه متصل شده‌اند و این مراکز نیز با استعلام از این سامانه، برای حفظ سلامت نیروها و مراجعین خود از ارائه خدمت به مبتلایان کرونا خودداری می کنند./وی افزود: بطور مثال با استعلام صورت گرفته اگر راننده اسنپ جز لیست مبتلایان باشد یا مسافری که با این شرکت تماس می گیرد مبتلا به کرونا باشد این مرکز از ادامه فعالیت راننده تا زمان بهبودی و نیز از ارائه خدمت به آن مسافر تا زمانی که حال او بهبود یابد خودداری می کند، چرا که ضرورت دارد این افراد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند./مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه مدت قرنطینه کرونا ۱۴ روز است، گفت: بعد از این ۱۴ روز، درصورت بهبودی افراد، با پیگیری سامانه ۴۰۳۰، اسم افراد از لیست بیماران کرونایی حذف شده و خدمات دهی به افراد به حالت عادی برمی گردد.

پ
پ

شهریار بهنیا با اشاره به شرایط نامناسب کرونا و ضرورت کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری، گفت: در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که در ستاد کرونا به تصویب رسیده اجرای طرح “قرنطینه هوشمند” است.

این مسئول با اشاره به فعالیت سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، گفت: در این سامانه اطلاعات تمام مبتلایان کرونایی ثبت شده و نهادها و ادارات مختلف با توجه به فراهم شدن امکان دسترسی به این سامانه، می‌توانند قبل از ارائه هرگونه خدمت به مراجعین، از طریق این سامانه استعلام گرفته و با شناسایی بیماران کرونایی از ارائه خدمت به آنها خودداری کنند.

وی افزود: هر فرد مبتلا باید در قرنطینه بماند و از حضور در سطح جامعه خودداری کند، بنابراین باتوجه به فراهم شدن امکان دسترسی به این سامانه ادارات مختلف از ارائه خدمت به این افراد خودداری می کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: سیستم حمل و نقل مانند اتوبوسرانی، قطار و شرکت های هواپیمایی هم به این سامانه متصل هستند و با گرفتن استعلام از سامانه، از صدور بلیت برای مبتلایان کرونا خودداری خواهند کرد، چرا که احتمال گسترش بیماری با حضور این افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

بهنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز بخش خصوصی مانند “اسنپ”، “دیجی کالا”، “تپسی” و …. هم به این سامانه متصل شده‌اند و این مراکز نیز با استعلام از این سامانه، برای حفظ سلامت نیروها و مراجعین خود از ارائه خدمت به مبتلایان کرونا خودداری می کنند.

وی افزود: بطور مثال با استعلام صورت گرفته اگر راننده اسنپ جز لیست مبتلایان باشد یا مسافری که با این شرکت تماس می گیرد مبتلا به کرونا باشد این مرکز از ادامه فعالیت راننده تا زمان بهبودی و نیز از ارائه خدمت به آن مسافر تا زمانی که حال او بهبود یابد خودداری می کند، چرا که ضرورت دارد این افراد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

بهنیا تصریح کرد: طرح “قرنطینه هوشمند” از اول آذرماه شروع شده و امیدواریم با اجرای کامل آن بتوانیم از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه جلوگیری کنیم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در پیشگیری از گسترش کرونا، گفت: توصیه ما این است مبتلایان کرونا برای حفظ سلامت و جان دیگران در مدت بیماری در قرنطینه بمانند و با بی توجهی و سهل انگاری موجب انتشار این ویروس نشوند.

بهنیا خاطرنشان کرد: در صورت حضور مبتلایان کرونا در سطح جامعه و شناسایی آنها امکان جریمه هم وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه مدت قرنطینه کرونا ۱۴ روز است، گفت: بعد از این ۱۴ روز، درصورت بهبودی افراد، با پیگیری سامانه ۴۰۳۰، اسم افراد از لیست بیماران کرونایی حذف شده و خدمات دهی به افراد به حالت عادی برمی گردد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.