جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سارقین در کمین بیمارستان تاریخی “مسیح” کرمانشاه
05 آذر 1399 - 10:57
شناسه : 262271
0
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اذعان به دستبرد سارقان به بیمارستان تاریخی مسیح، گفت: مالک این بنای ارزشمند تاریخی موظف به حفاظت و نگهداری از آن است. طلوع‌‌کرمانشاه :

امید قادری  بااشاره به آخرین وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهار کرد: پس از آنکه تابستان امسال با پیگیریهای زیاد توانستیم بعد از حدود یک دهه این بیمارستان را دوباره جزو بناهای ثبت ملی شده استان قرار دهیم، مالک بنا نیز تلاش هایش را برای خروج آن از فهرست آثار ثبت ملی شده آغاز کرد./وی تصریح کرد: هم اکنون نیز دعوای حقوقی بین میراث فرهنگی استان و مالک این بنا در دیوان عدالت اداری درحال رسیدگی است و به نظر می رسد تا یک ماه آینده رای نهایی صادر شود./مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به آسیب هایی که این بنا طی سنوات گذشته دیده بود، بویژه آتش سوزی چندماه پیش آن، در نظر داشتیم برنامه مرمت اضطراری روی آن اجرا کنیم، اما تا زمانی که مالک بنا اجازه ندهد این امر امکانپذیر نیست./ این مسئول به معضل دیگر این روزهای بیمارستان مسیح یعنی دستبرد سارقین به بخش هایی از آن هم اشاره کرد و گفت: سارقینی که بیشتر معتادین متجاهر هستند در یکی دو ماه گذشته دستبردهایی را به سقف و درب و پنجره های آهنین این بیمارستان تاریخی داشته‌اند./قادری متذکر شد: براساس دستورالعمل میراث فرهنگی، مالکین بناهای تاریخی ازجمله بیمارستان مسیح موظفند حفاظت لازم را از بناهایشان داشته باشند. بنابراین، مالک شخصی بیمارستان تاریخی مسیح موظف است اقدامات لازم را برای حفاظت از این بنا انجام دهد./مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این سوال که میراث فرهنگی برای حفاظت از این بنا چه اقدامی خواهد داشت، گفت: این بنا مالک شخصی دارد و ما چندان نمی توانیم برای حفاظت از آن اقدام کنیم. از سوی دیگر نیروی چندانی هم نداریم که بخواهیم یک نیروی حفاظت را بصورت ۲۴ ساعته آنجا مستقر کنیم، اما یگان حفاظت و نیروی انتظامی مداوم بازدیدهایی را از آن دارند.

پ
پ

امید قادری  بااشاره به آخرین وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهار کرد: پس از آنکه تابستان امسال با پیگیریهای زیاد توانستیم بعد از حدود یک دهه این بیمارستان را دوباره جزو بناهای ثبت ملی شده استان قرار دهیم، مالک بنا نیز تلاش هایش را برای خروج آن از فهرست آثار ثبت ملی شده آغاز کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز دعوای حقوقی بین میراث فرهنگی استان و مالک این بنا در دیوان عدالت اداری درحال رسیدگی است و به نظر می رسد تا یک ماه آینده رای نهایی صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به آسیب هایی که این بنا طی سنوات گذشته دیده بود، بویژه آتش سوزی چندماه پیش آن، در نظر داشتیم برنامه مرمت اضطراری روی آن اجرا کنیم، اما تا زمانی که مالک بنا اجازه ندهد این امر امکانپذیر نیست.

وی با تاکید براینکه بحث حقوقی مانع از اجرای طرح نجات بخشی بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه شده، خاطرنشان کرد: اگر از دعوای حقوقی که اکنون با مالک داریم نتیجه بگیریم، برای مرمت اضطراری آن اقدام خواهیم کرد.

این مسئول به معضل دیگر این روزهای بیمارستان مسیح یعنی دستبرد سارقین به بخش هایی از آن هم اشاره کرد و گفت: سارقینی که بیشتر معتادین متجاهر هستند در یکی دو ماه گذشته دستبردهایی را به سقف و درب و پنجره های آهنین این بیمارستان تاریخی داشته‌اند.

قادری متذکر شد: براساس دستورالعمل میراث فرهنگی، مالکین بناهای تاریخی ازجمله بیمارستان مسیح موظفند حفاظت لازم را از بناهایشان داشته باشند. بنابراین، مالک شخصی بیمارستان تاریخی مسیح موظف است اقدامات لازم را برای حفاظت از این بنا انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پاسخ به این سوال که میراث فرهنگی برای حفاظت از این بنا چه اقدامی خواهد داشت، گفت: این بنا مالک شخصی دارد و ما چندان نمی توانیم برای حفاظت از آن اقدام کنیم. از سوی دیگر نیروی چندانی هم نداریم که بخواهیم یک نیروی حفاظت را بصورت ۲۴ ساعته آنجا مستقر کنیم، اما یگان حفاظت و نیروی انتظامی مداوم بازدیدهایی را از آن دارند.

بیمارستان تاریخی مسیح (مرادیان) واقع در محله قدیمی شریعتی شهر کرمانشاه، دومین بیمارستان ایران است که حدود ۲۰۰ سال پیش توسط مسیونرهای آمریکایی ساخته شد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.