شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

از چه سنی به بچه‌ها “زبانِ دوم” یاد بدهیم؟
23 دی 1399 - 9:47
شناسه : 263903
1
 یک متخصص علوم اعصاب با بیان اینکه تمام بچه ها استعداد فراگیری زبان دوم را دارند، گفت: یک نوزاد از همان بدو تولد قدرت فراگیری زبان دوم را دارد. طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر هیوا محمدی با اشاره به فواید فراگیری زبان دوم برای کودکان گفت: کودکان دو زبانه نسبت به سایر کوکان از انعطاف پذیری ذهنی و مغزی بیشتری برخوردار بوده و توانایی های ذهنی بهتری دارند./وی در خصوص اینکه از چه سنی می توان به کودکان زبان دوم را آموزش داد گفت: بین یادگیری زبان و فراگیری زبان تفاوت وجود دارد، هر نوزادی از بدو تولد قدرت فراگیری دو یا حتی سه زبان را دارد، اما بحث یادگیری زبان موضوع دیگری است./محمدی تصریح کرد: فراگیری زبان با استفاده از حافظە ناخودآگاه صورت می گیرد. بە اینصورت که نوزاد زبانی که والدین و اطرافیان با آن مکالمه می کنند را بدون تلاش و بە شکل ناآگاهانە در حافظە ناخودآگاه خود ذخیره کرده و به تدریج قدرت تکلم به آن زبان را پیدا می کند، مشابه آنچه نوزادان زبان مادری خود را فرا می‌گیرند./این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر نوزاد از همان بدو تولد در معرض دو یا سە زبان باشد، به تدریج  با استفاده از ضمیر ناخودآگاه و بدون کوچکترین زحمتی قادر خواهد بود هر دو یا سه زبان را فراگیرد، ولی مهم است کە منبع هر زبان برای کودک تغییر نکند، یعنی اگر پدر یا مادر زبانی را برای ارتباط با فرزندشان انتخاب می کنند نباید آن را تغییر دهند و این مسالە بخصوص در سنین پایین‌تر از اهمیت بیشتری برخوردار است./وی افزود: در خصوص سن شروع یادگیری زبانِ دوم نظرات مختلفی وجود دارد، برخی معتقدند این سن باید از زمانی باشد که کودک زبانِ اول را به خوبی فراگرفته باشد. دسته‌ای دیگر هم معتقدند سن چهار تا پنج سالگی که کودک آگاهی زبانی پیدا می کند برای آموزش زبانِ دوم مناسب است، ولی بە روش طبیعی در محیط زبانی مناسب، فراگیری چند زبان از همان ابتدا ممکن بودە و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

پ
پ

دکتر هیوا محمدی با اشاره به فواید فراگیری زبان دوم برای کودکان گفت: کودکان دو زبانه نسبت به سایر کوکان از انعطاف پذیری ذهنی و مغزی بیشتری برخوردار بوده و توانایی های ذهنی بهتری دارند.

وی در خصوص اینکه از چه سنی می توان به کودکان زبان دوم را آموزش داد گفت: بین یادگیری زبان و فراگیری زبان تفاوت وجود دارد، هر نوزادی از بدو تولد قدرت فراگیری دو یا حتی سه زبان را دارد، اما بحث یادگیری زبان موضوع دیگری است.

محمدی تصریح کرد: فراگیری زبان با استفاده از حافظە ناخودآگاه صورت می گیرد. بە اینصورت که نوزاد زبانی که والدین و اطرافیان با آن مکالمه می کنند را بدون تلاش و بە شکل ناآگاهانە در حافظە ناخودآگاه خود ذخیره کرده و به تدریج قدرت تکلم به آن زبان را پیدا می کند، مشابه آنچه نوزادان زبان مادری خود را فرا می‌گیرند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر نوزاد از همان بدو تولد در معرض دو یا سە زبان باشد، به تدریج  با استفاده از ضمیر ناخودآگاه و بدون کوچکترین زحمتی قادر خواهد بود هر دو یا سه زبان را فراگیرد، ولی مهم است کە منبع هر زبان برای کودک تغییر نکند، یعنی اگر پدر یا مادر زبانی را برای ارتباط با فرزندشان انتخاب می کنند نباید آن را تغییر دهند و این مسالە بخصوص در سنین پایین‌تر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: بطور مثال اگر پدر با کودک به زبان محلی (کُردی، ترکی و …) صحبت می کند باید همواره با همین زبان با کودک تکلم کند و اینطور نباشد که یک بار با زبان محلی و یک بار با زبان فارسی با کودک صحبت کند و یا برعکس.

محمدی تصریح کرد: در بحث زبانهای خارجی مانند زبان انگلیسی عمدتا به کودک زبان را آموزش می دهند. در این صورت کار به وسیله حافظە خودآگاه انجام می گیرد که مسائل و بحثهای خاص خود را دارد.

وی افزود: در خصوص سن شروع یادگیری زبانِ دوم نظرات مختلفی وجود دارد، برخی معتقدند این سن باید از زمانی باشد که کودک زبانِ اول را به خوبی فراگرفته باشد. دسته‌ای دیگر هم معتقدند سن چهار تا پنج سالگی که کودک آگاهی زبانی پیدا می کند برای آموزش زبانِ دوم مناسب است، ولی بە روش طبیعی در محیط زبانی مناسب، فراگیری چند زبان از همان ابتدا ممکن بودە و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش آموزش زبانِ دوم به کودکان استفاده از ضمیر ناخودآگاه است، بطوری که کودک بتواند زبانِ دوم را در محیط طبیعی از اطرافیان خود بشنود. در این صورت به راحتی کودک دو زبانه خواهد شد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.