جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

 ۲۰ درصد دانشجویان در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند
13 اسفند 1399 - 12:57
شناسه : 265859
1
همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد در دانشجویان طلوع‌‌کرمانشاه :

جهانگیر کرمی، امروز(۱۳ اسفند) در حاشیه برگزاری همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد در دانشجویان  که به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: فراخوان این همایش حدود دو سال پیش داده شد و قرار براین بود اواخر سال گذشته آن را در دانشگاه رازی برگزار کنیم./کرمی در ادامه هدف از برگزاری این همایش را تبیین موضوع مواد مخدر در محیط های دانشگاهی و پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با این آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: می توانیم بگوییم حدود ۲۰ درصد از دانشجویان در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند./وی با بیان اینکه این  دانشجویان کسانی هستند که عوامل خطرساز برای روی آوردن به مصرف مواد مخدر در آنها وجود دارد، گفت: عوامل خطرساز می تواند زمینه ژنتیکی، مشکلات خانوادگی، عاطفی و روانی داشته باشد و حتی مشکلاتی که در محیط دانشگاه برای دانشجویان بوجود می آید از جمله افت تحصیلی، عدم علاقه به رشته تحصیلی، فشارهای اقتصادی، شکست های عاطفی و دوری از محل زندگی نیز می تواند از عوامل خطر ساز باشد./مسئول مرکز مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: در شرایط کنونی هم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، دانشجویانی داریم که امسال در دانشگاه قبول شده اند و انتظار داشته اند تا در محیط دانشگاه باشند، اما اکنون در خانه هستند و این نیز می تواند جزو عوامل خطرساز باشد که فاکتورهایی محسوب می شوند که ریسک مصرف مواد مخدر را بین دانشجویان بالا می برند.

پ
پ

 به گفته دبیر علمی همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد در دانشجویان، حدود ۲۰ درصد از دانشجویان در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند.

جهانگیر کرمی، امروز(۱۳ اسفند) در حاشیه برگزاری همایش ملی پیشگیری از اختلال مصرف مواد در دانشجویان  که به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: فراخوان این همایش حدود دو سال پیش داده شد و قرار براین بود اواخر سال گذشته آن را در دانشگاه رازی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا مانع از آن شد تا بتوانیم این  همایش را در زمان مقرر برگزار کنیم و در نهایت امروز(۱۳ اسفند) این همایش با یک سال تاخیر به شکل وبینار برگزار شد.

دبیر عملی این همایش اعلام کرد: در فراخوانی که برای همایش داده بودیم، ۱۱۵ مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که پس از داوری آثار ارسال شده، ۸۰ مقاله پذیرش شدند و در وبینار امروز( چهارشنبه) ۱۵ مورد از این مقالات  ارائه خواهد شد.

کرمی در ادامه هدف از برگزاری این همایش را تبیین موضوع مواد مخدر در محیط های دانشگاهی و پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با این آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: می توانیم بگوییم حدود ۲۰ درصد از دانشجویان در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند.

وی با بیان اینکه این  دانشجویان کسانی هستند که عوامل خطرساز برای روی آوردن به مصرف مواد مخدر در آنها وجود دارد، گفت: عوامل خطرساز می تواند زمینه ژنتیکی، مشکلات خانوادگی، عاطفی و روانی داشته باشد و حتی مشکلاتی که در محیط دانشگاه برای دانشجویان بوجود می آید از جمله افت تحصیلی، عدم علاقه به رشته تحصیلی، فشارهای اقتصادی، شکست های عاطفی و دوری از محل زندگی نیز می تواند از عوامل خطر ساز باشد.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: در شرایط کنونی هم که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، دانشجویانی داریم که امسال در دانشگاه قبول شده اند و انتظار داشته اند تا در محیط دانشگاه باشند، اما اکنون در خانه هستند و این نیز می تواند جزو عوامل خطرساز باشد که فاکتورهایی محسوب می شوند که ریسک مصرف مواد مخدر را بین دانشجویان بالا می برند.  

وی خاطرنشان کرد: در این همایش به  دنبال راهکارهایی هستیم تا از سوق یافتن دانشجویانی که در شرایط سخت به جای پیدا کردن راه حل به سمت مصرف مواد مخدر روی می آورند، پیشگیری کنیم، چراکه مصرف مواد مخدر مشکلات زیادی همچون مشکلات روحی، روانی، جسمی و اجتماعی را برای آنها در پی دارد.

کرمی افزود: می خواهیم مهارت های زندگی و اجتماعی و روش های حل مسئله را به این دانشجویان آموزش دهیم و توانایی مقابله با ناکامی ها، شکست های عاطفی را در آنها رشد  دهیم و یاد دهیم چگونه احساسات منفی خود را کنترل کنند و در روابط اجتماعی موفق باشند.

دبیرعلمی این همایش در ادامه عنوان کرد: همچنین باید فعالیت های جایگزینی مانند ورزش کردن، فعالیت های فرهنگی، شاد و بانشاط را در محیط های دانشگاه برای این دانشجویان تقویت کنیم تا در مسیر سازندگی قرار گیرند.

وی با تاکید براینکه مسئولین دانشگاهی بدنبال ایجاد یک فضای بهتر برای دانشجویان در دانشگاه ها هستند، عنوان کرد:  با برگزاری چنین همایشی بدنبال این مسئله هستیم تا اساتید درک بهتری از دانشجویان داشته باشند و کارکنان هم این پدیده را بشناسند تا به دانشجویان کمک کنند به سمت مصرف مواد مخدر نروند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.