شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

۲۵ موزه در کرمانشاه داریم/ باز شدن موزه‌های سَر باز استان
28 اردیبهشت 1400 - 10:22
شناسه : 268353
2
رئیس گروه موزه های کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

اکرم طهماسبی به مناسبت روز جهانی موزه ها  بااشاره به نامگذاری ۱۸ ماه می به نام روز جهانی موزه ها، اظهارکرد: شورای بین المللی موزه ها(ایکوم) هرساله باتوجه به فضا و شرایط سال برای روز جهانی موزه ها یک شعار را انتخاب می کند که براین اساس سال ۲۰۲۱ را نیز باتوجه به شیوع بیماری کرونا به عنوان “آینده موزه ها، بازیابی و بازاندیشی” نامگذاری کرده است./رئیس گروه موزه های استان کرمانشاه افزود: شیوع بیماری کرونا علاوه بر تعطیلی موزه ها، باعث از کار بیکار شدن کارکنان موزه های دنیا و تعطیلی دور از انتظار گردشگری هم شد، به همین دلیل تدوین و ارائه شعار سال از سوی ایکوم محصول این اتفاقات یک سال اخیر بوده است./طهماسبی ادامه داد: بنابراین به نوعی شعار امسال امر می کند و می گوید چاره ای نداریم و  مجبور هستیم فکر کنیم، یک بازنگری در خصوص موزه ها داشته باشیم، خیلی از کارها را حذف کنیم و به کارهای جدیدی برای اداره آنها فکر کنیم، چراکه شیوع بیماری کرونا یک تلنگر بود که چقدر می توانیم آسیب پذیر باشیم و مجبوریم در برنامه ریزی هایمان بازنگری داشته و به چشم اندازهایمان نگاه دوباره ای بیندازیم و تصورات جدیدی برای آن خلق کنیم./رئیس گروه موزه های کرمانشاه تصریح کرد: در این مدت همانند بسیاری از مناطق دنیا، در کرمانشاه هم موزه های سربسته برای مدت طولانی تعطیل شدند و حالا به واسطه بهبود شرایط استان بلحاظ شیوع بیماری کرونا موزه هایی که داری محوطه سرباز هستند را باز کرده ایم./به گفته این مسئول ۱۳ موزه استان در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی، دو موزه در مالکیت بخش خصوصی و یازده موزه هم در مالکیت ارگانهای دولتی دیگر هستند.

پ
پ

 به گفته رئیس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، شیوع بیماری کرونا حدود ۹۰ هزار موزه را در دنیا تعطیل کرد.

اکرم طهماسبی به مناسبت روز جهانی موزه ها  بااشاره به نامگذاری ۱۸ ماه می به نام روز جهانی موزه ها، اظهارکرد: شورای بین المللی موزه ها(ایکوم) هرساله باتوجه به فضا و شرایط سال برای روز جهانی موزه ها یک شعار را انتخاب می کند که براین اساس سال ۲۰۲۱ را نیز باتوجه به شیوع بیماری کرونا به عنوان “آینده موزه ها، بازیابی و بازاندیشی” نامگذاری کرده است.

وی در توضیح شعار سال روزجهانی موزه ها هم گفت: موزه های دنیا سالی را پشت سر گذاشتند که آنها را غافلگیر کرد، چراکه هیچکس تصور نمی کرد شیوع یک بیماری بتواند موزه های سراسر دنیا را تعطیل کند.

رئیس گروه موزه های استان کرمانشاه افزود: شیوع بیماری کرونا علاوه بر تعطیلی موزه ها، باعث از کار بیکار شدن کارکنان موزه های دنیا و تعطیلی دور از انتظار گردشگری هم شد، به همین دلیل تدوین و ارائه شعار سال از سوی ایکوم محصول این اتفاقات یک سال اخیر بوده است.

وی شعار امسال روز جهانی موزه ها را کاملا آینده محور دانست و گفت: شعار امسال به  دنبال بازیابی و احیاء کردن موزه ها در آینده است، در واقع ادبیات شعار، نگاه آینده محوری دارد، چراکه می خواهد یک بازاندیشی و بازنگری دوباره ای را درباره موزه ها داشته باشد.

طهماسبی ادامه داد: بنابراین به نوعی شعار امسال امر می کند و می گوید چاره ای نداریم و  مجبور هستیم فکر کنیم، یک بازنگری در خصوص موزه ها داشته باشیم، خیلی از کارها را حذف کنیم و به کارهای جدیدی برای اداره آنها فکر کنیم، چراکه شیوع بیماری کرونا یک تلنگر بود که چقدر می توانیم آسیب پذیر باشیم و مجبوریم در برنامه ریزی هایمان بازنگری داشته و به چشم اندازهایمان نگاه دوباره ای بیندازیم و تصورات جدیدی برای آن خلق کنیم.  

وی در ادامه به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر وضعیت موزه های دنیا هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه با ورود بیماری کرونا حدود ۹۰ هزار موزه در دنیا بسته شد که این امر به دنبال افت شدید گردشگری و توریسم اتفاق افتاد.

رئیس گروه موزه های کرمانشاه تصریح کرد: در این مدت همانند بسیاری از مناطق دنیا، در کرمانشاه هم موزه های سربسته برای مدت طولانی تعطیل شدند و حالا به واسطه بهبود شرایط استان بلحاظ شیوع بیماری کرونا موزه هایی که داری محوطه سرباز هستند را باز کرده ایم.  

وی در ادامه در خصوص تعداد موزه های استان هم گفت: در استان کرمانشاه جمعا ۲۵  موزه داریم که موزه های خط و کتابت تکیه بیگلربیگی، مردم شناسی تکیه معاون الملک، موزه سنگ تاق بستان، محوطه تاق بستان، مجموعه جهانی بیستون، محوطه آناهیتا و موزه های مردم شناسی در سطح شهرستان ها از جمله این موزه ها هستند.

به گفته این مسئول ۱۳ موزه استان در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی، دو موزه در مالکیت بخش خصوصی و یازده موزه هم در مالکیت ارگانهای دولتی دیگر هستند.

طهماسبی در ادامه بااشاره به تلاش هایی که طی سالهای گذشته برای به ثمر رسیدن پروژه موزه بزرگ کرمانشاه شده، گفت: این پروژه سالهاست که با مشکل کمبود اعتبار مواجه است، البته در یک سال اخیر برنامه هایی برای خارج شدن آن از حالت رکود اجرایی شده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر طرح محتوایی سایت موزه معبد آناهیتا را آماده کرده ایم و قطعا درصورت تخصیص اعتبار موزه ای بسیار زیبا را در این محوطه خواهیم داشت.

رئیس گروه موزه های کرمانشاه در ادامه این گفت و گو به تشریح مهمترین برنامه های میراث فرهنگی کرمانشاه برای هفته موزه ها پرداخت و گفت: دیدار با قضات و روسای دادگستری به منظور قدردانی از همکاری یکساله آنها در جهت مبارزه با قاچاقچیان اشیاء عتیقه، افتتاح موزه میراث ناملموس روستایی زردویی با کمک بخش خصوصی، رونمایی از لوح ثبتی هشت اثر میراث ناملموس استان که طی یکسال گذشته ثبت ملی شده اند ازجمله آش گیلاخه در دالاهو و مولودی خوانی حضرت رسول(ص) در مسجد جامع پاوه، معرفی آثار تاریخی استان همچون تکیه معاون الملک، معبد آناهیتا، زیج منیژه، برگزاری وبینارهایی با کمک سازمان جهاد دانشگاهی استان، اجرای ورزش باستانی در محوطه تاریخی تاق بستان و پرواز با پارگلایدر بر فراز تاق بستان از شاخص ترین برنامه هایی است که در این هفته آنها را اجرا خواهیم کرد./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.