سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20716 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد جاده‌های کرمانشاه «لغزنده اند»/ قبل از حرکت با ۱۴۱ تماس بگیرید آب «رازآور» وارد «هشیلان» شد کرمانشاه بارانی در آخرین روزهای اسفند میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟

۲۰ روستای جوانرود در معرض تخلیه/ پکیج تصفیه در این مناطق تعریف شود
19 تیر 1400 - 12:39
شناسه : 270141
1
فرماندار جوانرود طلوع‌‌کرمانشاه :

 رستگار یوسفی اظهار داشت: طی سال گذشته ۷ هزار و ۴۰۰ تن گندم از شهرستان جوانرود، خریداری شد، اما امروز این مقدار با بحران کم آبی، به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است./وی جوانرود را از لحاظ منابع آبی فقیرترین شهرستان استان معرفی کرد و افزود: با این بحران کم آبی، کل باغات شهرستان هم، تحت تاثیر قرار گرفته شده است./فرماندار جوانرود تصریح کرد: آب شرب ۲۰ روستای بخش کلاشی با احداث یک تونل، زه‌کشی پیدا کرده است، و اکنون چشمه‌های این روستا خشک شده‌اند./وی در ادامه اشاره‌ای به تنها منبع تامین آب پایدار شهرستان، سد نوئل داشت و گفت: ۲۰ روستای شهرستان جوانرود، با ۵ هزار جمعیت قطعا تخلیه می‌شوند و تنها راه آن بحث پکیج تصفیه در این مناطق است.

پ
پ

فرماندار جوانرود گفت: ۲۰ روستای این شهرستان، با ۵ هزار جمعیت قطعا تخلیه می‌شوند و تنها راه آن بحث پکیج تصفیه در این مناطق است.

 رستگار یوسفی امروز در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که در فرمانداری شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار داشت: طی سال گذشته ۷ هزار و ۴۰۰ تن گندم از شهرستان جوانرود، خریداری شد، اما امروز این مقدار با بحران کم آبی، به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش پیدا کرده است.

وی جوانرود را از لحاظ منابع آبی فقیرترین شهرستان استان معرفی کرد و افزود: با این بحران کم آبی، کل باغات شهرستان هم، تحت تاثیر قرار گرفته شده است.

فرماندار جوانرود تصریح کرد: آب شرب ۲۰ روستای بخش کلاشی با احداث یک تونل، زه‌کشی پیدا کرده است، و اکنون چشمه‌های این روستا خشک شده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصد منابع آبی کل شهرستان، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت امسال، نیازهای شهرستان را برای رفع مشکل کم آبی باغات، با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به استان اعلام کردیم.

یوسفی با بیان اینکه ۳۵ روستای شهرستان دارای تنش آبی هستند، گفت: هم اکنون، شهر جوانرود ۷۰ لیتر، کمبود آب شرب دارد و انتظار این است در بحث اعتبارات کمک شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به تنها منبع تامین آب پایدار شهرستان، سد نوئل داشت و گفت: ۲۰ روستای شهرستان جوانرود، با ۵ هزار جمعیت قطعا تخلیه می‌شوند و تنها راه آن بحث پکیج تصفیه در این مناطق است.

۱۷ روستای ثلاث باباجانی با مشکل و بحران آبی مواجه است

شکری، فرماندار ثلاث باباجانی نیز در ادامه، اضافه کرد: ۱۱ روستای جابجا شده داریم و امروز که مردم این روستاها، خود اقدام به بازسازی کرده‌اند، هنوز نتوانسته‌ایم آب شرب این روستاها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ روستای ثلاث باباجانی با مشکل و بحران آبی مواجه است، گفت: مردم ما بیشترین مشارکت در انتخابات را داشتند و نیاز است که مطالبه آن‌ها را امروز پاسخ دهیم.

فرماندار ثلاث باباجانی خاطرنشان کرد: امروز با بحران کم آبی، علاوه بر ایجاد مشکلات در باغات، دامداری ما هم با مشکل مواجه شده است.

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر روانسر متوقف شده است

مصطفایی، فرماندار روانسر در ادامه بیشترین مشکل این شهرستان را در حوزه آب شرب شهر شاهو بیان کرد و اظهار داشت: شاهو با تنش آبی مواجه است که پیشنهاد ما حفر چاه است.

وی ادامه داد: شهرستان روانسر در بحث کشاورزی با یک آسیب جدی مواجه است که نیازمند توجه ویژه است.

فرماندار روانسر گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر روانسر به عنوان مطالبه ما، با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی، هم اکنون متوقف شده است.

بالایی سرپرست فرمانداری پاوه نیز، گفت: آب روستای دودان نیاز به پمپاژ و خط انتقال به طول ۱۰۰ متر دارد و فاضلاب شهر باینگان، آب شرب شهر را تهدید می‌کند.

اسماعیلی، معاون اداره کل آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: اعتبار لازم برای ساماندهی فاضلاب شهر باینگان در اختیار نیست، اما ظرف دو روز آینده پیمانکار احداث چاه آب شرب برای شهر بانه‌وره تعیین می‌شود.

کریمی، معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر تقویت ابرسانی سیار به شهر بانه‌وره، گفت: مسؤولیت آبرسانی با ابفای شهری است و فرمانداری ناظر بر اجرا خواهد بود.

وی افزود: تا دو سه روز آینده حفر چاه آغاز شود، با حفر چاه، مشکل اساسی مردم برطرف می‌شود.

لهونی، نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، گفت: وضعیب آب شرب محله چورژی مناسب نیست و نیاز است هرچه سریع‌تر آب شرب این محله ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: آب شرب روشتای خانقاه که آلوده است، در سال گذشته قرار بود از محل آب هانی‌کوان تامین شود.

لهونی تصریح کرد: اما اکنون که آب هانی‌کوان به پاوه انتقال داده شده است، پیشنهاد می‌‌شود در صورتی که آب سرکران مازاد محلات چورژی باشد، به روستای خانقاه انتقال داده شود.

وی خاطرنشان کرد: در این حالت، اولویت آبرسانی با مردم چورژی است که اگر کمبود نداشتند آبرسانی به روستای خانقاه انجام شود و در غیر این صورت خط انتقال از آب هانی‌کوان به این روستا انجام شود./فارس

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.