جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

31 شهریور 1400 - 10:09
شناسه : 272451
2
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-دکتر هومن رفیعی از انجام سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار ماموریت اورژانسی در سطح استان خبر داد و‌ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بین مردم گفت: در شرایط کرونا حجم کاری نیروهای ما به میزان قابل توجهی افزایش داشته و خطرات کار آنها نیز بیشتر شده است/رفیعی در ادامه از خدمات ۶۵۰ نفر در اورژانس کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعداد در رشته های فوریت های پزشکی، پرستاری، هوشبری و … خدمات رسانی بموقع دارند که در ۶۸ پایگاه اورژانس در سطح استان مستقر می باشند، که از این تعداد ۳۱ پایگاه شهری، ۳۶ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی با همکاری هوانیروز کرمانشاه با ما همکاری دارد./رفیعی سروری در ادامه به استقرار ۱۴۴ دستگاه آمبولانس در این پایگاه اشاره کرد و افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز در این پایگاه آماده خدمات رسانی به مردم می باشد./به گفته این مسؤول در طی یک سال ۶۵ تا ۷۰ هزار ماموریت اورژانس در استان انجام می شود که شامل ۱۰ تا ۱۱٪ تماس هایی است که با اورژانس گرفته می شودو طی یک سال ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس داریم، که از این میزان حدود ۱۰٪ « حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار» تماس مزاحمت تلفنی است./رفیعی سروری با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا بیشترین حوادث شامل کار خیری انجام دهند، در زمینه تامین و خرید و تعمیر آمبولانس مرکز اورژانس را یاری کنند.

پ
پ

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-اورژانس کرمانشاه در تمام بحرانها خصوصاً در ایام شیوع کرونا در خدمات رسانی به هم استانیها پیش قدم و در خط مقدم درمان بودند

 نشست خبری ریاست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پیش از ظهر سه شنبه « ۳۰ شهریور ماه» برگزار شد.

دکتر هومن رفیعی سروری در این جلسه ، ضمن تبریک ۲۶ شهریور روز اورژانس پیش بیمارستانی و هفته اورژانس از انجام سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار ماموریت اورژانسی در سطح استان خبر داد و‌ با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بین مردم گفت: در شرایط کرونا حجم کاری نیروهای ما به میزان قابل توجهی افزایش داشته و خطرات کار آنها نیز بیشتر شده است.

رفیعی در ادامه از خدمات ۶۵۰ نفر در اورژانس کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعداد در رشته های فوریت های پزشکی، پرستاری، هوشبری و … خدمات رسانی بموقع دارند که در ۶۸ پایگاه اورژانس در سطح استان مستقر می باشند، که از این تعداد ۳۱ پایگاه شهری، ۳۶ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی با همکاری هوانیروز کرمانشاه با ما همکاری دارد.

رفیعی سروری در ادامه به استقرار ۱۴۴ دستگاه آمبولانس در این پایگاه اشاره کرد و افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس نیز در این پایگاه آماده خدمات رسانی به مردم می باشد.

به گفته این مسؤول در طی یک سال ۶۵ تا ۷۰ هزار ماموریت اورژانس در استان انجام می شود که شامل ۱۰ تا ۱۱٪ تماس هایی است که با اورژانس گرفته می شودو طی یک سال ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس داریم، که از این میزان حدود ۱۰٪ « حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار» تماس مزاحمت تلفنی است.

رفیعی سروری با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا بیشترین حوادث شامل کار خیری انجام دهند، در زمینه تامین و خرید و تعمیر آمبولانس مرکز اورژانس را یاری کنند.

رفیعی سروری در ادامه با اشاره به طرح همیاران اورژانس و اورژانس یاران افزود: در طرح همیاران اورژانس آموزش فوریت های پزشکی برای افرادی که علاقمند باشند در دو پایگاه آموزشی اورژانس انجام می شود.

وی افزود: در طرح اورژانس یاران هم آموزش فوریت های پزشکی برای کادر بهداشت و درمان صورت می گیرد.

رفیعی سروری یادآور شد: دوره های برگزاری طرح همیاران اورژانس از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اطلاع رسانی خواهد شد.

۷۰۰۰ ماموریت “کرونایی” داشته‌ایم

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به افزایش و سختی کار نیروهای اورژانس در شرایط کرونایی گفت: در این شرایط زمانی که نیروها به بالین بیماران و مصدومان می روند احتمال دارد که مصدوم یا بیمار مبتلا به کرونا باشد، بنابراین خطرات کار نیروهای اورژانس افزایش پیدا کرده است.

رفیعی سروری گفت: نیروها پروتکل ها را رعایت می کنند اما زمانی که برای انتقال مصدوم تصادفات می روند نمی توانند مانند کادر بخش های کرونایی گان و تجهیزات حرفه ای مقابله با کرونا داشته باشند، بنابراین خطرات آنها بیش از نیروهایی است که در بخش های کرونایی فعالیت دارند.

این مسئول با بیان اینکه نقل و انتقال بیماران مبتلا به کرونا هم برعهده اورژانس است، گفت: گاهی اوقات تماس های مردمی برای انتقال بیماران داریم و در بسیاری مواقع جابجایی بیماران میان بیمارستان ها و یا میان شهرستان ها صورت می گیرد.

وی افزود: تاکنون در مدت شیوع کرونا هفت هزار ماموریت کرونایی داشته ایم و اینها تنها مربوط به مواردی است که با اعلام موضوع کرونا با اورژانس تماس گرفته شده و موارد تنفسی مشکوک به کرونا و سایر موارد را شامل نمی شود.

در ادامه اکبر آزادی, مسؤول واحد آموزش پیش بیمارستانی به خبرنگاران گفت: این مرکز هیچ گونه هزینه ای از بیمار و همراه بیمار نمیگیرد و تنها مرکزی است که نیازمند حمایت خیرین می باشد.

آزادی با اشاره به تماسهای مزاحمین افزود: در این مرکز شش خط تلفن داریم که ۲۴ ساعته فعال می باشد، از هم استانیها خواستاریم در مواقع ضروری با همکاران ما تماس بگیرند و بی جهت خط‌های این مرکز را اشغال نکنند.

مسؤول واحد آموزش مرکز پیش بیمارستانی، از آموزش همیاران اورژانس و اورژانس یار خبر داد و افزود: داوطلبین ۵۰ ساعت آموزش را می گذرانند، سپس به آنها گواهی نامه معتبر داده می شود.

آزادی در خاتمه گفت: ما آمادگی کامل داریم با صداوسیما آموزشهای ضروری را به صورت کلیپ های کوتاه آموزش دهیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.