جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

صادرات کالا از مرز پرویزخان از سر گرفته شد
11 آبان 1400 - 12:16
شناسه : 273522
1
فرماندار قصرشیرین؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

مرادعلی تاتار  افزود: رانندگان کامیون‌های عراقی بخاطر مشکلات صنفی و اعتراض به نصب ایکس ری از روز چهارشنبه هفته قبل (پنجم آبان)  اعتصاب کرده بودند که این کار باعث توقف صادرات در این مرز شده بود./وی اظهار داشت: اعتصاب رانندگان عراقی و بسته شدن آن طرف مرز باعث توقف صادرات از کشورمان به منطقه اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان شده بود که از صبح امروز با شکسته شدن اعتراض و اعتصاب رانندگان عراقی شاهد حمل و بارگیری کالاهای صادراتی در مرز رسمی پرویزخان هستیم./تاتار اضافه کرد: عراق اخیرا دستگاه ایکس ری در ورودی مرز پرویزخان به این کشور به منظور بررسی کالاهای وارداتی نصب کرده که وجود دستگاه ایکس ری باعث نارضایتی تجار عراقی و ماشین‌های حمل بار شده بود و  علت اعتصاب رانندگان عراقی نیز همین موضوع بود./او گفت: بر اساس وضع این قانون، بررسی هر کامیون کالا از طریق ایکس ری، رانندگان و یا صاحبان کالا باید مبلغ ۳۰ دلار پرداخت کنند که این باعث شده از روز گذشته رانندگان کامیون ها را رها کرده  و بار جابه جا نکنند از این رو مرز بسته شده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون عراقی در اعتراض به وجود ایکس ری دست به اعتصاب زده‌اند./تاتار ادامه داد: در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله و کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود که اولویت برای ترخیص با محموله‌های میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

پ
پ

فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات کالا و مبادلات تجاری از صبح امروز سه شنبه ۱۱ آبان ماه پس از ۶ روز و پایان اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی در مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد.

مرادعلی تاتار  افزود: رانندگان کامیون‌های عراقی بخاطر مشکلات صنفی و اعتراض به نصب ایکس ری از روز چهارشنبه هفته قبل (پنجم آبان)  اعتصاب کرده بودند که این کار باعث توقف صادرات در این مرز شده بود.

وی اظهار داشت: اعتصاب رانندگان عراقی و بسته شدن آن طرف مرز باعث توقف صادرات از کشورمان به منطقه اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان شده بود که از صبح امروز با شکسته شدن اعتراض و اعتصاب رانندگان عراقی شاهد حمل و بارگیری کالاهای صادراتی در مرز رسمی پرویزخان هستیم.

تاتار اضافه کرد: عراق اخیرا دستگاه ایکس ری در ورودی مرز پرویزخان به این کشور به منظور بررسی کالاهای وارداتی نصب کرده که وجود دستگاه ایکس ری باعث نارضایتی تجار عراقی و ماشین‌های حمل بار شده بود و  علت اعتصاب رانندگان عراقی نیز همین موضوع بود.

او گفت: بر اساس وضع این قانون، بررسی هر کامیون کالا از طریق ایکس ری، رانندگان و یا صاحبان کالا باید مبلغ ۳۰ دلار پرداخت کنند که این باعث شده از روز گذشته رانندگان کامیون ها را رها کرده  و بار جابه جا نکنند از این رو مرز بسته شده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون عراقی در اعتراض به وجود ایکس ری دست به اعتصاب زده‌اند.

تاتار ادامه داد: در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله و کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود که اولویت برای ترخیص با محموله‌های میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.