جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی ممنوع!
12 آبان 1400 - 12:39
شناسه : 273554
0
رئیس اداره تحقیق ، توسعه و آموزشهای مردمی معاونت غذا و دارو؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-دکتر وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق ، توسعه و آموزشهای مردمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی می تواند سلامت بدن را به خطر انداخته و عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، امسال ۳۵ نفر بر اثر مسمومیت با این دارو‌ها راهی بیمارستان شدند./وی افزود:  گیاهان دارویی باید زیر نظر پزشک مصرف شود چرا که گیاهان دارویی هم می‌توانند به اندازه دارو‌های شیمیایی باعث مسمومیت شوند./دکتر وریا رحیمی با تاکید بر اینکه، زیاده روی در مصرف دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی می‌تواند عوارض جدی برای کبد، کلیه، قند، فشار خون و حساسیت‌های پوستی به همراه داشته باشد گفت: تداخل مصرف دارو‌های گیاهی با دارو‌های شیمیایی نکته مهمی است که باید به آن توجه شود چرا که گیاهان دارویی می‌توانند اثر دارو‌های شیمیایی را تقویت کنند یا اثرشان را کاهش دهند که در بیماران قلبی، دیابتی و فشار خون موضوع خطرناک است./وی همچنین ادامه داد: هر نوع فراورده گیاهی که فرد بیمار استفاده می‌کند باید حتما به پزشک داروساز یا پزشک متخصص اطلاع دهد تا از آسیب‌ها و عوارض آن جلوگیری شود./این مسئول تصریح کرد: برخی افراد با شروع فصل سرما مصرف دمنوش‌ها را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند، اما باید در مقدار مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت کنند./وی با اشاره به اینکه برخی ازگیاهان تزیینی نیز می‌توانند باعث مسمومیت شوند ادامه داد: یکی از این گیاهان تزئینی دیفن باخی است که برگ‌های سمی دارد و باید از تماس پوستی با آن پرهیز شود همچنین مراقب کودکان باشیم تا دچار مسمومیت با آن نشوند.

پ
پ

دکتر وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق ، توسعه و آموزشهای مردمی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: زیاده روی در مصرف گیاهان دارویی می تواند سلامت بدن را به خطر انداخته و عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، امسال ۳۵ نفر بر اثر مسمومیت با این دارو‌ها راهی بیمارستان شدند.

وی افزود:  گیاهان دارویی باید زیر نظر پزشک مصرف شود چرا که گیاهان دارویی هم می‌توانند به اندازه دارو‌های شیمیایی باعث مسمومیت شوند.

دکتر وریا رحیمی با تاکید بر اینکه، زیاده روی در مصرف دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی می‌تواند عوارض جدی برای کبد، کلیه، قند، فشار خون و حساسیت‌های پوستی به همراه داشته باشد گفت: تداخل مصرف دارو‌های گیاهی با دارو‌های شیمیایی نکته مهمی است که باید به آن توجه شود چرا که گیاهان دارویی می‌توانند اثر دارو‌های شیمیایی را تقویت کنند یا اثرشان را کاهش دهند که در بیماران قلبی، دیابتی و فشار خون موضوع خطرناک است.

وی همچنین ادامه داد: هر نوع فراورده گیاهی که فرد بیمار استفاده می‌کند باید حتما به پزشک داروساز یا پزشک متخصص اطلاع دهد تا از آسیب‌ها و عوارض آن جلوگیری شود.

 این مسئول تصریح کرد: برخی افراد با شروع فصل سرما مصرف دمنوش‌ها را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهند، اما باید در مقدار مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی ازگیاهان تزیینی نیز می‌توانند باعث مسمومیت شوند ادامه داد: یکی از این گیاهان تزئینی دیفن باخی است که برگ‌های سمی دارد و باید از تماس پوستی با آن پرهیز شود همچنین مراقب کودکان باشیم تا دچار مسمومیت با آن نشوند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.