جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

عدم حمایت “ارشاد کرمانشاه” بیشتر از کرونا به هنرمندان نمایش لطمه زده است/اعتبارات فرهنگی در این ۲ سال کجا رفته؟!
29 آبان 1400 - 9:52
شناسه : 273987
0
رییس انجمن نمایش استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

 رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه با انتقاد شدید از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی دو سال شیوع کرونا گفت: طی این مدت بیش از کرونا، عدم حمایت های ارشاد به هنرمندان لطمه زد./حمدرضا درند، با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در عرصه هنرهای نمایشی گفت:هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، تعزیه، نقالی، سیرک و … است و در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در این رشته ها در استان فعال هستند./وی به گرفتاری های اهالی هنرهای نمایشی در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی این مدت هنرمندان سختی های بسیاری متحمل شدند، چرا که عمده اجراها تعطیل شده و دستگاه ها نیز برنامه هایی جهت فعالیت هنرمندان نمایش نداشتند./درند گفت: این شرایط عرصه معیشتی را بر هنرمندان هنرهای نمایشی استان تنگ کرده و متاسفانه در این شرایط هم حمایتی از سوی دستگاه های مسئول و بویژه ارشاد استان صورت نگرفت./رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: طی این مدت تنها از سوی وزارت ارشاد برای هنرمندان تسهیلاتی در نظر گرفته و کمک بلاعوض جزیی پرداخت شد، اما در این مدت خبری از حمایت ارشاد استان نبود./درند گفت: طی این دو سال برنامه های فرهنگی و هنری عملا تعطیل شده و جای سوال است که اعتبارات فرهنگی استان طی این دو سال کجا رفته است./رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: سال ۹۷ اعتباراتی که استانداری برای ارشاد استان در نظر گرفته بود حدود ۹۰۰ میلیون تومان و این اعتبارات قطعا در سالهای بعدی افزایش پیدا کرده و سوال این است که این اعتبارات طی دو سال شیوع کرونا که خبری از فعالیت های فرهنگی نبود، کجا رفته است.

پ
پ

 رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه با انتقاد شدید از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی دو سال شیوع کرونا گفت: طی این مدت بیش از کرونا، عدم حمایت های ارشاد به هنرمندان لطمه زد.

محمدرضا درند، با اشاره به فعالیت بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در عرصه هنرهای نمایشی گفت: هنرهای نمایشی شامل تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی، تعزیه، نقالی، سیرک و … است و در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ هنرمند در این رشته ها در استان فعال هستند.

وی به گرفتاری های اهالی هنرهای نمایشی در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی این مدت هنرمندان سختی های بسیاری متحمل شدند، چرا که عمده اجراها تعطیل شده و دستگاه ها نیز برنامه هایی جهت فعالیت هنرمندان نمایش نداشتند.

درند گفت: این شرایط عرصه معیشتی را بر هنرمندان هنرهای نمایشی استان تنگ کرده و متاسفانه در این شرایط هم حمایتی از سوی دستگاه های مسئول و بویژه ارشاد استان صورت نگرفت.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: طی این مدت تنها از سوی وزارت ارشاد برای هنرمندان تسهیلاتی در نظر گرفته و کمک بلاعوض جزیی پرداخت شد، اما در این مدت خبری از حمایت ارشاد استان نبود.

درند گفت: طی این دو سال برنامه های فرهنگی و هنری عملا تعطیل شده و جای سوال است که اعتبارات فرهنگی استان طی این دو سال کجا رفته است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: سال ۹۷ اعتباراتی که استانداری برای ارشاد استان در نظر گرفته بود حدود ۹۰۰ میلیون تومان و این اعتبارات قطعا در سالهای بعدی افزایش پیدا کرده و سوال این است که این اعتبارات طی دو سال شیوع کرونا که خبری از در این ۲ سال کجا رفته؟!فعالیت های فرهنگی نبود، کجا رفته است.

درند اظهار کرد: طی این مدت فقط چندین برنامه بی سر و ته و دهن پرکُن برگزار شده و مشخص نیست که اعتبارات این دو سال دقیقا کجا رفته است.

وی با انتقاد از عملکرد ارشاد استان گفت: متاسفانه طی این دو سال حتی در شرایط آبی بلحاظ کرونا ارشاد استان مجوز برگزاری اجراها را نداده، حال آنکه در استان های دیگر در شرایط آبی این مجوزها دریافت شده و هنرمندان اجازه فعالیت داشته اند.

درند گفت: هنرمندان طی دو سال گذشته لطمه های زیادی از کرونا خوردند، اما طی این مدت بزرگترین لطمه را از ارشاد و عدم حمایت های آن خوردیم.

وی افزود: فصل پنج محلی برای کمک به هنرمندان است که هرسال لیست آن اعلام می شد، اما طی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این لیست اعلام نشده و مشخص نیست اعتباراتی که باید صرف حمایت از هنرمندان می شد، کجا رفته است.

رییس انجمن نمایش استان کرمانشاه گفت: مسئولین ارشاد بگویند این اعتبارات فصل پنج کجا رفته و اگر به کسی کمکی شده چرا لیست هنرمندان اعلام نمی شود تا همه چیز شفاف باشد و بدانیم اعتبارات کجا رفته است./ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.