جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

11 آذر 1400 - 9:17
شناسه : 274373
2
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

پرویز توسلی زاده  در این مراسم که با حضور مسئولین و بزرگان شهرستان روانسر برگزار شد، با تشکر از بزرگان و ریش سفیدان و مسئولین که به فصل خصومت و ایجاد سازش کمک کردند، گفت: صلح از اصول مسلم نظام حقوقی و فقهی اسلام است و در قرآن، احادیث و روایات بصورت روشن به این موضوع پرداخته شده و از اصول اولیه اسلام است./وی با اشاره به اهمیت نظم اجتماعی و ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد: فلسفه قانون گذاری و وضع قوانین اعم از کیفری، مدنی، تجاری و… ایجاد نظم اجتماعی است، بنابراین اگر با اراده خود بتوانیم نظم اجتماعی را برقرار کنیم و کسی به حقوق دیگران تجاوز و تعدی نکند، نیاز به وضع قوانین نیست. به همین دلیل به ایجاد صلح و سازش تاکید شده تا نیازی به اعمال قانون نباشد./توسلی زاده به بیانات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه در خصوص صلح و سازش که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و حکمرانی باید به نفع مردم باشد اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهد یکی از بهترین حکمرانی ها هستیم که در آن خانواده ای از یک روستا با گذشت از حق خود آرامش را به این روستا بر می گرداند و با دوستی و مودت در کنار هم به ادامه حیات می پردازند. /وی اضافه کرد: خانواده مقتولی که حق قصاص دارد اما در اوج قدرت می بخشد قابل احترام هستند و دستگاه قضایی از حق مسلم آنها دفاع می کند و از این خانواده بزرگ تشکر می کند که با گذشت خود آرامش را به این روستا هدیه کردند.

پ
پ

 در مراسم خون صلح در شهرستان روانسر قاتلی پس از پنج سال با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

پرویز توسلی زاده  در این مراسم که با حضور مسئولین و بزرگان شهرستان روانسر برگزار شد، با تشکر از بزرگان و ریش سفیدان و مسئولین که به فصل خصومت و ایجاد سازش کمک کردند، گفت: صلح از اصول مسلم نظام حقوقی و فقهی اسلام است و در قرآن، احادیث و روایات بصورت روشن به این موضوع پرداخته شده و از اصول اولیه اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت نظم اجتماعی و ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد: فلسفه قانون گذاری و وضع قوانین اعم از کیفری، مدنی، تجاری و… ایجاد نظم اجتماعی است، بنابراین اگر با اراده خود بتوانیم نظم اجتماعی را برقرار کنیم و کسی به حقوق دیگران تجاوز و تعدی نکند، نیاز به وضع قوانین نیست. به همین دلیل به ایجاد صلح و سازش تاکید شده تا نیازی به اعمال قانون نباشد.

توسلی زاده به بیانات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه در خصوص صلح و سازش که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و حکمرانی باید به نفع مردم باشد اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهد یکی از بهترین حکمرانی ها هستیم که در آن خانواده ای از یک روستا با گذشت از حق خود آرامش را به این روستا بر می گرداند و با دوستی و مودت در کنار هم به ادامه حیات می پردازند. 

وی اضافه کرد: خانواده مقتولی که حق قصاص دارد اما در اوج قدرت می بخشد قابل احترام هستند و دستگاه قضایی از حق مسلم آنها دفاع می کند و از این خانواده بزرگ تشکر می کند که با گذشت خود آرامش را به این روستا هدیه کردند.

توسلی زاده با اشاره به نقش بزرگان و معتمدین در مدیریت اختلافات خصوصا در خصومت پیش رو تاکید کرد: اگر مدیریت بزرگان نبود جه بسا مشکلات بیشتر و بزرگتری حادث می شد. بزرگان این منطقه با مدیریت به موقع اختلاف از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کردند و در ادامه با همکاری دادگستری توانستند این قتل را به سازش و قصاص را به عفو تبدیل کنند و آرامش و دوستی را به این روستا برگردانند. 

توسلی زاده با تاکید بر امنیت استان و خصوصا مردم مرزنشین اورامانات خاطر نشان کرد: آرامش تک تک خانواده ها برای ما مهم است و برای ایجاد این آرامش از هیچ تلاشی دست نمی کشیم .

وی اضافه کرد: امروز این خانواده بزرگ که در اوج قدرت بخشیدند به همه یاد دادند که ببخشیم و زندگی را برای خود کم هزینه کنیم و آرامش و حیات را به خود و دیگران هدیه دهیم.

این مقام قضایی با تاکید بر ایجاد سازش در خصومت و ممانعت از تشکیل پرونده های قضایی عنوان کرد: معتقدیم در اسلام اصل اولیه صلح است، صلح به ایحاد دوستی و مودت می انجامد، بنابراین صلح را ترویج دهیم و اختلافات را ریشه کن کنیم./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.