جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

21 دی 1400 - 11:06
شناسه : 275517
2
 مدیرکل شیلات استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

سرانه مصرف ماهی در استان را ۹٫۷ کیلوگرم در سال اعلام شد./سیدفرزاد افضلی، با اشاره به رشد مصرف آبزیان در کرمانشاه، اضافه کرد: اگرچه در سنوات اخیر شاهد گرایش چشمگیر مردم استان به مصرف ماهی و سایر آبزیان بوده‌ایم، اما هنوز هم سرانه مصرف استان به سرانه کشوری با ۱۳ کیلوگرم نرسیده است./ میانگین مصرف آبزیان در استان کرمانشاه سال ۱۳۷۳ تنها ۲۵۰ گرم در سال بود، اما با اقدامات  صورت گرفته  و برگزاری جشنواره های طبخ آبزیان و کلاس های آموزشی و ترویجی جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان این میزان به ۹٫۷ کیلوگرم در سال رسیده است. /مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه عدد سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه و حتی کشور با عددهای جهانی آن فاصله زیادی دارد، افزود: هم اکنون میانگین جهانی سرانه مصرف آبزیان ۲۳ کیلوگرم در سال است./ بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی برای حفظ سلامتی مردم یک کشور، باید ۳۰ درصد از مجموع پروتئین‌های حیوانی که مردم آن کشور دریافت می‌کنند، جزو آبزیان باشد./وی با توصیه به مصرف دو بار در هفته ماهی و دیگر فرآورده‌های آبزی، افزود: پزشکان اعتقاد دارند با مصرف دو بار در هفته ماهی ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی در افراد کاهش پیدا خواهد کرد./خوردن ماهی به دلیل داشتن بوی نامطبوع و استخوان‌های ریز و درشت آن به‌خصوص برای کودکان و افراد سالمند آسان نیست که این مسئله در کمرنگ بودن جای ماهی در سفره های مردم کرمانشاه بی تاثیر نیست

پ
پ

 مدیرکل شیلات استان کرمانشاه سرانه مصرف ماهی در استان را ۹٫۷ کیلوگرم در سال اعلام کرد.

سیدفرزاد افضلی، با اشاره به رشد مصرف آبزیان در کرمانشاه، اضافه کرد: اگرچه در سنوات اخیر شاهد گرایش چشمگیر مردم استان به مصرف ماهی و سایر آبزیان بوده‌ایم، اما هنوز هم سرانه مصرف استان به سرانه کشوری با ۱۳ کیلوگرم نرسیده است.

افضلی یادآور شد: میانگین مصرف آبزیان در استان کرمانشاه سال ۱۳۷۳ تنها ۲۵۰ گرم در سال بود، اما با اقدامات  صورت گرفته  و برگزاری جشنواره های طبخ آبزیان و کلاس های آموزشی و ترویجی جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان این میزان به ۹٫۷ کیلوگرم در سال رسیده است. 

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه عدد سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه و حتی کشور با عددهای جهانی آن فاصله زیادی دارد، افزود: هم اکنون میانگین جهانی سرانه مصرف آبزیان ۲۳ کیلوگرم در سال است.

افضلی اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی برای حفظ سلامتی مردم یک کشور، باید ۳۰ درصد از مجموع پروتئین‌های حیوانی که مردم آن کشور دریافت می‌کنند، جزو آبزیان باشد.

افضلی سپس با اشاره به ضرورت برنامه ریزی خانواده ها برای مصرف بیشتر آبزیان، ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی برای افزایش تولیدات و فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان شاهد افزایش بیشتر مصرف آبزیان در استان کرمانشاه باشیم.

 وی ادامه داد: با توجه به ارتقا فرهنگ مصرف ماهی در استان و با  توجه به این  نکته که ماهی غذای سلامتی است و سرشار از امگا۳ می باشد و در سلامت جامعه نقش بسزایی دارد، ارگان های ذیربط باید همکاری لازم را در جهت افزایش فرهنگ مصرف آبزیان داشته باشند .

وی با توصیه به مصرف دو بار در هفته ماهی و دیگر فرآورده‌های آبزی، افزود: پزشکان اعتقاد دارند با مصرف دو بار در هفته ماهی ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی به میزان زیادی در افراد کاهش پیدا خواهد کرد.

 وی ادامه داد: خوردن ماهی به دلیل داشتن بوی نامطبوع و استخوان‌های ریز و درشت آن به‌خصوص برای کودکان و افراد سالمند آسان نیست که این مسئله در کمرنگ بودن جای ماهی در سفره های مردم کرمانشاه بی تاثیر نیست/ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.