جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

برای تزریق “دوز سوم” واکسن کرونا تا کی فرصت داریم؟
25 دی 1400 - 8:46
شناسه : 275588
1
 یک متخصص بیماری های عفونی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

محمدحسین زمانیان، در خصوص مهلت زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: برای انواع واکسن کرونا توصیه می شود افراد حداقل سه ماه بعد از تزریق دوز دوم، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند./ دوز سوم یا دوز یادآور نقش موثری در پایداری ایمنی ناشی از واکسن کرونا در بدن افراد دارد./ دوز سوم یا یادآور همانطور که از نامش پیداست موجب یادآوری مشخصات ویروس کرونا به سیستم ایمنی بدن شده و به نوعی سیستم ایمنی بدن را علیه کرونا تحریک می کند./به دنبال تحریک سیستم ایمنی، در صورت مواجه افراد با ویروس کرونا، سیستم ایمنی بدن مقاومت و آمادگی لازم را در برابر این ویروس دارد./این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه مهلت زمان معینی برای تزریق دوز سوم کرونا وجود دارد، گفت: برای واکسن های برکت و سینوفارم که از نوع ویروس کشته شده هستند نهایت مهلت برای تزریق دوز سوم حدود چهار ماه است./این زمان برای افرادی که واکسن آسترازینکا تزریق کرده اند می تواند تا شش ماه هم ادامه یابد./بعد از این زمان سطح ایمنی بدن افراد در صورت عدم تزریق دوز سوم به شدت پایین خواهد آمد./ این کاهش سطح ایمنی می تواند بدن را به روزهای پیش از تزریق واکسن برگردانده و خطر ابتلا به کرونا را تشدید کند./ افرادی که دوز سوم را تزریق نکرده اند و مدت آنها برای تزریق این دوز به پایان رسیده است، نه تنها خود در معرض خطرند، بلکه می توانند موجب تشدید زنجیره شیوع این بیماری در سطح جامعه عمل کنند./یکی از اهداف تزریق واکسن قطع زنجیره انتقال ویروس است و اگر افراد از این امر امتناع کنند، مجددا شاهد گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه خواهیم بود.

پ
پ

 یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه برای هر یک از انواع واکسن مهلت معینی برای تزریق دوز سوم وجود دارد، گفت: در صورت عدم به موقع تزریق دوز سوم، سطح ایمنی ایجاد شده ناشی از دوزهای قبلی به شدت پایین خواهد آمد.

محمدحسین زمانیان، در خصوص مهلت زمان تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: برای انواع واکسن کرونا توصیه می شود افراد حداقل سه ماه بعد از تزریق دوز دوم، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنند.

وی افزود: دوز سوم یا دوز یادآور نقش موثری در پایداری ایمنی ناشی از واکسن کرونا در بدن افراد دارد.

زمانیان گفت: دوز سوم یا یادآور همانطور که از نامش پیداست موجب یادآوری مشخصات ویروس کرونا به سیستم ایمنی بدن شده و به نوعی سیستم ایمنی بدن را علیه کرونا تحریک می کند.

وی افزود: به دنبال تحریک سیستم ایمنی، در صورت مواجه افراد با ویروس کرونا، سیستم ایمنی بدن مقاومت و آمادگی لازم را در برابر این ویروس دارد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه مهلت زمان معینی برای تزریق دوز سوم کرونا وجود دارد، گفت: برای واکسن های برکت و سینوفارم که از نوع ویروس کشته شده هستند نهایت مهلت برای تزریق دوز سوم حدود چهار ماه است.

زمانیان خاطرنشان کرد: این زمان برای افرادی که واکسن آسترازینکا تزریق کرده اند می تواند تا شش ماه هم ادامه یابد.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: بعد از این زمان سطح ایمنی بدن افراد در صورت عدم تزریق دوز سوم به شدت پایین خواهد آمد.

زمانیان گفت: این کاهش سطح ایمنی می تواند بدن را به روزهای پیش از تزریق واکسن برگردانده و خطر ابتلا به کرونا را تشدید کند.

این متخصص بیماری های عفونی یادآور شد: افرادی که دوز سوم را تزریق نکرده اند و مدت آنها برای تزریق این دوز به پایان رسیده است، نه تنها خود در معرض خطرند، بلکه می توانند موجب تشدید زنجیره شیوع این بیماری در سطح جامعه عمل کنند.

زمانیان گفت: یکی از اهداف تزریق واکسن قطع زنجیره انتقال ویروس است و اگر افراد از این امر امتناع کنند، مجددا شاهد گسترش شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه خواهیم بود.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.