شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

امروز چهارشنبه ۲۹ دی به مناسبت هفته هوای پاک معاینه فنی خودروها رایگان است
29 دی 1400 - 9:49
شناسه : 275719
1
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-مهندس احد جلیلیان در این نشست با اشاره به شعار امسال هفته هوای پاک« هوای پاک، حقوق عامه،اراده ملی» اظهار داشت:۲۳لغایت ۲۹ دی ماه به عنوان هفته هوای پاک معرفی شده، محیط زیست کرمانشاه مانند شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی به فعالیت های خود ادامه می دهد./جلیلیان افزود: اهمیت دادن به حفظ محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و در این رابطه محیط زیست استان کرمانشاه به تبعیت از روز هوای پاک برنامه هایی در طول هفته هوای پاک را در کرمانشاه برگزار می کند./در زمینه سنجش و کنترل آلاینده های هوا پیشتاز بوده و در ۹ ایستگاه به صورت مرتب آلاینده ها تحت کنترل بوده و رصد می شوند./امسال تا اول دی ماه حدود ۱۹ روز هوای ناسالم در شهر کرمانشاه داشتیم که بیانگر وضعیت آلودگی مناسب درسطح شهر کرمانشاه می باشد./ بخش صنایع نیز به پایش آنلاین مجهز می باشد و متناسب با تولید صنعت داده هایی استخراج می شود و داده ها با استانداردهای سنجیده شده و پس از آن چنانچه مشکلی باشد به واحدهای آلاینده تذکر لازم داده شده و در صورت تکرار به دستگاه قضایی معرفی می شوند./ محیط زیست استان با کمترین امکانات در بین ۱۰ استان اول در کشف شکار و صید شناخته شده است و در این زمینه با کمک مردم موارد شکار و صید مورد توجه و حساسیت بیشتری قرار گرفته است./ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد کل متخلفین صید و شکار غیرمجاز ۲۹۰ نفر بوده که در این رابطه ۲۱۳ پرونده قضایی تشکیل و ۱۷۸ پرونده نیز در حال حاضر در محاکم قضایی روند رسیدگی را می گذرانند./به گفته جلیلیان در استان کرمانشاه حدود ۱۶۳ هزار هکتار تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد، حدود ۶۵ محیط بان در سطح استان مشغول فعالیت می باشندکه این تعداد معادل یک چهارم میانگین جهانی می باشد./در این استان با ۱۴ شهرستان که ۸ شهر دارای سیستم تصفیه فاضلاب بوده و ۷ شهرستان نیز در حال ساخت تصفیه خانه می باشند و چند شهر دیگر استان دارای برنامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب می باشند.

پ
پ

از ابتدای سال تا اول دی ماه، فقط ۱۹ روز هوای ناسالم در شهر کرمانشاه داشته ایم/ اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست

به گزارش خبرنگار طلوع کرمانشاه کرمانشاه، سرپرست اداره کل محیط زیست استان و تعدادی از معاونین این اداره به مناسب روز هوای پاک «سه شنبه ۲۸ دی ماه» نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل محیط زیست استان داشتند.

مهندس احد جلیلیان در این نشست با اشاره به شعار امسال هفته هوای پاک« هوای پاک، حقوق عامه،اراده ملی» اظهار داشت: ۲۳لغایت ۲۹ دی ماه به عنوان هفته هوای پاک معرفی شده، محیط زیست کرمانشاه مانند شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی به فعالیت های خود ادامه می دهد.

جلیلیان افزود: اهمیت دادن به حفظ محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و در این رابطه محیط زیست استان کرمانشاه به تبعیت از روز هوای پاک برنامه هایی در طول هفته هوای پاک را در کرمانشاه برگزار می کند.

به گفته جلیلیان استان کرمانشاه در زمینه سنجش و کنترل آلاینده های هوا پیشتاز بوده و در ۹ ایستگاه به صورت مرتب آلاینده ها تحت کنترل بوده و رصد می شوند.

جلیلیان تاکید کرد:امسال تا اول دی ماه حدود ۱۹ روز هوای ناسالم در شهر کرمانشاه داشتیم که بیانگر وضعیت آلودگی مناسب درسطح شهر کرمانشاه می باشد.

وی در ادامه گفت: بخش صنایع نیز به پایش آنلاین مجهز می باشد و متناسب با تولید صنعت داده هایی استخراج می شود و داده ها با استانداردهای سنجیده شده و پس از آن چنانچه مشکلی باشد به واحدهای آلاینده تذکر لازم داده شده و در صورت تکرار به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

جلیلیان در ادامه گفت: محیط زیست استان با کمترین امکانات در بین ۱۰ استان اول در کشف شکار و صید شناخته شده است و در این زمینه با کمک مردم موارد شکار و صید مورد توجه و حساسیت بیشتری قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد کل متخلفین صید و شکار غیرمجاز ۲۹۰ نفر بوده که در این رابطه ۲۱۳ پرونده قضایی تشکیل و ۱۷۸ پرونده نیز در حال حاضر در محاکم قضایی روند رسیدگی را می گذرانند.

به گفته جلیلیان در استان کرمانشاه حدود ۱۶۳ هزار هکتار تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد، حدود ۶۵ محیط بان در سطح استان مشغول فعالیت می باشندکه این تعداد معادل یک چهارم میانگین جهانی می باشد.

جلیلیان در پاسخ به خبرنگاران در خصوص تصفیه خانه های فاضلاب گفت: در این استان با ۱۴ شهرستان که ۸ شهر دارای سیستم تصفیه فاضلاب بوده و ۷ شهرستان نیز در حال ساخت تصفیه خانه می باشند و چند شهر دیگر استان دارای برنامه ساخت تصفیه خانه فاضلاب می باشند.

این مسئول در ادامه گفت: ساختمان اطفاء حریق در منطقه حفاظت شده چالابه در حال ساخت می باشد که با ساخت آن نمونه جالبی در غرب کشور را شاهد می باشیم که می تواند با امکانات مناسب به اطفاء حریق مناطق حفاظت شده خدمات رسانی داشته باشد.

جلیلیان از دیگر خدمات محیط زیست کرمانشاه به معاینه فنی خودرو ها به مناسب هوای پاک در روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه به صورت رایگان خبر داد و افزود: کلیه مراکز معاینه فنی در سطح استان کرمانشاه چهارشنبه به صورت رایگان به هم استانی ها ارائه خدمات دارند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه گفت: احتمال ورود فاضلاب به ۱۴ رودخانه دائمی کرمانشاه وجود دارد اما بر اساس پایش‌ها می توان از آب آنها برای آبیاری در بخش کشاورزی استفاده شود.

مهندس سعید دزفولی‌نژاد افزود: رودخانه قره‌سو نسبت به بقیه رودخانه ها وضعیت بحرانی‌تری دارد، در این رودخانه فاضلاب شهری و روستایی وارد آن می‌‍‌شود.

«محیط زیست را باید از آلودگی دور کنیم»
در ادامه این نشست خبری، مهندس طاهر هاشمی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام(ص) که آلودگیها را به عنوان شیاطین نام بردند، اظهار داشت: باید محیط زیست را از آلودگیها دور کنیم.

مهندس هاشمی کار در زمینه سنجش آلاینده ها را در استان خوب عنوان کردو افزود: در بحث مدیریت پسماند۱۴ ایستگاه در استان فعال می‌باشد که ۹ ایستگاه در شهر کرمانشاه، و بقیه در شهرستانهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، پاوه و کنگاور مستقر می باشند که میزان ذرات را پالایش می کنند.
هاشمی با اشاره به ۱۲۰ روز هوای بحرانی در سنوات گذشته در استان، امسال وضع بحران را برای استان مناسبت دانست.
 رحمانی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.