جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

واردات خودرو قیمت‌ها را کاهش می‌دهد
01 خرداد 1401 - 9:30
شناسه : 278044
3
عضو کمیسیون صنایع مجلس؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، با اشاره به آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو، اظهار کرد: جلسات نهایی اجرای این طرح در حال برگزاری است و به زودی آیین‌نامه اجرایی آن نهایی خواهد شد/وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند هدف اصلی از آزادسازی واردات خودرو دنبال می‌کند، تاکید کرد: رفع انحصار و کیفیت محوری دو هدف اصلی اجرای این طرح است/هدف ما این است که خودروهایی وارد کشور شود که عامه مردم بتوانند آنها را خریداری کنند، یعنی قیمتی بین شش تا ۱۰ هزار دلار داشته باشد/یکی از مهمترین این موارد کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار است که اکنون تا هشت برابر قیمت واقعی در بازار فروخته می‌شود/ کاهش قیمت خودروهای خارجی بر قیمت خودروهای داخلی نیز سایه می‌اندازد و در این گروه نیز کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود/وقتی که عرضه و تقاضا نزدیک شود، تا این اندازه شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در بازار نخواهیم بود و واردات خودرو به برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا کمک می‌کند/حسینی‌کیا نیاز کنونی سالیانه کشور به خودرو را حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد که اکنون با کمبود نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاهی مواجهیم و اظهار کرد: سال گذشته تولید خودرو در کشور ۹۰۰ هزار دستگاه بود و حتی اگر این عدد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه هم برسد، باز کمبود داریم که می‌توان بخشی از آن را از طریق واردات تامین کرد/وی بهبود کیفیت خودروهای داخلی را نیز یکی دیگر از مزایای واردات خودرو دانست و یادآور شد: هم اکنون که خودروسازان داخلی رقیبی ندارند، هر طور که بخواهند تولید می‌کنند، اما با آزاد شدن واردات، آنها نیز برای اینکه بتوانند رقابت کنند باید تولیدات خود را کیفی کنند.

پ
پ

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، با اجرایی شدن واردات خودرو باید منتظر کاهش قیمت خودروهای خارجی و داخلی در بازار باشیم.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، با اشاره به آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو، اظهار کرد: جلسات نهایی اجرای این طرح در حال برگزاری است و به زودی آیین‌نامه اجرایی آن نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند هدف اصلی از آزادسازی واردات خودرو دنبال می‌کند، تاکید کرد: رفع انحصار و کیفیت محوری دو هدف اصلی اجرای این طرح است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: هدف ما این است که خودروهایی وارد کشور شود که عامه مردم بتوانند آنها را خریداری کنند، یعنی قیمتی بین شش تا ۱۰ هزار دلار داشته باشد.

حسینی‌کیا از پیامدهای اجرای طرح آزادسازی واردات خودرو هم یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین این موارد کاهش قیمت خودروهای خارجی در بازار است که اکنون تا هشت برابر قیمت واقعی در بازار فروخته می‌شود.

نماینده سنقروکلیایی معتقد است، کاهش قیمت خودروهای خارجی بر قیمت خودروهای داخلی نیز سایه می‌اندازد و در این گروه نیز کاهش قیمت را شاهد خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از بالا بودن قیمت خودرو در کشور ناشی از کمبود است، خاطرنشان کرد: وقتی که عرضه و تقاضا نزدیک شود، تا این اندازه شاهد بالا رفتن قیمت‌ها در بازار نخواهیم بود و واردات خودرو به برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا کمک می‌کند.

حسینی‌کیا نیاز کنونی سالیانه کشور به خودرو را حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد که اکنون با کمبود نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاهی مواجهیم و اظهار کرد: سال گذشته تولید خودرو در کشور ۹۰۰ هزار دستگاه بود و حتی اگر این عدد به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه هم برسد، باز کمبود داریم که می‌توان بخشی از آن را از طریق واردات تامین کرد.

وی بهبود کیفیت خودروهای داخلی را نیز یکی دیگر از مزایای واردات خودرو دانست و یادآور شد: هم اکنون که خودروسازان داخلی رقیبی ندارند، هر طور که بخواهند تولید می‌کنند، اما با آزاد شدن واردات، آنها نیز برای اینکه بتوانند رقابت کنند باید تولیدات خود را کیفی کنند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.