جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

گرما و گرد و خاک، دو مهمان این روزهای کرمانشاه
06 تیر 1401 - 10:20
شناسه : 278745
1
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، اظهار کرد: موج ناپایدار سطوح میانی که با تقویت میدان‌های باد سطحی همراه است؛ طی امروز هم جو منطقه را متاثر کرده؛ سبب غبار آلود شدن جو استان و در بعضی ساعات وزش باد خواهد شد/ غبار، مطابق معمول در مناطق مرزی غلظت بیشتری خواهد داشت و به دنبال این وضعیت، از ظهر امروز (دوشنبه) تا روز سه‌شنبه پدیده قابل توجهی برای سطح استان نخواهیم داشت/کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، با عبور موج ناپایدار دیگری، مجدداً شرایط برای نفوذ غبار نسبتاً رقیق به جو استان فراهم می‌شود. احتمال غبار در روز پنجشنبه و در نواحی مرزی بیشتر است/ همچنین متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته بتدریج افزایش می‌یابد. افزایش دما در پایان هفته محسوس‌تر خواهد بود/شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۶ تیرماه، برای ایستگاه‌های قصرشیرین‌، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب وضعیت خطرناک (بحران)، ایستگاه پاوه بسیار ناسالم (اضطرار) و ایستگاه‌های کرمانشاه، کنگاور و اسلام آباد‌غرب ناسالم برای گروه‌های حساس (هشدار) را نشان می‌دهد/افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهرها از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز جز در موارد ضروری و تنها با استفاده از ماسک مناسب، از حضور در فضای آزاد خود‌داری کنند/بنابر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای کرمانشاه، به دلیل افزایش غلظت ذرات گرد و غبار در آسمان استان، ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی ۱۰ شهرستان استان امروز، ۶ تیرماه با ۲ ساعت تاخیر و از ساعت ۹ شروع به کار خواهند کرد

پ
پ

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از تداوم گرما و همزمان خیزش گردوخاک در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، اظهار کرد: موج ناپایدار سطوح میانی که با تقویت میدان‌های باد سطحی همراه است؛ طی امروز هم جو منطقه را متاثر کرده؛ سبب غبار آلود شدن جو استان و در بعضی ساعات وزش باد خواهد شد.

وی ادامه داد: غبار، مطابق معمول در مناطق مرزی غلظت بیشتری خواهد داشت و به دنبال این وضعیت، از ظهر امروز (دوشنبه) تا روز سه‌شنبه پدیده قابل توجهی برای سطح استان نخواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، با عبور موج ناپایدار دیگری، مجدداً شرایط برای نفوذ غبار نسبتاً رقیق به جو استان فراهم می‌شود. احتمال غبار در روز پنجشنبه و در نواحی مرزی بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین متوسط دمای هوا که طی امروز و فردا تغییرات چشمگیری نخواهد داشت، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته بتدریج افزایش می‌یابد. افزایش دما در پایان هفته محسوس‌تر خواهد بود.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در خصوص وضعیت حال حاضر هوای شهرستان‌های استان به خبرنگار فارس، گفت: شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۶ تیرماه، برای ایستگاه‌های قصرشیرین‌، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب وضعیت خطرناک (بحران)، ایستگاه پاوه بسیار ناسالم (اضطرار) و ایستگاه‌های کرمانشاه، کنگاور و اسلام آباد‌غرب ناسالم برای گروه‌های حساس (هشدار) را نشان می‌دهد.

وی توصیه کرد، افراد حساس شامل بیماران قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان تا رفع شرایط آلودگی هوا در این شهرها از منزل خارج نشوند و سایر افراد نیز جز در موارد ضروری و تنها با استفاده از ماسک مناسب، از حضور در فضای آزاد خود‌داری کنند.

گفتنی است، بنابر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای کرمانشاه، به دلیل افزایش غلظت ذرات گرد و غبار در آسمان استان، ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی ۱۰ شهرستان استان امروز، ۶ تیرماه با ۲ ساعت تاخیر و از ساعت ۹ شروع به کار خواهند کرد/فارس

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.