جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

ورزشکاران پارالمپیکی کرمانشاه استخدام نیستند/ قانون استخدام باید تغییر کند
26 تیر 1401 - 10:38
شناسه : 279243
1
رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-عزت الله پرنیان انجمن ورزشی نویسان استان، با اشاره به موفقیت های ورزشکاران جانباز و معلول کرمانشاه در سالهای گذشته، اظهار کرد: طی هفت سال گذشته حدود ۱۸۰ اعزام به خارج از کشور داشته ایم  که مدال های زیادی کسب کرده اند، اما در حال حاضر تنها سه نفر از قهرمانان معلول ما در شهرداری استخدام هستند که حقوق پایینی دارند/در استان حدود یازده ورزشکار پارالمپیکی داریم که تاکنون فقط یک نفر از آنها استخدام شده که آن هم به دلیل سهیمه قهرمانی‌اش نبوده است/رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با تاکید براینکه باید قانون استخدام قهرمانان پارالمپیکی توسط مجلس شورای اسلامی تغییر کند، گفت: در این قانون تنها فرزندان ورزشکاران پارالمپیکی می توانند استخدام شوند، این درحالیست که خود آنها  نیاز مبرم به شغل دارند/وی در ادامه در خصوص اعلام محرومیت مهران نکویی مجد قهرمان پارادوومیدانی کرمانشاه در پاییز سال گذشته نیز گفت: باتوجه به مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار کرمانشاهی، او تا شهریور سال ۲۰۲۴ یعنی تا زمان المپیک پاریس امکان حضور در میادین ورزشی را نخواهد داشت/ در دوره مدیریت قبلی بهزیستی برای کمک به قهرمانان ورزشی همکاری های خوبی داشتیم و در بحث ایاب و ذهاب، تجلیل از ورزشکاران، تامین لباس و … ورزشکاران کمک هایی می شد،اما در دوره مدیریت جدید دیگر همکاری های سابق را نمی بینیم.

پ
پ

 رئیس هیات جانبازان و معلولین کرمانشاه با اشاره به وجود یازده ورزشکار پارالمپیکی در کرمانشاه، گفت: از این تعداد فقط یک نفر استخدام شده که آن هم به دلیل سهمیه قهرمانی نیست و سایر ورزشکاران پارالمپیکی ما در هیچ کجا استخدام نشده اند.

عزت الله پرنیان انجمن ورزشی نویسان استان، با اشاره به موفقیت های ورزشکاران جانباز و معلول کرمانشاه در سالهای گذشته، اظهار کرد: طی هفت سال گذشته حدود ۱۸۰ اعزام به خارج از کشور داشته ایم  که مدال های زیادی کسب کرده اند، اما در حال حاضر تنها سه نفر از قهرمانان معلول ما در شهرداری استخدام هستند که حقوق پایینی دارند.

وی افزود: در استان حدود یازده ورزشکار پارالمپیکی داریم که تاکنون فقط یک نفر از آنها استخدام شده که آن هم به دلیل سهیمه قهرمانی‌اش نبوده است.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با تاکید براینکه باید قانون استخدام قهرمانان پارالمپیکی توسط مجلس شورای اسلامی تغییر کند، گفت: در این قانون تنها فرزندان ورزشکاران پارالمپیکی می توانند استخدام شوند، این درحالیست که خود آنها  نیاز مبرم به شغل دارند.

وی در ادامه در خصوص اعلام محرومیت مهران نکویی مجد قهرمان پارادوومیدانی کرمانشاه در پاییز سال گذشته نیز گفت: باتوجه به مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار کرمانشاهی، او تا شهریور سال ۲۰۲۴ یعنی تا زمان المپیک پاریس امکان حضور در میادین ورزشی را نخواهد داشت.

وی در ادامه درباره همکاری سازمان بهزیستی کرمانشاه برای کمک به ورزشکاران جانباز و معلول هم گفت: در دوره مدیریت قبلی بهزیستی برای کمک به قهرمانان ورزشی همکاری های خوبی داشتیم و در بحث ایاب و ذهاب، تجلیل از ورزشکاران، تامین لباس و … ورزشکاران کمک هایی می شد، اما در دوره مدیریت جدید دیگر همکاری های سابق را نمی بینیم.

پرنیان در ادامه به وضعیت زیرساختی هیات جانبازان  و معلولین استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حال حاضر مجموعه ورزشی جانبازان را در اختیار داریم که تا چندسال پیش به حالت مخروبه ای درآمده بود و با همت اداره کل ورزش و جوانان استان آن را راه اندازی و احیاء کردیم.

وی متذکر شد: باتوجه به توان و قدرت خوبی که در رشته فوتبال هفت نفره داشتیم، یک زمین چمن مصنوعی در این مجموعه توسط یک خیر ورزشی راه اندازی شد تا مشکل زیرساختی برای ورزشکاران این رشته حل شود. از طرفی برای رشته های پرتابی هم یک زمین چمن دیگر داریم و یک سالن کراسفیت هم راه اندازی کرده ایم و از محل آن درآمدزایی می کنیم.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان با بیان اینکه از ظرفیت فضاهای ورزشی بهزیستی و بنیاد شهید هم برای ورزشکاران معلول استان استفاده می شود، گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در بحث زیرساختی، استخر مجموعه است که در حال تعمیر است و  ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای اتمام باید بودجه جدیدی به آن تزریق شود.

وی بااشاره به فعالیت ۲۱ رشته ورزش معلولین در دنیا، اظهارکرد: این تعداد رشته در کشور ما هم فعال هستند، اما طی برنامه ای در چند سال اخیر هشت رشته از این تعداد شامل قایقرانی، سوارکاری، پینگ پنگ، تنیس خاکی، تکواندو، تیراندازی با کمان، بدمینتون و دوچرخه سواری به فدراسیون های مربوطه انتقال پیدا کردند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان اضافه کرد: تا زمانی که این رشته ها زیرمجموعه ما قرار داشتند، ورزشکاران خوبی را در این رشته ها پرورش دادیم که از جمله آنها می توان به شهلا بهروزی راد در رشته قایقرانی و مهدی بهرامی آذر در رشته تکواندو اشاره کرد که اکنون در فدراسیون های قایقرانی و تکواندو فعالیت می کنند.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه هدف ما شناسایی استعدادها در بین ورزشکاران معلول و کمک به پرورش آنها است، بنابراین اگر بازهم در این رشته ها استعداد جدیدی را کشف کنیم، به هیات های مربوطه معرفی خواهیم کرد.

پرنیان در ادامه با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای ورزش جانبازان و معلولین بود، افزود: دراین سال، ۱۶ تا ۱۷ دعوتی به اردوی تیم ملی داشتیم و در رشته های والیبال نشسته، تیراندازی، وزنه برداری، دوومیدانی، فوتبال هفت نفره و … مدال آورانی را داشتیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم تیم نوجوانان و جوانان دوومیدانی استان را به مسابقات کشوری اعزام کرده ایم و امیدواریم در آینده بتوانند پشتوانه ورزش استان باشند.

رئیس هیات جانبازان و معلولین استان در پایان به رشد و ارتقاء جایگاه این ورزش در کرمانشاه طی سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: زمانی که هیات را تحویل گرفتیم، در کشور رتبه ۲۳ را از نظر ارزیابی عملکرد داشتیم و اکنون جزو چهار هیات اول کشور هستیم.

ورزشکاران پارالمپیکی کرمانشاه استخدام نیستند/ قانون استخدام باید تغییر کند

تبعیض‌ها و دلسردی بانوان پاراوزنه برداری کرمانشاه

 در ادامه این نشست، سمیرا نظری نائب رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان کرمانشاه هم در تشریح ورزش بانوان معلول در استان گفت: هم اکنون در رشته های وزنه برداری و دوومیدانی شاهد استقبال بیشتری از سوی بانوان معلول در کرمانشاه هستیم.  

وی یکی از مهمترین ورزش های مورد علاقه بانوان معلول در کرمانشاه را وزنه برداری دانست و گفت: از حدود یکی دوسال پیش این رشته در کرمانشاه راه اندازی شده و ورزشکاران خوبی هم در آن داریم.

نظری یادآورشد: متاسفانه تبعیض هایی که طی یکسال اخیر در سطح تیم ملی صورت گرفت، باعث دلسردی بانوان ورزشکار کرمانشاهی در این رشته شده است.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار قرار بود ترکیب تیم ملی بانوان پاراوزنه برداری را به منظور حضور در مسابقات جهانی ببندند و در این راستا پیش از آن مسابقات آسیا و اقیانوسیه در پیش بود که برای مسابقات انتخابی از همه شهرهای ایران یکی  دو نفر را معرفی کردند، اما به یکباره بدون اینکه به هیات های استانی اعلامی داشته باشند، تنها دو نفر را با هدف جوان گرایی از میان قهرمانان جوان انتخاب کردند و راهی این مسابقات کردند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.