شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

تاثیر تعامل ویروس های زونا و تبخال در شروع آلزایمر
26 مرداد 1401 - 11:14
شناسه : 279894
3
یافته جدید تحقیقاتی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

یک مطالعه جدید نشان می دهد که دو ویروس بسیار رایج که اکثر مردم حامل آن هستند ممکن است در ایجاد بیماری آلزایمر اثر متقابل داشته باشند./به نقل از مدیکال نیوز، به نظر می‌رسد واکسن‌های یکی از ویروس‌ها شانس ابتلاء به آلزایمر را کاهش می‌دهد./مطالعه محققان دانشگاه تافتس ماساچوست گزارش می‌دهد ترکیبی از ویروس‌های بسیار رایج ممکن است علت اصلی بیماری آلزایمر باشد./ویروس عامل آبله مرغان و زونا ممکن است یک ویروس تبخال خفته را فعال کند که با بیماری آلزایمر مرتبط است./ویروس واریسلا زوستر (VZV) ویروسی است که باعث ایجاد آبله مرغان در دوران کودکی و زونا در سنین بالاتر می‌شود./پروفسور «دیوید کاپلان»، نویسنده مسئول این مطالعه، می‌گوید: «بیش از ۹۵ درصد بزرگسالان در دوران کودکی و نوجوانی آبله مرغان را تجربه کرده‌اند. ویروس پس از آن در بدن باقی می‌ماند.»/به گفته وی، «سن و کاهش عملکرد سیستم ایمنی با افزایش سن، و سرکوب سیستم ایمنی عواملی هستند که می‌توانند VZV را به عنوان زونا در بزرگسالان دوباره بیدار کنند.»/این مطالعه نشان داد که وقتی VZV به صورت زونا فعال می‌شود، ویروس تبخال را دوباره فعال می‌کند.

پ
پ

یک مطالعه جدید نشان می دهد که دو ویروس بسیار رایج که اکثر مردم حامل آن هستند ممکن است در ایجاد بیماری آلزایمر اثر متقابل داشته باشند.

به نقل از مدیکال نیوز، به نظر می‌رسد واکسن‌های یکی از ویروس‌ها شانس ابتلاء به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

مطالعه محققان دانشگاه تافتس ماساچوست گزارش می‌دهد ترکیبی از ویروس‌های بسیار رایج ممکن است علت اصلی بیماری آلزایمر باشد.

ویروس عامل آبله مرغان و زونا ممکن است یک ویروس تبخال خفته را فعال کند که با بیماری آلزایمر مرتبط است.

ویروس واریسلا زوستر (VZV) ویروسی است که باعث ایجاد آبله مرغان در دوران کودکی و زونا در سنین بالاتر می‌شود.

پروفسور «دیوید کاپلان»، نویسنده مسئول این مطالعه، می‌گوید: «بیش از ۹۵ درصد بزرگسالان در دوران کودکی و نوجوانی آبله مرغان را تجربه کرده‌اند. ویروس پس از آن در بدن باقی می‌ماند.»

به گفته وی، «سن و کاهش عملکرد سیستم ایمنی با افزایش سن، و سرکوب سیستم ایمنی عواملی هستند که می‌توانند VZV را به عنوان زونا در بزرگسالان دوباره بیدار کنند.»

این مطالعه نشان داد که وقتی VZV به صورت زونا فعال می‌شود، ویروس تبخال را دوباره فعال می‌کند.

به گفته کاپلان، «آنچه در حال حاضر مشخص شده است این است که بیماری‌های عفونی، به طور کلی، خطر ابتلاء به آلزایمر را به همراه دارند و نتایج ما این موضوع را برای زونا توضیح می‌دهد. اکنون در حال بررسی هستیم که آیا این مورد برای برخی عفونت‌های دیگر نیز وجود دارد یا خیر.»/مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.