جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

سایه سنگین شایعات بر سر دختر خفته در خاک
28 شهریور 1401 - 11:25
شناسه : 280581
1
کاوه رستمی_صاحب امتیاز و مدیر مسئول؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-این روزها مرگ تاثر انگیز «مهسا امینی» دختر جوان کردستانی به سرتیتر بسیاری از جراید و اخبار و به یکی از موضوعات اصلی بحث در میان سلبریتی ها و عوام مردم تبدیل شده است/یکی از دختران این سرزمین که برای توجیه و آموزش به یکی از بخش های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود، ناباورانه جان خود را از دست می دهد/عده ای چه در فضای مجازی و چه در دنیای حقیقی از جان باختن این دختر ۲۲ساله سقزی ابراز ناراحتی می کنند و با خانواده او همدرد می شوند و در مقابل برخی دیگر با اظهارنظرات شتابزده و اغراق آمیز شایعه پراکنی می کنند و داغ را بر خانواده این دختر از دست رفته، سنگین تر می کنند/مرگ مهسا ناگوار بود و احساسات یک جامعه را جریحه دار کرد، اما ناگوار و تلخ تر از آن حجم بالای دروغ پردازی ها و حتی فحاشی ها و کشمکش ها به ویژه در دنیای مجازی است/گاه میزان شایعات و اغراق ها برای این حادثه غمبار آنقدر بالا می رود که موجب تفرقه افکنی و تشویش اذهان عمومی می شود، اخباری بی سند و احساسی که بذر نفرت را در اذهان زودباور می کارد و موجب کاهش و یا از بین رفتن اعتماد اجتماعی می شود/تقطیع شدن و حذف شدن برخی از فیلم های دوربین مداربسته، شکستگی جمجمه و خونریزی گوش، ضربه به سر و کشیده شدن مو، شایعاتی است که بیشتر آن توسط رسانه های معاند در حال گسترش است، اخباری بی سند که مدرک و اثباتی در زمینه آن ارائه نشده است/از سوی دیگر بوی مشمئزکننده تفرقه در یکی از رسانه های معاند که علت مرگ مهسا را “کرد بودن و سنی بودن مذهب وی اعلام می کند” بیشتر شنیده می شود، ترفندی که بارها و با عناوین مختلف بکار گرفته شده تا اخوت و وحدت میان برادران شیعه و اهل سنت را نشانه رود/وحدت مردمان شیعه و سنی همواره یکی از نگرانی های دشمنان این ملت بوده است، دشمن در برابر این سد ناتوان است و نمی تواند مستقیم وارد میدان شود، از همین رو سعی می کنند در موقعیت های مختلف در این اتحاد، شکاف ایجاد کنند و اینبار این حادثه را نشانه گرفته اند و هر روز بر گسترش حرف و حدیث های بی اساس دامن می زنند.

پ
پ

این روزها مرگ تاثر انگیز «مهسا امینی» دختر جوان کردستانی به سرتیتر بسیاری از جراید و اخبار و به یکی از موضوعات اصلی بحث در میان سلبریتی ها و عوام مردم تبدیل شده است.

یکی از دختران این سرزمین که برای توجیه و آموزش به یکی از بخش های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود، ناباورانه جان خود را از دست می دهد.

عده ای چه در فضای مجازی و چه در دنیای حقیقی از جان باختن این دختر ۲۲ساله سقزی ابراز ناراحتی می کنند و با خانواده او همدرد می شوند و در مقابل برخی دیگر با اظهارنظرات شتابزده و اغراق آمیز شایعه پراکنی می کنند و داغ را بر خانواده این دختر از دست رفته، سنگین تر می کنند.

مرگ مهسا ناگوار بود و احساسات یک جامعه را جریحه دار کرد، اما ناگوار و تلخ تر از آن حجم بالای دروغ پردازی ها و حتی فحاشی ها و کشمکش ها به ویژه در دنیای مجازی است.

گاه میزان شایعات و اغراق ها برای این حادثه غمبار آنقدر بالا می رود که موجب تفرقه افکنی و تشویش اذهان عمومی می شود، اخباری بی سند و احساسی که بذر نفرت را در اذهان زودباور می کارد و موجب کاهش و یا از بین رفتن اعتماد اجتماعی می شود.

تقطیع شدن و حذف شدن برخی از فیلم های دوربین مداربسته، شکستگی جمجمه و خونریزی گوش، ضربه به سر و کشیده شدن مو، شایعاتی است که بیشتر آن توسط رسانه های معاند در حال گسترش است، اخباری بی سند که مدرک و اثباتی در زمینه آن ارائه نشده است.

از سوی دیگر بوی مشمئزکننده تفرقه در یکی از رسانه های معاند که علت مرگ مهسا را “کرد بودن و سنی بودن مذهب وی اعلام می کند” بیشتر شنیده می شود، ترفندی که بارها و با عناوین مختلف بکار گرفته شده تا اخوت و وحدت میان برادران شیعه و اهل سنت را نشانه رود.

اینکه چه فکری در پشت یک حرف پنهان شده است یکی از راه های دشمن شناسی است، مردمان کرد مردمانی غیور، متدین و وطن دوست هستند که به عنوان مرزبانان اصلی سالهاست که در دفاع از این آب و خاک، افتخار آفریده اند.

وحدت مردمان شیعه و سنی همواره یکی از نگرانی های دشمنان این ملت بوده است، دشمن در برابر این سد ناتوان است و نمی تواند مستقیم وارد میدان شود، از همین رو سعی می کنند در موقعیت های مختلف در این اتحاد، شکاف ایجاد کنند و اینبار این حادثه را نشانه گرفته اند و هر روز بر گسترش حرف و حدیث های بی اساس دامن می زنند.

کنترل احساسات در برابر اخبار حوادث عاطفی، توجه به منبع خبر، بررسی زمان، نپذیرفتن عکس ها و فیلم های گمراه کننده و دستکاری شده، از جمله راه های تشخیص اخبار جعلی و فاصله گرفتن از آنست.

شایعه با واقع بینی درمان می شود، چنین شایعاتی که از شیطنت یک فکر پلید نشات می گیرد، می تواند ضربات غیرقابل جبرانی به مردمان یک جامعه زند.

تا روشن شدن اصل ماجرا نباید به قضاوت های نادرست دامن زد.

پزشکی قانونی اعلام کرده تا چند روز آینده علت اصلی فوت مهسا را اعلام خواهد کرد و بعد از آنست که اگر دستگاهی خطا کرده است باید جوابگو باشد و تا آن زمان نباید اجازه داد تا برخی از آب گل آلود ماهی بگیرند و باید عرصه را بر فرصت طلبان کم و محدود کرد و با افرادی که آرامش یک جامعه را هدف می گیرند و سعی در دودستگی و تفرقه افکنی دارند مقابله کرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.