جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

مشکل کمبود پرستار در کرمانشاه شدیدتر است
04 بهمن 1396 - 19:14
شناسه : 4295
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کمبود پرستار در استان کرمانشاه گفت: در استان کمبود پرستار از کشور شدیدتر است.

پ
پ
 دکتر محمودرضا مرادی در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تقدیر از پرستاران نمونه و پرستاران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که امروز(چهارم بهمن) در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه برگزار شد، افزود: در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۷۰ پرستار داریم  که این شاخص در استان کرمانشاه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۵۶ نفر است.
 
مرادی با بیان اینکه نسبت پرستار به تخت در کشور ۱٫۱ تا ۱٫۳ است، گفت: این رقم در استان کرمانشاه ۰٫۸ است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ۱۴۰ هزار پرستار داریم، گفت: برآورد می شود در کشور ۱۰۰ هزار نفر کمبود پرستار داشته باشیم.
 
مرادی کادر پرستاری استان کرمانشاه را ۳۶۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: در دو، سه سال گذشته ۲۸۳ پرستار پیمانی و شرکتی در استان کرمانشاه شروع بکار کرده اند.
 
 
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سپس از تاخیر در پرداخت کارانه ها به عنوان یکی از مشکلات و دغدغه های پرستاران استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این اتفاق با توجه به کمبودهای بودجه ای و طلب از بیمه ها رخ داده است.
 
مرادی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد، گفت: اگر این مطالبات پرداخت شود همه معوقات پرستاران پرداخت خواهد شد.
 
وی با اشاره به مطرح کردن موضوع طلب از بیمه ها با استاندار کرمانشاه در شب گذشته(سوم بهمن)، گفت: آقای بازوند(استاندار کرمانشاه) برای گرفتن این طلب از بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی قول مساعد داده‌اند و به محض پرداخت این مطالبات تمامی مطالبات پرستاران پرداخت خواهد شد.
 
مرادی به پرستاران استان برای پیگیری مطالباتشان قول داد و گفت: قول کار ویژه نمی دهم، اما نهایت تلاش خود را برای حل مشکلات پرستاران بکار خواهم گرفت.
 
وی در ادامه از تعرفه گذاری خدمات پرستاری به عنوان یک اقدام خوب یاد کرد و افزود: بودجه این طرح تامین نشده، اما در دانشگاه تاحدودی این اقدام در حال انجام است.
 
مرادی در ادامه با اشاره به برنامه استخدام حدود ۱۶ هزار پرستار در کشور در سال آینده، افزود: در بودجه برای تحقق این امر حدود یازده هزار میلیارد تومان کمبود بودجه حس شده که اگر این میزان بودجه تامین نشود بسیاری از بیمارستانهایی که قرار است سال آینده افتتاح شوند، افتتاح نخواهند شد.
 
پرستاران باید مرتبا پیگیر مسائل آموزشی باشند
 
مرادی با تاکید بر ضرورت تجهیز پرستاران به دانش روز اظهار کرد: همه پرستاران باید مرتبا پیگیر مسائل آموزشی باشند، چراکه داشتن مهارت در کنار دانش سبب خواهد شد تا پرستاران بهتر به وظایف خود در قبال بیماران عمل کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید پرستاری تخصصی رونق بگیرد، گفت: با رونق پرستاری تخصصی مثلا پرستاری ICU، 
 
سالمندان، کودکان و … کارها تخصصی تر و علمی تر پیش خواهد رفت.
 
مرادی با تاکید بر جایگاه مهم پرستار در تیم درمان، افزود: کار درمان یک کار گروهی بوده و پرستاران در کنار پزشکان فرآیند درمان را تکمیل می‌کنند.
 
پرستاران هم از جامعه انتظار دارند
 
مرادی با تاکید بر اینکه همانطور که جامعه از پرستاران انتظاراتی دارند، پرستاران هم از جامعه انتظار دارند، گفت: باید انتظارات پرستاران از جامعه را تبیین و آن را به گوش مردم رساند.
 
 وی اضافه کرد: باید با احترام و عزت به پرستاران نگاه شود و روحیه تقدیر از پرستاران در جامعه مرسوم شود.
 
مرادی همچنین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ملاقات، گفت:مردم باید بدانند ملاقات های زیاد و طولانی در کنار پرسیدن سوال‌های مشابه از سوی همراهان بیماران باعث فرسودگی پرستاران می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه گاها اضافه کار اجباری برای پرستاران لحاظ می شود ، گفت: این اقدام روی کیفیت کار پرستاری اثر سوء گذاشته است.
 
وی یادآوری کرد: پاسخگویی همراه با احترام، توجه به کار تیمی، رعایت اخلاق حرفه ای، توجه به کسب دانش روز و ورود به عرصه های تخصصی همواره باید مدنظر پرستاران باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به زلزله استان کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت اول وقوع زلزله که کار امدادرسانی به صورت اورژانسی انجام می گرفت حتی یک مورد مرگ و میر هم در اثر جابجایی ها نداشتیم و کادر درمانی  در پذیرش بیماران و انجام اقدامات درمانی و پیگیری درمان بسیار خوب کار کرد.
 
مرادی در پایان نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار را یکی از با مسماترین نامگذاری‌ها عنوان کرد و افزود: پرستاران با الگو گیری از حضرت زینب(س) به عنوان اسوه صبر، مقاومت و از خودگذشتگی می توانند به وظایف خود بهتر عمل کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.