شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

نوبخت: یارانه نقدی سال آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان است
28 بهمن 1396 - 10:32
شناسه : 5040
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس سازمان برنامه و بودجه مبلغ یارانه‌های نقدی برای پرداخت در سال آینده را ۴۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

پ
پ

محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس گفت: شفاف سازی هر چه بیشتر ارقام و اعداد لایحه بودجه ۹۷ که با موافقت و همکاری دولت مواجه است، شرایط بسیار خوبی را برای سال آینده به وجود می آورد تا مردم از هم ‌اکنون بدانند برای سال ۹۷ مسئولان تقنینی و اجرایی قرار است چه اقدامی برای جامعه انجام دهند.

وی با بیان اینکه جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۷ این هدف را به طور شفاف دنبال می کند، ادامه داد: واقعیت این است که دولت در سال آینده چیزی در حد ۴۶ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت خواهد کرد در حالیکه این مبلغ در سنوات گذشته ۴۲ هزار میلیارد تومان بود و برای افزایش یارانه خانوارها ۴ هزار میلیارد تومان اضافه کردیم.

وی با یادآوری پیشنهاد اولیه دولت در لایحه بودجه ۹۷ گفت: دولت از برنامه از پیش هماهنگ شده با برخی از نمایندگان برای پرداختن به کارهای دیگر مبلغ یارانه‌ها را از ۴۶ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان در لایحه کاهش داد اما این پیشنهاد دولت با موافقت مجلس روبرو نشد و حتما نمایندگان فهیم صلاح مردم را بهتر تشخیص می دهند.

نوبخت یادآور شد: بنده به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردم که دولت با تصمیم مجلس هماهنگ خواهد شد و مستقلا اقدامی را در این خصوص انجام نخواهد داد.

نوبخت با اشاره به پیشنهاد حمیدرضا حاجی بابایی مبنی بر تعیین سقف ۴۱ هزار میلیارد تومانی برای یارانه نقدی گفت: با پیشنهاد ۴۱ هزار میلیارد تومانی مشروطی که ایشان دادند که البته پیشنهاد معقولی است هم موافقیم، هرچند که این عدد با ۴۶ هزار میلیارد تومان مدنظر دولت فاصله دارد و باید برای افرادی که مستغنی هستند، فکری بکنیم.

نوبخت متذکر شد: اگر یارانه ۲۳ یا ۳۰ هزار میلیارد تومانی تصویب می‌شد که یارانه‌ نقدی نیم یا بیش از نیمی از یارانه بگیران برای سال آینده حذف می شد.

پس از صحبت‌های نوبخت و نمایندگان موافق و مخالف و اخطار سه نماینده مجلس، با پیشنهاد حاجی‌بابایی مبنی بر تعیین سقف ۴۱ هزار میلیارد تومانی برای یارانه نقدی سال ۹۷،  با ۸۱ رای موافق ۱۲۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه بابایی مخالفت شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.