جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

پیش بینی کاهش محسوس دما/کشاورزان مراقب “سرمازدگی” محصولاتشان باشند
03 اردیبهشت 1398 - 14:02
شناسه : 52122
1
کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

خسرو زره‌گر با اشاره به در پیش بودن سرما گفت: پیش بینی های هواشناسی حاکی از سرمای شدید هوا در روزهای اخیر دارد و در صورتی که اقدامات مناسب برای مقابله با سرمای هوا در مزارع و باغات انجام نشود، با توجه به اینکه باغات هسته دار در مرحله گلدهی هستند دچار ریزش شده و عملکرد آنها به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت./ وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در روزهای نخستین اردیبهشت ماه به ویژه در شب و روز پنجم اردیبهشت شاهد سرمای شدید هوا خواهیم بود که باغداران و کشاورزان حتما باید نسبت به مقابله با سرمازدگی در باغات و مزارع خود اقدام کنند./کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین پیش بینی های هواشناسی حاکی از ورود یک موج سرما در روزهای شانزدهم تا هجدهم اردیبهشت ماه است که البته سرمای این بازه زمانی به اندازه سرمای موجود در جو استان در شرایط کنونی نیست./وی در ادامه به باغداران توصیه کرد: حتما از مه پاش در باغات خود استفاده کنند./زره‌گر افزود: باغداران همچنین می تواند با پوشش دادن تاج درختان خود با استفاده از پلاستیک مانع از سرمازدگی باغات شوند.

پ
پ
زره گر گفت: باغداران برای جلوگیری از خسارات باید حتما با استفاده از وسایل گرمایشی مثل بخاری های پلار و یا در صورت عدم برخورداری از بخاری نسبت به سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی یا کودهای دامی در باغات خود اقدام کنند.
 
زره‌گر افزود: دود ایجاد شده در اثر سوزاندن کاه و کلش و یا بقایای گیاهی و کودهای دامی به دلیل غلظت بالا معمولاً در قسمت های پایینی باغ باقی می ماند و مانع از سرمازدگی باغات می شود.
 
کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه سوزاندن لاستیک در باغات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، گفت: سوزاندن لاستیک علاوه بر آسیب های زیست محیطی که به همراه دارد، به دلیل پایین بودن وزن حجمی توده ایجاد شده و انتقال سریع دما به بالا گزینه خوبی برای ایجاد گرما در باغات نیست.
 
زره گر با بیان اینکه باغات هسته داران و خانواده بادام استان شامل باغات هلو، زردآلو، آلبالو و … در مرحله گلدهی هستند، از باغداران خواست تا حتما مراقب باشند و از سرمازدگی در باغ های شان جلوگیری کنند.
 
زره‌گر همچنین از کشاورزان خواست حتماً در مزارع خود یک آبیاری سبک انجام دهند، چرا که با وجود اینکه زمین ها اشباع از آب است، اما این آبیاری به دلیل بالا بودن ظرفیت گرمایی آب می‌تواند نقش مهمی در بالا بردن تحمل محصولات شان در برابر سرما داشته باشد.
 
وی به زارعان توصیه کرد: برای جلوگیری از سرمازدگی حتماً به مزارع خود کود پتاسه بزنند.
 
وی همچنین از کندوداران خواست تا در این روزهای سرد درب کندو های خود را نیمه بسته بگذارند تا مانع از خروج زنبورهای عسل و آسیب دیدن آنها در سرما شوند، ضمن اینکه استفاده از پوشش های موسوم به پاکت های برزنتی نیز در کندوها می تواند مانع از ایجاد سرمازدگی در کندوها شود/ایسنا
 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.