شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

ادامه تلفات کبوتران وحشی در اسلام آبادغرب/ مرگ هزاران کبوتر در روزهای اخیر
12 اسفند 1396 - 9:04
شناسه : 5769
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

طی روزهای گذشته هزاران کبوتر در شهرستان اسلام آبادغرب تلف شدند.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، طی روزهای گذشته هزاران کبوتر در شهرستان اسلام آبادغرب تلف شدند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه علت مرگ کبوتران وحشی اسلام آباد غرب را ابتلا به بیماری نیوکاسل فرم کبوتری اعلام کرد.

نادر پرور اظهار داشت: با پیگیری های به عمل آمده، سازمان دامپزشکی کشور طی انجام آزمایشات تکمیلی علت مرگ و میر در کبوتران وحشی را ابتلا به بیماری نیوکاسل اعلام کرد.

پرور عامل تلفات را پارامیکسو ویروس تیپ یک با واگیری بالا خواند و افزود: بیماری ویروسی نیوکاسل فرم کبوتری ۷۰ درصد گله های وحشی کبوتر را درگیر کرده و باعث تلفات۴۰ تا ۵۰ درصدی می شود و تا حدود ۳ هفته در گله های وحشی کبوتر موجب تلفات می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حساسیت بالای کبوتر به این نوع ویروس ادامه داد و گفت: امکان ابتلای سایر پرندگان به این ویروس به شکل خفیف و با حدت کم وجود دارد.

این مقام مسئول علائم بیماری نیوکاسل فرم کبوتری را اسهال سبز رنگ، مشکلات تنفسی و اختلالات عصبی نام برد و خاطر نشان کرد: این بیماری صرفا مختص پرندگان به ویژه کبوتر است و به هیچ وجه قابل سرایت به انسان نیست، مردم نگران نباشند.

وی در ادامه گفت: منطقه به شکل کامل و به طور مستر توسط اکیپ های دامپزشکی پایش و هرگونه تلفات احتمالی با همکاری اداره محیط زیست به صورت بهداشتی دفن می شود.

پرور به پرورش دهندگان طیور بومی توصیه کرد: به منظور جلوگیری از ابتلای طیور بومی به این ویروس حتی المقدور آنها در مکانهای بسته نگه داشته و از تماس آنها با پرنگان وحشی خودداری شود و هرگونه تلفات پرندگان را از طریق پل ارتباطی تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به کارشناسان اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

متاسفانه تلف شدن کبوتران جنگلی در اسلام آبادغرب همچنان ادامه دارد و هر روز به تعداد آنها افزوده میشود و شاهد تلف شدن کبوتران جنگلی در محوطه اطراف اداره منابع طبیعی اسلام آبادغرب نیز هستیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.