شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

مردن در کرمانشاه ارزان شد/ دفن ۵هزار و ۳۰۰ نفر در باغ فردوس
20 اردیبهشت 1398 - 15:41
شناسه : 59879
2
مدیرعامل سازمان آرامستان های کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر آرامستانهای کرمانشاه از کاهش ۱۵درصدی هزینه کفن و دفن خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰کرمانشاهی در آرامستان باغ فردوس کرمانشاه دفن شده اند/ حجت الاسلام احمد شیرین سخن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری طلوع، اظهار داشت: از ۵ هزار و ۳۰۰ کرمانشاهی که سال گذشته در آرامستان باغ فردوس کرمانشاه دفن شده اند، که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰زن و ۳ هزار ۲۰۰ نفر از آنها مرد بوده اند/به گفته این مسوول، باتوجه به پیشنهادات سازمان آرامستانها به شورای شهر، دفن و پیش فروش قبور در محوطه باغ فردوس از ابتدای امسال ممنوع شده است

پ
پ

به گفته این مسوول، باتوجه به پیشنهادات سازمان آرامستانها به شورای شهر، دفن و پیش فروش قبور در محوطه باغ فردوس از ابتدای امسال ممنوع شده است.
وی با تاکید براینکه هزینه خرید قبر در سال جاری به نسبت سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته اضافه کرد: امسال هزینه کفن و دفن به میزان ۳۱۶ هزار تومان و قیمت قبر ۴میلیون تومان است که در مناطق مختلف آرامستان، متفاوت خواهد بود.
شیرین سخن یادآور شد، این مبلغ به صورت نقد در محل پذیرش اموات دریافت می شود،

*صدور گواهی فوت در منزل ممنوع است
شیرین سخن درخصوص شرایط پیش فروش قبور، گفت: هرفرد می تواند با ارائه کارت ملی یک حفره قبر خریداری کند اما حق واگذاری آن را به کسی ندارد. مالک قبر می تواند آن را به یکی از افراد درجه یک خود همانند پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر و فرزند واگذار کند.
وی با بیان اینکه این سازمان ۱۶۰ کارگر دارد، افزود: صدور گواهی فوت در منزل ممنوع است و در محل پذیرش آرامستان یک پزشک برای صدور گواهی مرگ حضور دارد.
شیرین سخن افزود: سازمان آرامستانها هزینه حاصل از فروش قبرها را در اموری شامل نگهداری، نظافت و رسیدگی به فضای سبز، هزینه‌های اجاره‌ سالیانه اوقاف، خدماتی از قبیل موزائیک فرش، آبرسانی، سیستم های روشنایی، حقوق و مزایای کارگران و غیره مصرف می‌کند.

مدیر آرامستان‌های کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان در اراضی «بریموند» حدود ۳۰هکتار زمین را به تاسیس آرامستانی جدید اختصاص داده است، گفت: برای افزایش وسعت آرامستان جدید که به ۸۵ هکتار خواهد رسید در حال رایزنی هستیم.
به گفته این مسوول، اقدامات اولیه سازمان آرامستان ها جهت آماده سازی آرامستان جدید در «بریموند» شامل محوطه سازی، قطعه بندی، اجرای آسفالت، سیستم آبرسانی، روشنایی، اجرای فضای سبز، ساخت پارک و وسایل بازی جهت رفاه و آسایش حال شهروندان و خانواده های آنها است.
شیرین سخن گفت: شهروندان گرامی می توانند در هنگام مرگ نزدیکان خود، با شماره تلفن ۳۸۳۳۲۶۰۰ و ۳۸۳۳۲۷۰۰ تماس گرفته تا اقدمات لازم جهت انتقال پیکر فوت شده به آرامستان شهر انجام شود.

مرگ حتمی ترین اتفاق حیات اجتماعی انسان است. امری گریز ناپذیر که باید شهرداری کرمانشاه در این اتفاق به فکر شهروندانش باشد تا چگونه در پایان زنگ زندگی انسانها، کار دفن و نگهداری آنها به خوبی انجام شود.
معصومه احمدی خواه:خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.