شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

نابسامانی‌های ترمینال ۲۰ ساله کرمانشاه
04 اردیبهشت 1397 - 10:18
شناسه : 6844
2
طلوع کرمانشاه گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه  نزدیک به ۲۰ سال عمر دارد و در این چند سال محلی اصلی سفر و پیاده شدن مسافران بین شهری در کرمانشاه بوده است و گرفتار نابسامانی‌های بسیاری شده است.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه  نزدیک به ۲۰ سال عمر دارد و در این چند سال محلی اصلی سفر و پیاده شدن مسافران بین شهری در کرمانشاه بوده است.

روزانه هزاران مسافر و همراه آنها، صدها اتوبوس و چندین دستگاه خودرو سواری و مینی بوس در این ترمینال تردد دارد و این حجم از تردد و عبور مرور در این سالها باعث فرسودگی ترمینال کرمانشاه و بروز مشکلاتی در آن شده است.

امکانات و زیرساخت های این ترمینال دیگر برای این شرایط کنونی قدیمی شده و جوابگو نیست، آن هم در شرایطی که ترمینال های دیگر کشور به سمت مدرن شدن می رود.

به علاوه هنوز بسیاری از رویه‌ها در این ترمینال و شرکت های مسافربری موجود در آن قدیمی است و مردم هنوز به اصطلاح “پای اتوبوس” بلیت می خرند و این امر زمینه فعالیت دلالان را نیز فراهم می کند.

به علاوه گاهی اتوبوس ها هم برای اینکه ظرفیت خود را پر کنند با تاخیر زیادی به راه می افتد و باعث اعتراض مسافران می شوند.

«پیمان الوندی» یکی از مشتریان همیشه ترمینال کرمانشاه است که چند بار در هفته از کرمانشاه به تهران سفر می کند و با اشاره به نابسامانی هایی که رد ترمینال وجود دارد گفت: به محض اینکه وارد ترمینال می شوی و یا از خودروها در محوطه ترمینال پیاده شوی افرادی به صورت نامحسوس نزدیک می شوند و دلالی بلیط می کنند و بلیط ارزان قیمت پیشنهاد می دهند.

وی افزود: در گذشته فعالیت این افراد رسمی و پررنگ تر بود اما اکنون که چند وقتی است طرح ساماندهی دلالان در ترمینال انجام می شود فعالیت آنها کمتر و البته مخفیانه شده است.

این شهروند یادآوری کرد: امکانات، صندلی ها، سالن ها، سرویس های بهداشتی و سایر زیرساخت های ترمینال مربوط به چندین سال پیش است و دیگر جوابگوی این حجم از مسافر و نیازهای کرمانشاه نیست.

الوندی با بیان اینکه در ترمینال شهرهای دیگر کارکنان شرکت ها، رانندگان و … همه پوشش واحد دارند، ادامه داد: در کرمانشاه نیز در ایام نوروز سخت گیری هایی در این مورد دیده می شد اما اکنون دوباره بسیاری از کارکنان پوشش یکسان و نصب اتیکت شناسایی را رعایت نمی کنند و مردم نمی دانند چه کسی واقعا از پرسنل ترمینال و شرکت ها است.

وی از تاخیر زیاد اتوبوس ها هم گلایه کرد و گفت: بسیاری از اتوبوس ها تا آخرین لحظه حرکت منتظر مسافر جدید هستند و بلیط فروشی ادامه دارد و این امر باعث تاخیرهای نیم ساعت و بیشتر در حرکت اتوبوس ها می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از طرح ساماندهی ترمینال شهید کاویانی کرمانشاه و خصوصا برخورد جدی با دلالان فعال در این ترمینال خبر داد.

بهمن خسروانی اظهار کرد: اقدامات خوبی برای ساماندهی پایانه کاویانی انجام شده و وضعیت این ترمینال با گذشته بسیار فرق کرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته دلالان مشکلات زیادی در این ترمینال ایجاد می کردند، خاطرنشان کرد: با حکم دادستانی نسبت به جمع آوری این دلالان اقدام شد و اکنون دیگر شاهد فعالیت دلال در ترمینال شهید کاویانی نیستیم.

خسروانی از طرح یکسان سازی پوشش رانندگان و پرسنل شرکت‌های حمل و نقل خصوصا در ایام  نوروز خبر داد و اظهار کرد: کلیه رانندگان، فروشندگان بلیط، پرسنل شرکت‌های حمل و نقل و … در این مدت موظف شدند  پوشش یکسان و مشخص با برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از بهبود بسیاری از زیرساخت ها و امکانات این پایانه از جمله سرویس های بهداشتی، تجهیز نمازخانه و … هم خبر داد.

وی با بیان اینکه در بلندمدت نیز برنامه جابجایی این ترمینال وجود دارد، تاکید کر: ترمینال شهید کاویان سال ۷۶ و برای فعالیت موقت ساخته شد و پس از مدتی شکل دائمی پیدا کرد.

خسروانی از پیگیری برای جابجایی این ترمینال به محلی در نزدیکی راه آهن و فرودگاه خبر داد.

به گفته وی، مسئولیت اصلی این جابجایی با شهرداری کرمانشاه است که پیگیر تعیین محلی جدید برای پایانه هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.