شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

بازسازی ۳۲ هزار واحد زلزله زده در استان کرمانشاه پایان یافت
26 اردیبهشت 1397 - 8:44
شناسه : 7267
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر و بازسازی ۳۲ هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده استان به پایان رسید.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، رضا خواجه‌‌ای اظهار داشت: عملیات بازسازی ۴۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده زلزله آبان ۹۶ نیز شروع شده است.

وی از پایان آواربرداری ۲۳ هزار و ۳۰۰ واحد آسیب دیده نیز خبر داد و گفت: عملیات آواربرداری و پی کنی واحدهای تخریبی بر عهده بنیاد مسکن بوده که این مهم هر روز با سرعت بیشتری در حال اجراست.

وی اضافه کرد: با توجه به روند آواربرداری و تسریع در امور ساخت و ساز در مناطق زلزله زده، تاکنون آرماتوربندی بیش از ۱۱ هزار واحد انجام شده و کار بتن ریزی و فنداسیون ۱۰ هزار واحد نیز پایان یافته است.

وی اظهار داشت: کار اسکلت بندی هفت هزار واحد و سقف چینی سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده نیز در مناطق زلزله زده انجام شده و چهار هزار واحد مسکونی نیز به مرحله دیوارچینی رسیده است.

خواجه ای افزود: پیش بینی می شود تعمیر واحدهای آسیب دیده و جمع آوری نخاله های ساختمانی در سطح شهر و مناطق زلزله زده هرچه سریع تر به پایان برسد.

وی گفت: در مجموع ۸۸ هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله زده به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ۵۸ هزار واحد با بانک ها عقد قرارداد بسته و مابقی هم در مرحله عقد قرارداد هستند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: هشت تن سیمان رایگان و میلگرد با قیمت پایین تر از نرخ بازار در اختیار واحدهای تخریبی قرار داده می شود.

خواجه ای گفت: بخشنامه ای به تمام بانک های عامل مبنی بر پرداخت تسهیلات معیشتی به مستاجران مناطق زلزله زده نیز ابلاغ شده است.

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده‌اند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.