جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

صف‌های طولانی در کارگزاری‌های بیمه و نارضایتی شهروندان در کرمانشاه
02 خرداد 1397 - 11:03
شناسه : 7439
2
گزارش طلوع از شلوغی‌ کارگزاری‌های تامین اجتماعی، طلوع‌‌کرمانشاه :

متاسفانه تعداد کارگزاری های فعال تامین اجتماعی در شهر کرمانشاه بیش از سه، چهار مورد نمی شود که باید به این جمعیت عظیم تحت پوشش خدمات بدهند.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد مهم بیمه گر در کشور تلقی می شود و سالانه چندین هزار میلیارد تومان گردش مالی در کشور دارد.

در استان کرمانشاه حدود ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت دو میلیونی استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و هر ماه میلیاردها تومان حق بیمه به حساب میریزند.

این سازمان به جهت خدماتی که در حوزه بیمه و درمان ارایه می دهد بیشترین آمار ارباب رجوع را در میان سایر بخش ها دارد.

برای تسهیل امور مردم بخش زیادی از کار به کارگزاری های تامین اجتماعی واگذار شده تا مردم نیازی به مراجعه به شعب نداشته باشند.

اما متاسفانه تعداد کارگزاری های فعال تامین اجتماعی در شهر کرمانشاه بیش از سه، چهار مورد نمی شود که باید به این جمعیت عظیم تحت پوشش خدمات بدهند.

نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهر کرمانشاه هستند که برای همه آنها کمتر از انگشتان یک دست کارگزاری وجود دارد.

اوایل ماه که بیمه شدگان باید لیست حق بیمه خود را دریافت کنند شاهد صف های طولانی در این کارگزاری ها هستیم.

در گذشته وضعیت بسیار بدتر بود و هیچ نظمی برای نوبت دهی به این جمعیت وجود نداشت اما اکنون حداقل با الکترونیکی شدن نوبت وضعیت کمی بهتر شده اما در همین شرایط هم نوبت دهی تا ساعت خاصی ادامه پیدا می کند و افراد باید روز بعد مراجعه کنند.

این شرایط معمولا در روزهای اول ماه وجود دارد.

به علاوه در این کارگزاری ها کار تمدید دفترچه بیمه درمانی هم همزمان صورت می گیرد و تعداد کم کارکنان کارگزاری باید به این حجم از کار رسیدگی کنند.

نتیجه این امر چیزی جز معطلی و نارضایتی مردم نیست و گاهی کار به دعوا هم می کشد.

آیا با وجود حق بیمه های میلیاردی که تامین اجتماعی از مردم می گیرد نباید تعداد کارگزاری ها را بیشتر کند و خدمات بهتری به مردم ارایه دهد؟

آیا مردمی که بسیاری از آنها کارگر و از اقشار زحمت کش هستند و گاهی پیر و ناتوان می باشند باید آنقدر انتظار بکشند؟

این در حالی است که اکثر این افراد سواد و شرایط لازم را برای انجام الکترونیکی کارهای خود ندارند و حتما باید حضوری مراجعه کنند.

مردم توقع دارند همانطور که کارکنان تامین اجتماعی از جمله افرادی هستند که بیشترین حقوق را می گیرند، ارائه خدمات هم به مردم بهتر شود و یا تعداد کارگزاری ها بالا برود یا تعداد افرادی که به مردم ارائه خدمات می دهند تا مردم آنقدر برای دریافت لیست حق بیمه و یا تمدید دفترچه درمانی خود معطل نشوند.

مشکلات دیگری هم برای افرادی که بیمه تامین اجتماعی دارند وجود دارد، بسیاری از این افراد کارگر هستند و گاهی با چند ماه وقفه حقوق خود را دریافت می کنند.

کارگرانی هستند که هنوز حقوق شش ماه خود را دریافت نکردند اما فقط دو ماه برای پرداخت حق بیمه خود فرصت دارند.

این در حالی است که حق بیمه برای بسیاری از بیمه شدگان خصوصا بیمه شدگان مشاغل آزاد امسال بسیار چشمگیر شده و برای بیمه با نرخ ۱۸ درصد به بیش از ۲۰۶ هزار تومان رسیده است، رقمی که برای برخی افراد معادل یک سوم یا یک چهارم دریافتی آنها است.

در کنار همه این موارد، طی سال های آخری شاهد اجحاف شدید در حق برخی از گروه های ضعیف جامعه از جمله قالیبافان، نویسندگان، خبرنگاران و … بودیم که نه تنها بیمه بسیاری از افرادی که از قبل بیمه بودند قطع شده است بلکه دیگر بیمه شده جدید هم پذیرفته نمی شود.

همه این موارد باعث شده بسیاری از مردم بیمه امن و مهم تامین اجتماعی در کشور را رها کنند و سراغ سایر بیمه های خصوصی بروند و برای خود بیمه عمر، آتیه و … تهیه کنند.

حق بیمه بسیاری از این بیمه ها هم از تامین اجتماعی پایین تر است و هم به دلخواه خود شخص تعیین می شود و تمام مزیت های بیمه تامین اجتماعی را هم دارد.

این نهاد بزرگ باید بیش از این به فکر مسئولیت پذیری خود در برابر بیمه شدگان باشد تا این نارضایتی و بی اعتمادی که بین مردم ایجاد شده دوباره برگردد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.