جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

انتقاد از “ثبت نام سلیقه ای” دانش آموزان توسط برخی از مدیران مدارس
01 تیر 1398 - 12:18
شناسه : 79097
0
رئیس انجمن حمایت از مصرف کننده کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

عبدالرضا یاری: با اشاره به فرارسیدن ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان و مشکلاتی که هر سال در این زمینه وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که مدیران مدارس ثبت‌نام دانش آموزان را بر اساس سلیقه و یا رابطه انجام می‌دهند و گزارش‌های متعددی نیز در این زمینه داریم./وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر آموزش و پرورش به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که ثبت نام در مدارس بر اساس نزدیکی منازل دانش آموزان باشد که متاسفانه این طرح در بسیاری از موارد به درستی اجرا نمی‌شود و سلیقه و رابطه جایگزین آن می‌شود./رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با بیان اینکه این قاعده باید برای همه دانش آموزان به صورت یکسان انجام شود، تاکید کرد: نظارت کافی بر اجرای این طرح صورت نمی‌گیرد و در برخی موارد نواحی آموزش و پرورش همکاری کافی برای اجرای آن را ندارند./یاری اضافه کرد: چون ثبت نام در مدارس بر اساس نزدیکی محل سکونت یک قانون نیست که عدم اجرای آن تخلف و جرم باشد، در نتیجه مراجع نظارتی مانند تعزیرات حکومتی و… می‌توانند به این موضوع ورود کنند./وی تنها راهکار جلوگیری از اعمال نظرهای سلیقه‌ای در ثبت نام دانش اموزان در مدارس را نظارت بیشتر نواحی آموزش و پرورش بر مدارس و در نهایت نظارت اداره کل آموزش و پرورش بر عملکرد نواحی است.

پ
پ
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه از ثبت‌نام سلیقه‌ای یا بر اساس روابط دانش آموزان از سوی مدیران برخی مدارس انتقاد کرد.
 
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته در برخی موارد گزارش‌هایی هم داریم که بحث اعمال سلیقه و رابطه نیست، بلکه مدیران درخواست داشته اند والدین بخشی از هزینه مدرسه را بپردازند تا دانش آموز آنها ثبت نام شود.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و کمبود امکانات مدارس را درک می‌کنیم، اما نباید هیچ اجباری برای کمک مالی والدین وجود داشته باشد.

وی از مردم درخواست کرد، تخلفات در زمینه ثبت نام دانش آموزان در مدارس را با انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده در میان بگذارند تا از طریق مراجع مربوطه از جمله آموزش و پرورش پیگیری شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.