شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

رسانه ها خواهان دسترسی آزاد به اطلاعات هستند؛آزادی رسانه یعنی زنده باد مخالف من
21 مرداد 1397 - 10:37
شناسه : 8436
1
سرپرست روزنامه ایران و جام جم در استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

سرپرست روزنامه ایران و جام جم در استان کرمانشاه از استاندار کرمانشاه به واسطه باز کردن فضای نقد در رسانه ها قدردانی کرد و گفت: آزادی رسانه یعنی زنده باد مخالف من و رسانه ها خواهان دسترسی آزاد به اطلاعات هستند.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه مراسم گرامیداشت روز خبرنگار پنجشنبه شب به میزبانی هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور معاونان، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل سیاسی و انتخابات و مدیرکل و معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد.

در این مراسم سرپرست روزنامه ایران و جام جم در استان کرمانشاه به بیان پاره ای از مسایل و مطالبات خبرنگاران و روزنامه نگاران استان پرداخت و به شکست حصر و محدودیت خبر توسط استاندار کرمانشاه اشاره کرد.

 

کاوه رستمی از استاندار کرمانشاه به واسطه باز کردن فضای نقد در رسانه ها قدردانی کرد و اظهار داشت: انتظار داریم اطلاعات در اختیار خبرنگاران قرار گیرد تا بتوانند شفاف سازی کنند و بر روند فعالیت مدیران و دستگاه ها نظارت داشته باشند.

او دسترسی آزاد به اطلاعات را یکی از نیازهای اصلی رسانه ها دانست و افزود: گردش آزاد اطلاعات از ایجاد رانت و فساد در جامعه جلوگیری می کند و سطح آگاهی های عمومی مردم را بالا می برد.

 وی اظهار داشت: از رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی سخن های بسیار گفته،نوشته و شنیده شده است و دیگر منصفان و معتقدان به حقوق اولیه انسان، تردیدی ندارند که رسانه مستقل و آزاد، پیش شرط رسیدن به توسعه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، عملی و دیگر حوزه ها است.

وی معتقد است، آزادی رسانه یعنی آزادی نقد، یعنی گفتگو بین افراد با سلیقه های مختلف و در پایان می توان گفت که آزادی رسانه یعنی زنده باد مخالف من…

سرپرست روزنامه ایران در استان کرمانشاه افزود: چه بسا مخاطبان چنین مباحثی امروزه از این حرف ها اشباع شده باشند، در واقع مسئله امروز بیشتر از آنکه اثبات لزوم آزادی رسانه باشد، زمینه چینی برای تحقق آن است؛ موضوعی که ما در آن همچنان تا حد زیادی در جا می زنیم.

به گفته وی، ما به پیشرفتهایی رسیده ایم اما حتی از حقوق اولیه خود که در قوانین عادی کشور بر آن تاکید شده بی خبریم و بسیاری از ما حتی نمی دانیم قانونی برای انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وجود دارد.

رستمی یادآور شد، با این حال ظهور شبکه های اجتماعی، علاوه بر آنکه خود مضراتی مانند عوام زدگی و ترویج اخبار نادرست را به همراه داشته، اما تا حد زیادی ما را بر لزوم استفاده از چنین حقوقی آگاه کرده و اگر ناامیدانه نگاه نکنیم روز به روز به تحقق رسانه آزاد نزدیک تر می شویم هرچند هنوز راه بسیاری مانده است. 

 

رستمی تصریح کرد: اگر تعارف را کنار بگذاریم امروز در کشور ما خبرنگار، صرفا نامی است که در موارد زیادی به طور پیش فرض متهم است. این حرفه اگرچه نام و آوازه خود را دارد اما هرگز به دیگر حقوق اولیه خود از جمله امنیت شغلی، دستمزد و بسیاری موارد دیگر دست نیافته است.

رستمی از پوشش ابعاد دقیق و جزیی ترین مسائل از یک رویداد، پیگیری قول ها و وعده ها و پرسشگری از مسئولین به عنوان سختی های کار خبر یاد کرد و گفت: همه این موارد علاوه بر جذابیت، سختی های مربوط به خود را نیز دارند. سختی کار به اندازه ای است که درصد زیادی از کسانی که وارد این حرفه می شود، مدام در اندیشه تغییر شغل هستند و بسیاری از آنها هم، چنین می کنند.

 

وی با تاکید براینکه کوچکترین کوتاهی و در مقابل ایثار و کار جهادی مسئولین از نگاه یک خبرنگار حرفه ای پنهان نمی ماند، گفت:رسانه ها در زلزله اخیر، از مسکن مهر گرفته تا ماجرای تولد در یک خانه و سلبریتی ها، همه کوتاهی ها، فداکاری ها، اتفاقات دردناک و غم انگیز و همچنین روزنه های امید را مخابره می کردند.

رستمی در پایان تاکید کرد تا زمانی که این مشکلات اقتصادی و صنفی خبرنگاران برطرف نشود نمی توان انتظاری از رسانه ها برای ایفای نقش و رسالت خود داشت.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.