جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

هروئین و شیشه به راحتی تهیه یک بسته آدامس در پارک بعثت کرمانشاه پیدا می شود و معتادان نیز در معرض دید عموم مواد مخدر مصرف می کنند.
05 مهر 1397 - 9:54
شناسه : 9161
2
جولان معتادان در پارک بعثت کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

معتادانی که در شهرک بعثت تردد می کنند، گاها برای تامین مخارج مصرف موادمخدر دست به سرقت می زنند و برای زنان و کودکان نیز ایجاد مزاحمت می کنند.
معتادان هفته گذشته گردن بند و دست بند برادر زاده ام را دزدیدند؛ موارد مشابه هر روزه برای اهالی اتفاق می افتد.
معتادان در پارک بعثت برای زنان و کودکان مزاحمت ایجاد می کنند و تردد در این پارک را دشوار کرده اند.
براساس اعلام فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بخش عمده ای از سرقت های استان کرمانشاه توسط معتادان متجاهر انجام می شود.
به گفته سردار سرتیپ دوم منوچهر امان اللهی در شهریور ماه امسال نزدیک به ۴۰۰ نفر از این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضائی و کمپ‌های ترک اعتیاد شده اند.

پ
پ

 حضور گسترده معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر در شهرک بعثت ۲ در جنوب شرقی شهر کرمانشاه، برای اهالی این محله مشکلات بسیاری به وجود آورده و امنیت روحی و روانی آنها را مختل کرده است.
در این محل یک زمین خالی وجود دارد که با شیبی ملایم به پارک بعثت ختم می شود؛ معتادان در این زمین خالی برای خود بساط پهن کرده اند و در آنجا زندگی می کنند.
بر روی چمن های پارک و زمین های خاکی اطراف آن آثاری از سرنگ و لوله های مخصوص مصرف مواد مخدر به چشم می خورد و هر گوشه را که نگاه می کنید معتادان یا در حال مصرف مواد مخدر هستند و یا بیهوش در گوشه ای افتاده اند.

** کودکان در معرض خطر
رستم کرمی یکی از اهالی شهرک بعثت در گفت و گو با ایرنا در رابطه با مشکلات این منطقه گفت: کوچه های بعثت و زمین های خالی آن پر هستند از سرنگ های رها شده که کودکان ما از روی ناآگاهی با آنها بازی می کنند.
وی همچنین به حضور فروشندگان مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مواد فروشان به بچه های محل پیشنهاد مصرف موادمخدر می دهند که این موضوع می تواند آنها را به کام اعتیاد بکشاند.

** مواد ارزان قیمت در شهرک بعثت
موادفروشان که معمولا با موتورسیکلت در پارک تردد می کنند، مخدرهایی همچون، تریاک، هروئین تر و خشک، شیشه، حشیش و گل می فروشند.
مراد ۲۵ ساله که ظاهری شبیه به ورزشکاران داشت و با موتور سیاه رنگ خود برای فروش مواد مخدر به پاک بعثت آمده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: مواد را در جیب خود نگه نمی داریم تا اگر پلیس آمد مدرکی برای دستگیری ما نداشته باشد؛ آنها را از جاسازها در اطراف پارک می آوریم.
معتادان پارک بعثت متجاهر و کارتن خواب هستند، به همین دلیل مواد مخدرها را در بسته های کوچک می فروشند، تا همه بتوانند آنها را بخرند.
در پارک بعثت تریاک براساس مرغوبیت آن از گرمی چهار تا ۶ هزار تومان، هروئین تر گرمی ۱۸ هزار تومان، هروئین خشک گرمی ۳۰ هزار تومان، حشیش گرمی ۲ هزار تومان، گل هر نخ ۲ هزار تومان و شیشه هر پک پنج هزار تومان به فروش می رسد.

** وضعیت نامناسب بهداشت
نبود سرویس های بهداشتی عمومی و آوردن زباله های شهری توسط معتادان متجاهر و زباله گردها، وضعیت بهداشتی شهرک بعثت را نامناسب کرده است.
کرمعلی رستمی ، یکی از اهالی شهرک بعثت دفع ادرار و مدفوع معتادان در معرض دید عموم را مهمترین صحنه های ناخوشایند معتادان برای اهالی دانست و به خبرنگار ایرنا، گفت: لوله شرکت آب و فاضلاب در محل نشتی دارد و معتادان عریان می شوند تا با استفاده از آب آن استحمام کنند، که این موضوع چهره زننده ای را در محل ایجاد کرده است.
حجم بالای زباله های رها شده در این محل مدیران شهری را نیز به ستوه آورده است.
شهردار منطقه سه کرمانشاه در این رابطه به ایرنا گفت: کارکنان شهرداری مدام زباله های شهرک بعثت را جمع می کنند اما باز هم شاهد رها شدن زباله ها در این محل هستیم.
رضا قاسمی فر ، معتقد است که معتادان متجاهر و زباله گردها تاثیر بسزایی در ایجاد وضعیت نامناسب بهداشتی محل دارند.

** مرگ معتادان در پارک
به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ، برخی از معتادان متجاهر به دلیل استفاده بیش از حد مواد مخدر در گوشه خیابان ها می میرند.
سرهنگ علیرضا دلیریاعلام کرد: هفته گذشته در طرح ضربتی جمع آوری معتادان متجاهر پارک بعثت، یک جسد مربوط به معتادان متجاهر پیدا شد که در اختیار پزشکی قانون قرار گرفت.
براساس اعلام پزشکی قانونی در سال گذشته ۱۴۲ نفر و در بهار امسال ۲۰ نفر در استان کرمانشاه بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند.
این آمار نشان می دهد که در سال گذشته هر پنج روز ۲ نفر و در بهار امسال هر چهار روز یک نفر در استان کرمانشاه جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست داده اند.

** تخریب اموال شهری توسط معتادان
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه معتادان در محله بعثت مدام در حال تخریب اموال عمومی هستند، گفت: معتادان برای اینکه بتوانند به راحتی شب ها در پارک مخدر مصرف کنند، به سیستم های روشنایی آسیب می زنند.
امیر رحیمی در گفت وگو با ایرنا، افزود: شهرداری یک نگهبان در پارک بعثت دارد که به تنهایی نمی تواند با معتادان مقابله کند؛ آنان تاکنون چند بار با نگهبان درگیر شده و به وی آسیب زده اند.

** امنیتی که مختل می شود
معتادانی که در شهرک بعثت تردد می کنند، گاها برای تامین مخارج مصرف موادمخدر دست به سرقت می زنند و برای زنان و کودکان نیز ایجاد مزاحمت می کنند.
رسول سهرابی یکی دیگر از اهالی این محل گفت: معتادان هفته گذشته گردن بند و دست بند برادر زاده ام را دزدیدند؛ موارد مشابه هر روزه برای اهالی اتفاق می افتد.
وی افزود: معتادان در پارک بعثت برای زنان و کودکان مزاحمت ایجاد می کنند و تردد در این پارک را دشوار کرده اند.
براساس اعلام فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بخش عمده ای از سرقت های استان کرمانشاه توسط معتادان متجاهر انجام می شود.
به گفته سردار سرتیپ دوم منوچهر امان اللهی در شهریور ماه امسال نزدیک به ۴۰۰ نفر از این افراد دستگیر و تحویل مراجع قضائی و کمپ‌های ترک اعتیاد شده اند.

** تشدید طرح پاکسازی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  از تشدید طرح های پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر و دستگیری مواد فروشان خبر داد و گفت: این طرح ها با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به صورت جدی دنبال می شود.
فرمانده انتظامی کرمانشاه چندی پیش در نشستی خبری اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا نیمه مرداد ماه ۵۹۰ طرح پاکسازی محلات آلوده به مواد مخدر در استان کرمانشاه اجرایی شده است.
براساس آمار منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی پلیس، در این مدت علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر ۶۱۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۸۱ قاچاقچی عمده و یک هزار و ۳۹۷ خورده فروش دستگیر شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

** آمادگی برای جمع آوری کامل معتادان متجاهر
با وجود اجرای طرح های مختلف پاکسازی محلات آلوده، کماکان معتادان متجاهر در سطح شهر مشاهده می شوند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مدعی است که پلیس می تواند در کمتر از یک هفته تمام معتادان متجاهر سطح استان را جمع آوری کند.
سرهنگ دلیری با بیان اینکه در قانون اعتیاد جرم نیست، گفت: ما می توانیم تمام معتادان را به سرعت جمع آوری کنیم اما مکانی برای نگهداری و درمان تمام آنها وجود ندارد.

** محدودیت در کمپ اجباری ترک اعتیاد
بخشی از معتادان جمع آوری شده کرمانشاه، در کمپ اجباری ترک اعتیاد «چشمه سفید» نگهداری می شوند که این کمپ اکنون به دلیل کمبود فضا برای نگهداری از معتادان متجاهر با مشکلاتی روبه رو شده است.
سرپرست اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه که مدیریت این کمپ را بر عهده دارد، در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اردوگاه چشمه سفید برای نگهداری حدود ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد اما ۱۹۷ نفر هم اکنون در این مکان نگهداری می شوند.
علیرضا بهرامی در نظر گرفتن مکانی جدید برای ساماندهی معتادان متجاهر را ضروری دانست و گفت: اکنون بسیاری از معتادان به دلیل نبود تخت و فضای استراحت بر روی زمین می خوابند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز چندی پیش در نشستی ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد استان را محدود دانست و تاکید کرد که با توجه به جمعیت ۲ میلیونی استان تعداد کمپ های مجاز باید از ۱۹ کمپ فعلی به دست ‌کم ۳۰ کمپ برسد.

** ایجاد کمپ توانمند سازی
استاندار کرمانشاه شهریور ماه امسال در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه اردوگاهی برای کمک به بازیابی و اشتغال معتادان بهبود یافته ایجاد می شود، گفت: با راه اندازی این اردوگاه زمینه ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر از معتادان بهبود یافته استان فراهم می شود
براساس آمارهای ارائه شده بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه معتاد هستند و بیش از ۹۰ درصد کسانی که به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه می کنند ، دوباره به آغوش اعتیاد باز می گردند./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.