جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

کرمانشاه با آمار(۲٫۵) در رده چهارم کشور جزء بالاترین میزان عمومی طلاق را در کشور دارد
07 مهر 1397 - 10:35
شناسه : 9208
4
سیف‌الله ابوترابی/معاون اسناد هویتی و سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور طلوع‌‌کرمانشاه :

بر اساس این آمار، تهران ( با نرخ ۲٫۷ به ازای هر هزار نفر)، کردستان (۲٫۶)، گیلان (۲٫۶) ، کرمانشاه (۲٫۵) و قم (۲٫۵)، استان های دارای بالاترین میزان عمومی طلاق و سیستان و بلوچستان (۰٫۶)، ایلام (۱٫۴)، چهارمحال و بختیاری (۱٫۵)، خراسان جنوبی (۱٫۵) و هرمزگان (۱٫۵) دارای پایین‌ترین میزان عمومی طلاق هستند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال میانگین مدت دوام زندگی‌های منجر به طلاق را ۹٫۶ سال خواند.

پ
پ

 معاون اسناد هویتی و سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تعداد کل ولادت ثبت شده در شش ماه آغازین سال ۹۷ را ۷۰۶ هزار و ۷۸۸ رخداد خواند که از این میان ۳۶۴ هزار و ۳۹۷ پسر و ۳۴۲ هزار و ۳۹۱ نوزاد دختر بوده اند.

سیف‌الله ابوترابی گفت: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ دختر متولد شده، ۱۰۶٫۴ (صدوشش ممیز چهار) پسر در این شش ماه به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد ولادت ها در این مدت در شهرها به ثبت رسیده است، افزود: در نزدیک به ۹۹ درصد موارد، تولدها در مهلت قانونی تا یک سال پس از وقوع ثبت شده اند.

بر طبق آمار سازمان ثبت احوال، میزان ناخالص ولادت در کشور از فروردین تا پایان شهریور سال ۹۷، ۱۷٫۸ (هفده ممیز هشت) به ازای هر هزار نفر جمعیت ایرانی ساکن در کشور بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال همچنین گفت: در نیمسال اول سال ۹۷، نام های پسرانه امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها، محمدحسین و کیان و نام های دخترانه فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین زهرا، باران، ریحانه و فاطمه زهرا محبوب‌ترین نام‌های انتخاب شده برای نوزادان بوده اند.

همچنین خانواده های ایرانی در دهه محرم اسامی پسرانه امیرحسین، حسین، امیرعلی، محمد، علی، ابوالفضل، امیرعباس، محمدحسین، علی اصغر و محمد طاها و اسامی دخترانه فاطمه، زهرا، حلما، زینب، نازنین زهرا، یسنا، فاطمه زهرا، آوا، رقیه و رها را برای فرزندان خود برگزیده اند.

مرگ و میر

بر اساس این گزارش، تعداد کل مرگ ثبت شده در نیمسال نخست سال ۹۷، ۱۸۲ هزار و ۳۸۹ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰۲ هزار نفر مرد و ۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر زن بوده اند. همچنین به ازای فوت هر ۱۰۰ نفر زن، ۱۲۹ مرد از دنیا رفته اند.

ابوترابی میزان عمومی مرگ و میر در شش ماه نخست سال ۹۷، را ۴٫۷ (چهار ممیز هفت) نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت ایرانی ساکن در کشور برشمرد و ادامه داد: نزدیک به ۷۴ درصد از موارد مرگ ومیر در شهرها به ثبت رسیده است/اطلاعات

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.