جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،یوکیا آمانو درگذشت
31 تیر 1398 - 12:51
شناسه : 92700
3
طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش خبرگزاری رویترز یوکیا آمانو، رئیس‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سن ۷۲ سالگی درگذشت
در این یادداشت آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی با تاسف خبر درگذشت یوکیا آمانو، رئیس این آژانس را اعلام می‌دارد./پیش از این اعلام شده بود که آمانو به دلیل بیماری خواهان کناره‌گیری از سمتش در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده بود./در بیانیه آژانس درباره فوت آمانو آمده است: “طی یک دهه گذشته آژانس با حمایت اعضا و پشتکار کارکنان به نتایج ملموسی برای رسیدن به هدف اتم برای صلح و توسعه دست یافته است.”/پرچم آژانس بر فراز ساختمان اصلی این سازمان برای بزرگداشت آمانو به حالت نیمه‌افراشته در آمده است./آمانو قرار بود در ماه مارس سال جاری میلادی به دلیل بیماری از سمت خود کنار برود. این در حالی است که دوره چهار ساله سوم او در این مقام در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسید./در ماه سپتامبر گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که آمانو تحت درمان پزشکی قرار دارد اما که جزییات بیماری او را اعلام نکرد./بیانیه آژانس اتمی جزئیاتی درباره جایگزین احتمالی آمانو اعلام نکرده است.

پ
پ

از “رافائل گروسی”، نماینده آرژانتین در آژانس و همین طور “کرنل فیروتا”، رئیس دفتر رومانیایی آمانو به عنوان نامزدهای جانشینی او نام برده می‌شود.

رافائل گروسی و آمانو
کرنل فیروتا

آمانو پنجمین مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سال ۲۰۰۹  پس از محمد البرادعی عهده‌دار این پست شد. وی که فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه توکیو بود، از سال ۱۹۷۲ (میلادی) در وزارت امورخارجه ژاپن مشغول به کار شد.

در ماه آوریل ۲۰۰۱ در مقام نماینده ژاپن با عنوان کارشناس دولتی در هیئت سازمان ملل متحد در زمینه مسائل موشکی منصوب و درست سه ماه بعد از آن وارد گروه متخصصان سازمان ملل در زمینه مطالعات منع گسترش و خلع سلاح هسته‌ای شد. وی در سفارتخانه‌های ژاپن در ویتنام، واشنگتن و بروکسل نیز حضور داشت و همچنین یکی از اعضای هیئت اعزامی ژاپن به کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در ژنو بود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.