جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

اختراع دستگاه لاپاراسکوپی کاملا بومی توسط کرمانشاهی ها
25 بهمن 1397 - 11:44
شناسه : 22895
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: تبدیل دستگاه لاپاراسکوپی به دستگاهی در مقیاس بسیار کوچک و کاربردی‌تر و البته بدون نمونه خارجی ساخته شد./بهنام‌رضا مخصوصی رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه بیان کرد: لاپاراسکوپی هم قابلیت تشخیص هم قابلیت درمان دارند، از جمله دستگاه سونوگرافی و دیگر دستگاه‌ها سایه یک پادولوژی رو نشان می‌دهند، سونوگرافی سایه سنگ، سی. تی. اسکن سایه بدخیمی، اما دستگاه لاپاراسکوپی عین آندسکپ و خود پادولوژی را نشان می‌دهد./وی اظهار داشت: در بیماران بدحال، غیرقابل انتقال و خارج از بیمارستان احتیاج به دستگاه کاملا محسوس و مشهود خواهد بود، دستگاه به جراح این کمک و این امکان را می‌دهد که در اسرع‌وقت در مورد مریض تصمیم‌گیری کند./وی تاکید کرد این دستگاه کاملا بومی و ساخت آن توسط کرمانشاهی‌ها انجام شد تمام اجزا از دمنده‌گاز، نور سرد، کپسول گاز، بادگیر، مانیتور و همه را قابل حمل و غیروابسته به دستگاه اصلی کرده‌ایم؛ دستگاهی کوچک با قابلیت حمل به آسانی است

پ
پ

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت:هدف از اختراع این دستگاه یکی قطع وابستگی و کمتر کردن وابستگی به کشور‌های دیگر و سرآغاز یک کار بزرگ، دوم در بحث پدافند غیرعامل کمک بزرگی به ما دارد که در برخی موقعیت‌ها همچون جنگ به پزشک کمک شایانی خواهد کرد، سوم بحث سال حمایت از کالای ملی و این نیز یک کالای ملی و کرمانشاهی است و در نهایت در تمرین و آموزش دانشجویان از آن استفاده کنیم.

وی افزود: این دستگاه نمونه خارجی ندارد و برندی برای استان و سبب اشتغالزایی خواهد شد، در حال تجاری‌سازی هستیم که امیدواریم تا بعد از عید با کمک حامیان نمونه آن را تجاری و به کارگیری کنیم.

مخصوصی بیان کرد: یک گروه هشت نفره فنی، تخصصی، بازرگانی برای این کار در حال فعالیت هستند و اگر جایی اسپانسر، دلسوزانی در بخش خصوصی، دولتی به ما کمک کنند ما استقبال داریم این دستگاه کوچک لاپاراسکوپی در سی. آی اروپا ثبت اختراع شد و تاییدیه خورده است/باشگاه خبرنگاران

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.