جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

مردم مناطق زلزله زده با خیال راحت از آب لوله کشی برای شرب استفاده کنند
11 آذر 1396 - 9:29
شناسه : 2410
1
مدیر عامل آبفای استان کرمانشاه در گفتگو با طلوع:  طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در هیج کدام از شهرهای استان مشکل آب شرب وجود ندارد مردم مناطق زلزله زده از آب لوله کشی استفاده کنند.

پ
پ

علیرضا تخت شاهی در گفتگو با خبرنگار طلوع، در خصوص مسائل و مشکلات شهرستانهای زلزله زده به مردم، پخش شد، اظهار داشت: در هیچکدام از شهرستان های استان مشکل آب شرب وجود ندارد و آب با کیفیت و استاندارد لازم در شبکه در جریان است و مردم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مهندس تخت شاهی افزود: در زمان بحران باید قبول کنیم که بحران وقتی پیش می آید آن را مدیریت کنیم براساس سازمان استاندارد جهانی بهداشت در کل دنیا در همان دو سه روز اول بحران تامین آب برای شرب بین ۱ لیتر تا ۳ لیتر و بعضا ۴ لیتر درشبانه روز برای هر نفر است و نکته مهم اینجاست که سازمان بهداشت جهانی بحث زنده ماندن را مطرح می کند و قرار نیست حتی در همان روزهای اولیه بحران علیرغم منابع آب سالم در کل شبکه جاری باشد.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اظهار داشت: در روزهای حتی بحران سازمان بهداشت جهانی این تعریف را دارد که در اردوگاه ها بین ۴ تا ۱۵ لیتر آب در شبانه روز برای هر نفر تعریف شده است و این امکان وجود دارد که تا نه ماه این روند ادامه داشته باشد.

مهندس تخت شاهی افزود: خط قرمز وزارت نیرو، کیفیت آب است و آب وقتی اجازه ورود به شبکه را خواهد داشت که کنترل و کیفیت مطابق با استانداردهای بهداشت آب را کسب کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با تشکیل ستاد مدیریت بحران در شرکت آب و فاضلاب در همان ساعات اولیه در سرپل ذهاب مستقر شدیم چون از جمله دستگاههای بودیم بیشترین آسیب را در زمان وقوع زلزله دیده ایم.

تخت شاهی اشاره کرد: زیرساخت های تامین آب شرت آب و فاضلاب در ۱۳ شهرستان مستقیما درگیر موضوع آب بود، در ۷ شهر منابع تامین آب باکدورت بسیار بالای مواجه شده بود در واقع منابع تامین آب را از دست داده بودیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اظهار داشت: سراب گرم منبع تامین آب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، خسروی، نفت شهر، سومار و ۱۳ روستا مسیر بود که بدلیل کدورت بسیار بالای آب با مشکل آب مواجه شده بودند.

مهندس تخت شاهی افزود علاوه بر کدورت آب خط انتقال آب این شهرها دچار صدمه شدید شده بود که بالغ بر۲۶ نقطه از این خط که انتقال آب شهرهای مذکور را تامین میکرد دچار شکستگی شده بود.

وی اظهار داشت: بالغ بر ۵۰۰ نقطه از شبکه شهر نیز دچار آسیب شدید شده بودند چون ما هم منابع تامین آب را از دست داده بودیم و هم وضعیت شبکه های ما نامناسب بود.

تخت شاهی افزود: ۱۸ تیم از استانهای دیگر که به کمک ما آمده بودند محله به محله را پیمایش می‌کردند و شکستگی ها را مرمت می کردند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: آنچه که ملاک اصلی ما ما از لحظه اول راه اندازی حداقل ها است که با تلاش همکاران ما با توجه به کیفیت و کنترل هایی که روی منابع آب دارند در تمام شهرستانهای استان آب شرب سالم و بهداشتی را در اختیار مردم قرار دهند و هم اکنون نیز آب در شبکه جریان دارد و مردم به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه آب وجود ندارد و مردم با اطمینان خاطر از آن استفاده کنند.

مهندس تخت شاهی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب بعنوان متولی آب و بنده در رأس آن این را قطعا می گویم که مشکل آب شرب نداریم و نیز مورد تایید همکاران خوب ما در مرکز بهداشت هم قرار گرفته است.

وی گفت: اگر هم موضوع گل آلود بودن آب مطرح است این قضیه در زمان زلزله و پس لرزه های آن مربوط به منابع آب است نه شبکه توزیع ممکن است در منابع تامین آب کدورت آب باشد اما پس از مراحل تصفیه و اقدامات کنترلی بر روی آن در شبکه توزیع به استاندارد لازم خود می رسد. کدورت آب بر اساس استاندارد جهانی آن که ۱۰۵۳ است، ۵ntu می‌باشد که حد مجاز کدورت آب را مشخص می کند لذا براساس همین استاندارد آب وارد شبکه و در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان افزود: برای تامین آب با توج به پراکنندگی که در سطح شهر برای اسکان وجود دارد ما براساس نیاز و مناطق مختلف علاوه بر آبرسانی سیار، تانکر های ثابت و هم چنینی علمک های با شش شیر و یا هشت شیر آب گذاشتیم که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند و این رود در صورت نیاز ادامه خواهد داشت هر نقطه ای لازم باشد ما برای مردم تامین آب خواهی کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۲٫۵ میلیون بطری آب را توزیع کردیم در تمام شهرستانها ۷۶ دستگاه تانکر سیار آبرسانی می کردند که در شهر سرپل ذهاب ۲۵ تانکر سیار مدام در حال توزیع آب بودند در حال حاضر نیست و تانکر آماده آبگیری در محل مستقر است.

مهندس تخت شاهی اشاره کرد: آنچه در صنعت آب و فاضلاب در کشور بوده در منطقه حضور پیدا کرده و بخش یاز آنها هنوزهم در حال خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب در خصوص مشکل دفع فاضلاب نیز اظهار داشت: تعدادی حمام و چشمه بهداشتی که برای زمان اربعین از تهران در منطقه بود بنابه دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به منطقه زلزله زده در راستای کمک به مردم اعزام شدند هر چند که این خارج از وظیفه و اختیارات شرکت آب و فاضلاب بود که ما تعداد ۱۸۰ دوش حمام صحرایی و ۵۰ چشمه بهداشتی را خودمان نصب و راه اندازی کردین این تعداد که بوسیله همکاران آبفا نصب و راه اندازی شده اند مشکل در زمینه دفع فاضلاب ندارند.

مهندس تخت شاهی افزود: با توجه به اینکه نصب و راه اندازی حمام ها و چشمه های بهداشتی توسط دستگاههای دیگر انجام می شود توصیه کرد این عزیزان با هماهنگی این شرکت برای نصب آنها اقدام کنند تا همکاران آب و فاضلاب در نحوه نصب و محل دفع فاضلاب آنها را یاری دهند که دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان تصریح کرد: تمام شبکه های فاضلاب شهر سرپل توسط اکیپ های امدادی این شرکت شستشو شده است و تصفیه خانه فاضلاب نیز در مدار بهره برداری است.

وی تأکید کرد: دستگاه های متولی نصب حمام ها و چشمه های بهداشتی با اکیپ های امدادی آبفا هماهنگی نمایند که در نصب آنها با مشکل مواجه نشوند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.