یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20839 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها

قطار شهری کرمانشاه ۱۴۱۰ تکمیل می شود
22 مرداد 1401 - 12:34
شناسه : 279808
2
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-حمید اعتصام‌فر اظهار داشت: در حال حاضر تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته ‌ایم/وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری یک پروژه با طول ۱۳ کیلومتر است، افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این ۱۳ کیلومتر ۱۳ ایستگاه هم در نظر گرفته شده است./با توجه به تغییری که در سال ۱۳۹۳ در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد/همه ناوگان پروژه یک طرح است و قطار شهری قسمتی را در روی سطح زمین طی می‌کند و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌شود/اعتصام فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری گفت: در این ایستگاه با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم/در حال حاضر کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم انجام نشده است و از ایستگاه دوم شروع به کار کرده‌ایم، یعنی از ابتدای خیابان کارمندان و تقاطع بلوار و کارمندان ایستگاه دوم قطار شهری است/از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده است. فاز اول پروژه ۶/۶ کیلومتر و فاز دوم ۴/۳ کیلومتر است/یک قسمت دپو نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که ۸۰۰ متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس های دوره ای قطار به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می شود/از مسیر ۱۳ کیلومتری قطار شهری ۵ کیلومتر آن بصورت روگذر است/از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه ۲۲ بهمن در خیابان ویلا و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود/در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود/اعتصام فر درباره ظرفیت جابجایی مسافر این قطار نیز گفت: ظرفیت هر واگن ۲۰۰ نفر طبق استانداردها و هر رام قطار یک لوکوموتیو و ۴ واگن قطار متصل است که ظرفیت آن ۸۰۰ نفر است/وی با بیان اینکه سال ۱۴۱۰ پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: عمیق ترین نقطه این تونل ها ۳۸ متر است. عمق بقیه تونل ها نزدیک ۲۸ متر است.

پ
پ

معاون عمرانی شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: قطار شهری کرمانشاه تا سال ۱۴۱۰ تکمیل می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرمانشاه، حمید اعتصام‌فر اظهار داشت: در حال حاضر تمام توان خود را برای پیشبرد پروژه قطار شهری کرمانشاه به کار گرفته ‌ایم.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری یک پروژه با طول ۱۳ کیلومتر است، افزود: این پروژه از میدان معلم آغاز می شود و تا میدان فردوسی ادامه پیدا می کند و در این ۱۳ کیلومتر ۱۳ ایستگاه هم در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تغییری که در سال ۱۳۹۳ در اجرای طرح اتفاق افتاد، قسمتی از این پروژه به صورت هوایی و قسمتی نیز به صورت زیرزمینی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ناوگان پروژه یک طرح است و قطار شهری قسمتی را در روی سطح زمین طی می‌کند و قسمتی را زیر سطح زمین طی می‌شود.

اعتصام فر درباره ایستگاه نخست پروژه قطار شهری گفت: در این ایستگاه با توجه به بافت فرهنگی تاریخی طاق بستان با اداره میراث فرهنگی با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر کارهای ایستگاه نخست در میدان معلم انجام نشده است و از ایستگاه دوم شروع به کار کرده‌ایم، یعنی از ابتدای خیابان کارمندان و تقاطع بلوار و کارمندان ایستگاه دوم قطار شهری است.

وی اضافه کرد: از ایستگاه سه راه مسکن تا میدان آزادی به عنوان فاز نخست پروژه و از میدان آزادی به سمت میدان فردوسی هم فاز دوم پروژه تعریف شده است. فاز اول پروژه ۶/۶ کیلومتر و فاز دوم ۴/۳ کیلومتر است.

معاون شهردار کرمانشاه اشاره ای به پارکینگ قطارها نیز داشت و گفت: یک قسمت دپو نیز در انتهای پارک شاهد دیده شده که ۸۰۰ متر مسیر انحرافی دارد و محل توقف، نظافت و سرویس های دوره ای قطار به عبارتی پارکینگ قطارها محسوب می شود.

وی ادامه داد: از مسیر ۱۳ کیلومتری قطار شهری ۵ کیلومتر آن بصورت روگذر است.

اعتصام فر تصریح کرد: از ابتدای خیابان کارمندان تا سه راه ۲۲ بهمن در خیابان ویلا و ادامه مسیر تا میدان فردوسی زیرزمینی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در برنامه قبلی قطار شهری برای مسیر چهارراه مدرس تا میدان فردوسی به سمت سراب قنبر برنامه‌ای وجود نداشت که قرار است عملیات عمرانی این قسمت نیز به پیمانکار واگذار شود.

اعتصام فر درباره ظرفیت جابجایی مسافر این قطار نیز گفت: ظرفیت هر واگن ۲۰۰ نفر طبق استانداردها و هر رام قطار یک لوکوموتیو و ۴ واگن قطار متصل است که ظرفیت آن ۸۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۱۰ پروژه قطار شهر کرمانشاه تکمیل خواهد شد، افزود: عمیق ترین نقطه این تونل ها ۳۸ متر است. عمق بقیه تونل ها نزدیک ۲۸ متر است.

اعتصام فر ادامه داد: امکان سنجی و مطالعه اولیه این خط در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ مصوب شده و متعاقب آن در چهل و هفتمین جلسه رسمی دوره سوم شورای شهر کرمانشاه در سال ۱۳۸۸ به تایید شورا رسیده است.

وی افزود: شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور در سال ۸۸، احداث سیستم خط مونوریل و قطار هوایی را برای کرمانشاه مصوب کرد.

اعتصام فر اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ پروژه به طور رسمی آغاز به کار کرد. همین سازه ای که در بلوار شهید بهشتی به صورت ستون و عرشه ساخته شده‌است. پس از آن ایراداتی به پروژه وارد شد. اجرای طرح مونوریل منتفی و جای خود را به قطار شهری داد.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: سال ۱۳۹۳ مصوب شد که بقیه پروژه به صورت زیرزمینی ادامه پیدا کند و کار بصورت زیرزمینی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه قطار شهری فعال است، علی رغم چیزی که در تصور عموم مردم است.

اعتصام فر با بیان اینکه پروژه قطار شهری ۵ پیمانکار دارد، گفت: سه پیمانکار آن، با تمام توان کار می کنند. یکی از آنها با نصف ظرفیت و دیگری فعالیتش رو به اتمام و در مراحل تحویل نهایی است.

اعتصام فر تصریح کرد: برای برخی شهروندان این سئوال مطرح است که چرا ستون های قطار شهری پیوسته نیست؟ زیرا که قرار است در آن نقاط ۶ ایستگاه هوایی ساخته شود.

وی با بیان اینکه از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی تونل های قطار شهری آماده است، اضافه کرد: طول این تونل های آماده یک هزار و ۶۵۹ متر است و از میدان آزادی به سمت جنوب شهر یعنی فردوسی کار حفر تونل ادامه دارد و تا مقابل مسجد جامع کار حفاری انجام شده است نیمی از مسیر لاینینگ یا بتن دیواره داخلی نیز انجام شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.