شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20834 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟ عملیات نجات خودروی گرفتارشده با ۶ نفر سرنشین آن از رودخانه زمکان در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند

شهردار تحول گرا باید بماند/تغییر سریع شهردار به معنای از دست رفتن روند بهبود شهرسازی است
24 اسفند 1402 - 11:32
شناسه : 292533
2
طلوع‌‌کرمانشاه : تغییر پرشتاب مدیران شهری در صورتی مجاز است که مدیری به اشتباه در سمتی قرار داده شود ناکارآمد و یا بقول استاندار شهرمان مدیری خسته باشد و تمایلی به پوشیدن لباس خدمت نداشته باشد/با کمی جستجو در سوابق مدیران شهرداری در ۱۵ساله گذشته کرمانشاه متوجه می شویم که این تغییر و تحول در شهرداری کرمانشاه بیشتر مشهود است و عمر کاری اکثر شهرداران کرمانشاه در این سالها به بیش از دو سال هم نمی رسد، این در حالی است که اکثر شهرداران برای تحقق اهداف خود برنامه چهارساله دارند و حتی شهرداران برخی کلانشهرها آنقدر در سمت خود باقی می مانند تا بازنشست شوند/آقایانی که به دنبال تغییر و تحول در انتخاب شهرداران کرمانشاه هستند آیا می‌دانند که این تنوع طلبی تا چه اندازه به سیستم شهری کلانشهر کرمانشاه آسیب می زند؟ تغییر شهردار با هدف اصلاح چهره شهر انجام‌می شود و زمانی که مشخص باشد این شهر رخت نو بر تن کرده چرا باز هم زمزمه های تغییر شهردار به گوش می رسد آیا در این سالها کرمانشاه، شهردار توانمند و متخصص به خود ندیده که همواره این تغییرات انجام می شود و شهرداران می آیند و‌ به یکباره می روند؟ کرمانشاه به ماندن مدیرانی تحول کار و پاکدست نیاز دارد، پروژه های شهری این دیار که اغلب آنان بوی کهنگی می دهند و قدمت بالا دارند به دست شهرداری که عمر کاری کوتاه دارد به سرانجام نمی رسد و نباید مدیران توانمند در اوج فعالیت های عمرانی کنار گذاشته شوند که این امر جز فرصت سوزی نتیجه ای دیگر برای مردم این شهر ندارد.
نویسنده : زهره کریم زاده منبع : اختصاصی طلوع کرمانشاه
پ
پ

کرمانشاه به تغییر سریع و یکباره مدیران شهری عادت کرده است عادتی زیانبار که اگر بگوییم در عقب ماندگی این شهر تاثیرگذار است، گزاف نگفته ایم.

به گزارش پایگاه خبری طلوع، تغییر پرشتاب مدیران شهری در صورتی مجاز است که مدیری به اشتباه در سمتی قرار داده شود ناکارآمد و یا بقول استاندار شهرمان مدیری خسته باشد و تمایلی به پوشیدن لباس خدمت نداشته باشد.

با کمی جستجو در سوابق مدیران شهرداری در ۱۵ساله گذشته کرمانشاه متوجه می شویم که این تغییر و تحول در شهرداری کرمانشاه بیشتر مشهود است و عمر کاری اکثر شهرداران کرمانشاه در این سالها به بیش از دو سال هم نمی رسد، این در حالی است که اکثر شهرداران برای تحقق اهداف خود برنامه چهارساله دارند و حتی شهرداران برخی کلانشهرها آنقدر در سمت خود باقی می مانند تا بازنشست شوند.

آقایانی که به دنبال تغییر و تحول در انتخاب شهرداران کرمانشاه هستند آیا می‌دانند که این تنوع طلبی تا چه اندازه به سیستم شهری کلانشهر کرمانشاه آسیب می زند؟ تغییر شهردار با هدف اصلاح چهره شهر انجام‌می شود و زمانی که مشخص باشد این شهر رخت نو بر تن کرده چرا باز هم زمزمه های تغییر شهردار به گوش می رسد آیا در این سالها کرمانشاه، شهردار توانمند و متخصص به خود ندیده که همواره این تغییرات انجام می شود و شهرداران می آیند و‌ به یکباره می روند؟

کرمانشاه به ماندن مدیرانی تحول کار و پاکدست نیاز دارد، پروژه های شهری این دیار که اغلب آنان بوی کهنگی می دهند و قدمت بالا دارند به دست شهرداری که عمر کاری کوتاه دارد به سرانجام نمی رسد و نباید مدیران توانمند در اوج فعالیت های عمرانی کنار گذاشته شوند که این امر جز فرصت سوزی نتیجه ای دیگر برای مردم این شهر ندارد.

*پروژه های عمرانی این شهر همانند قطار شهری، آسفالت معابر، تدابیر کاهش ترافیک درون شهری، بهسازی معابر، شهر خلاق غذا، توسعه فضای سبز، قرارگیری در مسیر هوشمندسازی‌، احداث تله کابین و شهربازی و … که مهم ترین مطالبه شهروندان است پروژه هایی نیستند که توسط شهرداران توانمندی که عمر کاری کوتاه دارند به سرانجام برسند.

برهمین اساس یک کارشناس شهرسازی در زمینه معایب تغییر سریع و ناگهانی شهرداران کرمانشاه به طلوع گفت: تغییرات شهرداران باید بسیار تدریجی و در راستای‌ بهبود باشد تغییراتی که به یکباره همه چیز را از بنیاد تغییر می دهد به معنای از دست رفتن روند بهبود شهرسازی و مدیریت شهری است.

بیژن کلهرنیا تاکید کرد: مدیریت شهری باید از ثبات برخوردار باشد که ثبات مدیران بخش مهمی از آنست تغییرات باید بسیار جزیی باشد مگر اینکه شهرداری ناکارآمد باشد. تغییراتی که جنبه سیاسی دارد آسیب فراوان به مدیریت شهری می زند.

به گفته وی، مدیریت شهری پدیده سیاسی نیست اما تغییرات شهرداران در کرمانشاه بیشتر به همین دلیل اتفاق افتاده و موجب شده جریانی به نام مدیریت شهری پایدار نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: شهرداری که برای کوتاه مدت در سمت خود باقی می ماند نمی تواند با مردم ارتباط بگیرد چراکه این امر در طول زمان رخ می دهدو موجب فاصله گیری او از مردم می شود.

کلهرنیا یادآور شد: مدیریت پایدار شهری در طی یک روند تدریجی رو به اصلاح باید باشد تا شیب بهبود کاملا محسوس باشد و تغییرات نباید بدین‌گونه‌باشد که حافظه به یکباره پاک شود و آغاز از صفر باشد این سیستم برای شهر بزرگ قابل قبول نیست.

این‌کارشناس افزود:ضعف نظام‌مدیریت شورایی است که در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها همواره کاستی وجود دارد یک طرح جامع دورنگار ساختاری برای بهبود نظام شهری نداریم و چون این خلل را داریم و گمان می کنیم با تغییر افراد اوضاع بهبود می یابد.

لازم به ذکر است، در صورتی این شهر به جایگاه مناسب و توسعه شهری می رسد که دو قطبی بودن اعضای شورا و دیگر مدیران تاثیرگذار در این تحولات از بین رود حمایت ها یکدست شود و تنها خدمت صادقانه به شهروندان و اصلاح چهره شهر در اولویت قرار گیرد.

هر فرد کاربلد و‌متخصصی که در جایگاه و راس مدیریت شهر قرار می گیرد مجموعه شورا و شهرداری باید از وی حمایت کنند تا بتواند برنامه هایش را اجرایی کند و از شدت رنج ها و عقب ماندگی های این دیار بکاهد.

گزارش از زهره‌کریم‌زاده-خبرنگار طلوع کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.