شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

چشم انتظاری برای ساخت پتروشیمی چهارم کرمانشاه
03 اردیبهشت 1397 - 12:36
شناسه : 6823
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: به زودی خبر خوب شروع عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی چهارم در استان کرمانشاه شنیده می‌شود.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه؛ چندین سال قبل صحبت از راه اندازی پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب شد. پروژه ای که با سرمایه گذاری چند میلیارد یورویی قرار بود کرمانشاه را به یکی از قطب های پتروشیمی کشور تبدیل کند زیرا کمتر استانی در کشور داریم که چهار پتروشیمی را به صورت همزمان داشته باشد.

این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است در مساحت بیش از ۶۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب احداث شود.

پتروشیمی اسلام آبادغرب مدت ها درگیر مجوز محیط زیستی بود که خوشبختانه این مرحله سپری شد و سایر مجوزهای لازم از جمله مجوز خوراک و … این پروژه نیز اخذ شده است و تنها چیزی که باقی مانده شروع عملیات اجرایی است.

بخشی از سرمایه گذاری این پروژه قرار است از طریق فاینانس تامین شود که مجوزهای لازم در این خصوص نیز اخذ شده است. اما با وجود همه این اقدامات هنوز خبری از شروع رسمی عملیات عمرانی این پروژه نیست.

در شرایطی که کرمانشاه نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر بیکار دارد، شروع این پروژه با اشتغال چند هزار نفر در زمان ساخت به طور مستقیم و غیرمستقیم می تواند تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری استان داشته باشد.

از سوی دیگر می توان با کمک محصولات تولیدی این واحد، خوراک صنایع پایین دستی متعددی را نیز ایجاد کرد و قطب پتروشیمی را در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب راه انداخت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس درباره پتروشیمی اسلام آبادغرب و محصولات تولیدی این واحد گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن «متانول» در سال، ۲۸۰ هزارتن «پلی اتیلن سنگین» و ۴۵۰ هزار تن «پلی پروپیلن» از مهمترین محصولات تولیدی پتروشیمی اسلام آبادغرب است.

فرهاد تاب زر افزود: با توجه به مطالعاتی که انجام شده، این واحد می ‌تواند مواد اولیه مورد نیاز برای بسیاری از صنایع پایین دستی خود را تولید کند و حتی جانمایی لازم نیز برای صنایع پایین دستی صورت گرفته است و شرایط لازم برای جذب سرمایه گذار در صنایع پایین دستی این پروژه نیز فراهم است.

وی خاطرنشان ساخت: برخی از محصولات تولیدی این واحد می تواند جنبه صادراتی هم داشته باشد.

تاب زر با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۶۳ هکتار احداث می شود، یادآوری کرد: پتروشیمی چهارم بزرگترین واحد صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب خواهد بود.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت ماهان شیمی زاگرس نیز چندی قبل سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۱٫۶ میلیارد یورو اعلام کرد.

محمود جلوند گفته بود: پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس جزو مگاپروژه ها است که عمده اعتبار آن به صورت فاینانس تامین می شود.

وی از اشتغالزایی چندین هزار نفر در زمان ساخت و بهره برداری از این پروژه نیز خبر داده بود.

اما حالا معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ابراز امیدواری می کند به زودی خبر خوب شروع عملیات اجرایی این پروژه شنیده شود.

مهندس رضا رحیمی اظهار کرد: پتروشیمی اسلام آباد غرب پروژه عظیم و مهمی است که پیگیری های بسیاری برای اجرایی کردن آن انجام دادیم.

وی افزود: ما همه رضایت چندانی از روند اجرای کار نداریم و امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به نتیجه برسد و شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.

رحیمی از پتروشیمی اسلام آبادغرب به عنوان یک ظرفیت مهم اقتصادی و پروژه بزرگ برای کرمانشاه یاد کرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.