جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

بلای کرونا، نتیجه خطای بشری
13 فروردین 1399 - 17:41
شناسه : 193632
0
دکتر علی الماسی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

بدون تردید، بلیه جهانی کووید-۱۹ را می‌توان نتیجه خطای بشری به حساب آورد. این پدیده را با چند سناریوی محتمل می‌شود موردتوجه قرارداد، احتمال اول روند نوپدیدبودن و نوظهوربودن آن وفق تغییرات طبیعی است/سناریوی دوم، امکان دستکاری ویروس برای مقاصد خاص و نشت در طبیعت که عنان آن از دست مقصران آن خارج شده است/سناریوی بعدی بلایی که منشاء ماورایی داشته و تلنگری برای جای‌ خود نشاندن موجود راست قامت متکبر طغیانگر هست

پ
پ

به هرحال می توان این تهدید را به فرصتی فراهم کرد تا رهنمود معنوی مدیریتی گام دوم انقلاب اسلامی را با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی زمینه طلوع خورشید حکومت جهانی را مهیا نمود.
آنچه صاحبان فکر و اندیشه را بیش از پیش فعال می نماید، تفکر در گذشته و رفع موانع پیشرو برای امنیت و سلامت هست.

 

عنایت داشته باشند عمری در سلک مدرس بهداشت و طب پیشگیری، مطالب غامض علمی با رویکرد اجتماعی نمودن مدیریت سلامت در مقایسه با تکنولوژی سلامت خواندن این امر مهم، افتخار آموزش به دانشجویان پزشکی و رشته های بهداشت، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی داشته ام که در همه موضوعات بهداشتی پیام اختتامیه هرکلاس این بود که «جوی پیشگیری بهتر از خروارها درمان است» و یا اینکه رعایت بهداشت فردی مقدمه بهداشت عمومی است.
شاه بیت این حکایت حفظ فاصله فیزیکی، تعامل صحیح اجتماعی، تاکید مؤکد شستشوی دست ها و رعایت بهداشت به منظور تامین، حفظ و ارتقاء سلامت است.
حال ملاحظه فرمایید طمطراق طب تجاری و مصرفی در مقابله با پاندمی کووید-۱۹ چه نسخه می پیچد؟!
«شاید تا پنج ماه پیش از متخصصین در شاخه های مختلف علوم پزشکی می‌پرسیدند پزشکی چقدر به فکر نیازهای سلامت انسان بوده و تا چه حد از عهده آن بر آمده، می‌شنیدیم بسیاری از نیازهای سلامت در پزشکی نوین درنظر گرفته شده است.
مقالات پرنقش و نگار ایمونولوژی و ویروس شناسی در نیچر، لانست، نیوانگلند جورنال، تکنیک های نجومی و شیک و در صدر همه آمریکا که سهم بالایی در انتشار آنها داشت.
حالا که این سیل به آمریکا رسیده است به تفاوت رویکرد CDC آمریکا در برابر HIV در سال ۱۹۸۱ و SARS-CoV-۲ در ۲۰۲۰ خوب فکر کردم؛ دو جمله است: در خانه بمانید. دستانتان رو بشویید.
و این پاسخ پزشکی مدرن آمریکایی در سال ۲۰۲۰ به یک پاندمی جهانی است/ایرنا
دکتر علی الماسی، استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.