دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20862 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود

بلای کرونا، نتیجه خطای بشری
13 فروردین 1399 - 17:41
شناسه : 193632
0
دکتر علی الماسی استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

بدون تردید، بلیه جهانی کووید-۱۹ را می‌توان نتیجه خطای بشری به حساب آورد. این پدیده را با چند سناریوی محتمل می‌شود موردتوجه قرارداد، احتمال اول روند نوپدیدبودن و نوظهوربودن آن وفق تغییرات طبیعی است/سناریوی دوم، امکان دستکاری ویروس برای مقاصد خاص و نشت در طبیعت که عنان آن از دست مقصران آن خارج شده است/سناریوی بعدی بلایی که منشاء ماورایی داشته و تلنگری برای جای‌ خود نشاندن موجود راست قامت متکبر طغیانگر هست

پ
پ

به هرحال می توان این تهدید را به فرصتی فراهم کرد تا رهنمود معنوی مدیریتی گام دوم انقلاب اسلامی را با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی زمینه طلوع خورشید حکومت جهانی را مهیا نمود.
آنچه صاحبان فکر و اندیشه را بیش از پیش فعال می نماید، تفکر در گذشته و رفع موانع پیشرو برای امنیت و سلامت هست.

 

عنایت داشته باشند عمری در سلک مدرس بهداشت و طب پیشگیری، مطالب غامض علمی با رویکرد اجتماعی نمودن مدیریت سلامت در مقایسه با تکنولوژی سلامت خواندن این امر مهم، افتخار آموزش به دانشجویان پزشکی و رشته های بهداشت، پرستاری، مامایی و پیراپزشکی داشته ام که در همه موضوعات بهداشتی پیام اختتامیه هرکلاس این بود که «جوی پیشگیری بهتر از خروارها درمان است» و یا اینکه رعایت بهداشت فردی مقدمه بهداشت عمومی است.
شاه بیت این حکایت حفظ فاصله فیزیکی، تعامل صحیح اجتماعی، تاکید مؤکد شستشوی دست ها و رعایت بهداشت به منظور تامین، حفظ و ارتقاء سلامت است.
حال ملاحظه فرمایید طمطراق طب تجاری و مصرفی در مقابله با پاندمی کووید-۱۹ چه نسخه می پیچد؟!
«شاید تا پنج ماه پیش از متخصصین در شاخه های مختلف علوم پزشکی می‌پرسیدند پزشکی چقدر به فکر نیازهای سلامت انسان بوده و تا چه حد از عهده آن بر آمده، می‌شنیدیم بسیاری از نیازهای سلامت در پزشکی نوین درنظر گرفته شده است.
مقالات پرنقش و نگار ایمونولوژی و ویروس شناسی در نیچر، لانست، نیوانگلند جورنال، تکنیک های نجومی و شیک و در صدر همه آمریکا که سهم بالایی در انتشار آنها داشت.
حالا که این سیل به آمریکا رسیده است به تفاوت رویکرد CDC آمریکا در برابر HIV در سال ۱۹۸۱ و SARS-CoV-۲ در ۲۰۲۰ خوب فکر کردم؛ دو جمله است: در خانه بمانید. دستانتان رو بشویید.
و این پاسخ پزشکی مدرن آمریکایی در سال ۲۰۲۰ به یک پاندمی جهانی است/ایرنا
دکتر علی الماسی، استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.