جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

هیات‌ها مراسم عزاداری حسینی را بیش از ۲ ساعت طول ندهند
29 مرداد 1399 - 13:33
شناسه : 251487
1
رئیس شورای هیات‌های مذهبی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان کرمانشاه تعداد هیات‌های مجوزدار استان را حدود هزار هیات اعلام کرد و از همه هیات‌ها خواست به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا توجه کنند./ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه اضافه کرد:امسال شیوه برگزاری عزدارای‌های حسینی به دلیل شرایط کرونایی با سال‌های گذشته متفاوت است، لذا از هیات‌های عزاداری خواسته شده مدت برگزاری مجالس را بیش از دو ساعت ادامه ندهند و حتی‌المقدور تلاش کنند زودتر از این زمان، برنامه‌ها را به اتمام برسانند./ مقدسی تصریح کرد: امسال برگزاری مجالس عزای حسینی در اماکن سربسته ممنوع است و عزاداری‌های حسینی حتما باید در اماکن روباز و با رعایت فاصله حداقل دو متری بین عزاداران شود./وی با اشاره به ممنوعیت جابجایی و حرکت دسته های عزاداری، گفت: برای حفظ سلامت عزاداران حسینی دستجات عزاداری نباید حرکت داشته باشند./وی تاکید کرد: از هیات‌های عزاداری خواسته شده حتما از حضور افراد بدون ماسک ممانعت کرده و در صورت امکان ماسک اضافه برای توزیع بین عزاداران حسینی در اختیار داشته باشند.

پ
پ

محمدتقی مقدسی، اظهار کرد: برخی از این هیات‌ها تنها در ماه‌های محرم و صفر و به صورت مقطعی و برخی در تمام مناسبت‌های طول سال برنامه دارند، اما اوج فعالیت همه هیات‌ها را همه ساله در دهه اول محرم شاهد هستیم.

مقدسی با بیان اینکه هیات های عزاداری استان کرمانشاه برای برگزاری مجالس عزای حسینی تابع نظر مقام معظم رهبری هستند، گفت: از آنجایی که ایشان معیار برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی را دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا دانسته‌اند، لذا از هیات های عزداری تقاضا می‌شود در اقامه عزای حسینی دستورالعمل‌های این ستاد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال شیوه برگزاری عزدارای‌های حسینی به دلیل شرایط کرونایی با سال‌های گذشته متفاوت است، لذا از هیات‌های عزاداری خواسته شده مدت برگزاری مجالس را بیش از دو ساعت ادامه ندهند و حتی‌المقدور تلاش کنند زودتر از این زمان، برنامه‌ها را به اتمام برسانند.

 مقدسی تصریح کرد: امسال برگزاری مجالس عزای حسینی در اماکن سربسته ممنوع است و عزاداری‌های حسینی حتما باید در اماکن روباز و با رعایت فاصله حداقل دو متری بین عزاداران شود.

وی با اشاره به ممنوعیت جابجایی و حرکت دسته های عزاداری، گفت: برای حفظ سلامت عزاداران حسینی دستجات عزاداری نباید حرکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: از هیات‌های عزاداری خواسته شده حتما از حضور افراد بدون ماسک ممانعت کرده و در صورت امکان ماسک اضافه برای توزیع بین عزاداران حسینی در اختیار داشته باشند.

مقدسی در ادامه از افراد مسن، افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، سرطانی ها، افراد داری پیوند عضو، افراد با نارسایی های کلیوی  و دیگر بیماریهای زمینه ای خواست تا برای حفظ سلامت خود از حضور در مجالس عزاداری صرف نظر کرده و عزاداری ها را از طریق صدا وسیما دنبال کنند.

مقدسی برپایی ایستگاه های صلواتی و عرضه نذورات را در محرم کرونایی امسال ممنوع عنوان کرد و افزود: هر نوع پذیرایی در طول برگزاری مجالس عزاداری ممنوع است و توصیه شده افراد نذورات خود را به صورت خشک به دست نیازمندان برسانند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.