دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20862 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

محل عرضه داروهای طبیعی و مکمل ها تنها در داروخانه است/ عطاری ها تنها حق فروش مواد گیاهی را دارند «سراب یاوری» کرمانشاه بعد از ۲ سال احیاء شد ۴ پروژه اولویت‌دار گردشگری کرمانشاه کدامند؟ راه‌های استان کرمانشاه لغزنده است تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی اطلاعیه قطعی آب در کرمانشاه ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است این سامانه پُربارش تا کی مهمان کرمانشاه است؟ فضای کرمانشاه درگیر فامیل بازی و مدیریت های سفارشی است/ معضل بیکاری استان ریشه در مدیریت ناکارآمد دارد بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه به سرانجام رسید کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود

هیات‌ها مراسم عزاداری حسینی را بیش از ۲ ساعت طول ندهند
29 مرداد 1399 - 13:33
شناسه : 251487
2
رئیس شورای هیات‌های مذهبی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس شورای هیات‌های مذهبی استان کرمانشاه تعداد هیات‌های مجوزدار استان را حدود هزار هیات اعلام کرد و از همه هیات‌ها خواست به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا توجه کنند./ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه اضافه کرد:امسال شیوه برگزاری عزدارای‌های حسینی به دلیل شرایط کرونایی با سال‌های گذشته متفاوت است، لذا از هیات‌های عزاداری خواسته شده مدت برگزاری مجالس را بیش از دو ساعت ادامه ندهند و حتی‌المقدور تلاش کنند زودتر از این زمان، برنامه‌ها را به اتمام برسانند./ مقدسی تصریح کرد: امسال برگزاری مجالس عزای حسینی در اماکن سربسته ممنوع است و عزاداری‌های حسینی حتما باید در اماکن روباز و با رعایت فاصله حداقل دو متری بین عزاداران شود./وی با اشاره به ممنوعیت جابجایی و حرکت دسته های عزاداری، گفت: برای حفظ سلامت عزاداران حسینی دستجات عزاداری نباید حرکت داشته باشند./وی تاکید کرد: از هیات‌های عزاداری خواسته شده حتما از حضور افراد بدون ماسک ممانعت کرده و در صورت امکان ماسک اضافه برای توزیع بین عزاداران حسینی در اختیار داشته باشند.

پ
پ

محمدتقی مقدسی، اظهار کرد: برخی از این هیات‌ها تنها در ماه‌های محرم و صفر و به صورت مقطعی و برخی در تمام مناسبت‌های طول سال برنامه دارند، اما اوج فعالیت همه هیات‌ها را همه ساله در دهه اول محرم شاهد هستیم.

مقدسی با بیان اینکه هیات های عزاداری استان کرمانشاه برای برگزاری مجالس عزای حسینی تابع نظر مقام معظم رهبری هستند، گفت: از آنجایی که ایشان معیار برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی را دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا دانسته‌اند، لذا از هیات های عزداری تقاضا می‌شود در اقامه عزای حسینی دستورالعمل‌های این ستاد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال شیوه برگزاری عزدارای‌های حسینی به دلیل شرایط کرونایی با سال‌های گذشته متفاوت است، لذا از هیات‌های عزاداری خواسته شده مدت برگزاری مجالس را بیش از دو ساعت ادامه ندهند و حتی‌المقدور تلاش کنند زودتر از این زمان، برنامه‌ها را به اتمام برسانند.

 مقدسی تصریح کرد: امسال برگزاری مجالس عزای حسینی در اماکن سربسته ممنوع است و عزاداری‌های حسینی حتما باید در اماکن روباز و با رعایت فاصله حداقل دو متری بین عزاداران شود.

وی با اشاره به ممنوعیت جابجایی و حرکت دسته های عزاداری، گفت: برای حفظ سلامت عزاداران حسینی دستجات عزاداری نباید حرکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: از هیات‌های عزاداری خواسته شده حتما از حضور افراد بدون ماسک ممانعت کرده و در صورت امکان ماسک اضافه برای توزیع بین عزاداران حسینی در اختیار داشته باشند.

مقدسی در ادامه از افراد مسن، افراد مبتلا به دیابت، فشار خون، سرطانی ها، افراد داری پیوند عضو، افراد با نارسایی های کلیوی  و دیگر بیماریهای زمینه ای خواست تا برای حفظ سلامت خود از حضور در مجالس عزاداری صرف نظر کرده و عزاداری ها را از طریق صدا وسیما دنبال کنند.

مقدسی برپایی ایستگاه های صلواتی و عرضه نذورات را در محرم کرونایی امسال ممنوع عنوان کرد و افزود: هر نوع پذیرایی در طول برگزاری مجالس عزاداری ممنوع است و توصیه شده افراد نذورات خود را به صورت خشک به دست نیازمندان برسانند/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.