جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

نظام ارجاع و پزشک خانواده در شهرستان کرمانشاه اجرا می‌شود
30 شهریور 1400 - 12:10
شناسه : 272432
2
معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر «علیرضا حریقی» با بیان اینکه طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده در صندوق های بیمه همگانی سلامت اجرا می شود، افزود: بیمه سلامت با هدف توزیع عادلانه سلامت در اقشار جامعه این طرح را اجرایی می کند./وی اظهار داشت: در این طرح هر شهروند، یک پزشک مسئول دارد و در صورت نیاز، پزشک وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد و پزشکان خانواده در تمام شهرستانها به بیمه شدگان منتسب شده و در شهرستان کرمانشاه نیز اجرا می گردد./او گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت تاکنون صرفا از خدمات بخش دولتی بهره می‌گرفتند اما با اجرایی شدن این طرح، تمام این بیمه‌شدگان می‌توانند با ارجاع توسط پزشک خانواده، از خدمات بخش غیردولتی نیز بهره مند شوند./معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه خصوص پرداختی به پزشکان افزود: باتوجه به جمعیت منتسب به هر پزشک ، برای پزشکان عمومی هفت هزار و ۵۰۰ تومان و برای پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سرانه پرداخت می شود و هر بیمار در مراجعه به پزشک خانواده فقط ۶ هزار تومان را به عنوان هزینه ویزیت پرداخت خواهد کرد.

پ
پ

 معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه گفت: بعد از اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در تمام شهرستانها، در شهرستان کرمانشاه نیز این طرح اجرایی می‌شود.

دکتر «علیرضا حریقی» با بیان اینکه طرح نظام ارجاع یا پزشک خانواده در صندوق های بیمه همگانی سلامت اجرا می شود، افزود: بیمه سلامت با هدف توزیع عادلانه سلامت در اقشار جامعه این طرح را اجرایی می کند.

وی اظهار داشت: در این طرح هر شهروند، یک پزشک مسئول دارد و در صورت نیاز، پزشک وی را به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد و پزشکان خانواده در تمام شهرستانها به بیمه شدگان منتسب شده و در شهرستان کرمانشاه نیز اجرا می گردد.

او گفت: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت تاکنون صرفا از خدمات بخش دولتی بهره می‌گرفتند اما با اجرایی شدن این طرح، تمام این بیمه‌شدگان می‌توانند با ارجاع توسط پزشک خانواده، از خدمات بخش غیردولتی نیز بهره مند شوند.

وی گفت: در شهرستان کرمانشاه تاکنون ۱۵۰ پزشک عمومی در سطح استان برای مشارکت در طرح پزشک خانواده اعلام آمادگی و ثبت نام کرده اندکه برای آنها خانوار ها منتسب شده است وعقدقرارداد با پزشکانِ علاقه مند به مشارکت در این طرح ادامه دارد.

بیمه شده ها حتما نظام ارجاع را رعایت کنند

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه خصوص پرداختی به پزشکان افزود: باتوجه به جمعیت منتسب به هر پزشک ، برای پزشکان عمومی هفت هزار و ۵۰۰ تومان و برای پزشکان متخصص ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت سرانه پرداخت می شود و هر بیمار در مراجعه به پزشک خانواده فقط ۶ هزار تومان را به عنوان هزینه ویزیت پرداخت خواهد کرد.

دکتر حریقی تاکید کرد: در این طرح بیمه شده حتما باید سیستم ارجاع را رعایت کند و اگر بیمه شده ای به مراکز دولتی و خصوص مراجعه کند، هزینه های درمانی وی آزاد محاسبه می شود.

وی گفت: به منظور جلوگیری از تردد بیمه شدگان و شیوع بیماری کرونا، بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می‌توانند از خدمات غیرحضوری استفاده و با مراجعه به این سامانه به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسخ الکترونیک تجویز شده را مشاهده کرده، دفترچه های بیمه را تمدید، مشخصات فردی و اطلاعات خانوار را ویرایش کنند و برای اطلاع از اعتبار بیمه نامه خود (دفترچه درمانی ) کد دستوری#۱۶۶۶* را شماره گیری کنند.

 بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.