جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

یک خبر خوب برای “مستاجران کرمانشاهی”/ در صورت تمایل در خانه‌هایتان بمانید!
09 تیر 1401 - 10:33
شناسه : 278834
3
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-مهرداد آهکی، با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره مسکن، گفت: در پی این افزایش دولت مصوب کرد که قیمت  اجاره مسکن در کلانشهرها فقط تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها تا ۲۰ درصد مجاز به افزایش است/ بر اساس مصوبه دولت هیچ مالک و هیچ بنگاهی حق افزایش اجاره مسکن بیش از قیمت‌های مصوب را ندارد/در صورتی که بنگاهی بخواهد از این مصوبه تخلف کند، تعزیرات ورود کرده و برخورد لازم را با او خواهد داشت و مردم باید این موضوع را به تعزیرات گزارش دهند/همچنین چنانچه مالکان پیگیر افزایش قیمت بیش از سقف مصوب باشند، مستاجران در صورت تمایل به اسکان می توانند در منزل سکونت داشته باشند و دادگاه هم در این زمینه ورود کرده و با لحاظ شروطی قرارداد مستاجران را خودبخود تمدید می کند/از جمله این شروط این است که مستاجر اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کرده باشد و مستاجری که در پرداخت کرایه تاخیر داشته باشد مشمول این موضوع نمی شود/از طرفی در برخی موارد ممکن است مالک خانه را فروخته باشد که در این صورت باید حتما فروش ملک خود را در سامانه ثبت املاک ثبت کرده و هولوگرام دریافت کرده باشد که تنها در انصورت مورد پذیرش است/ برخی موارد هم داریم که مالک ادعا دارد که می خواهد ملک را از نو بازسازی کند که برای تایید این ادعا هم باید پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد/برخی مالکان هم ادعا می کنند که فرزند آنها ازدواج کرده و قرار است در خانه ساکن شود که برای این موضوع هم باید عقدنامه ارائه شود/مواردی هم داریم که صاحبخانه می گوید قصد دارد خودش در منزل ساکن شود که این امر هم زمانی امکانپذیر است که منزل دیگری در آن شهر نداشته باشد/به هرحال جلوی هرگونه تخلف در این مصوبه گرفته شده و قراردارد بسیاری از مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان در همان منزل را داشته باشند و مالک هم هیچکدام از شروط بالا را نداشته باشد، تمدید می شود.

پ
پ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر قیمت اجاره مسکن خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت سقف افزایش قیمت اجاره مسکن بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است و کسی حق تخلف از آن را ندارد و قرارداد بیشتر مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان داشته باشند خودبخود تمدید می‌شود.

مهرداد آهکی، با اشاره به افزایش سرسام آور اجاره مسکن، گفت: در پی این افزایش دولت مصوب کرد که قیمت  اجاره مسکن در کلانشهرها فقط تا ۲۵ درصد و در سایر شهرها تا ۲۰ درصد مجاز به افزایش است.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت هیچ مالک و هیچ بنگاهی حق افزایش اجاره مسکن بیش از قیمت‌های مصوب را ندارد.

آهکی گفت: در صورتی که بنگاهی بخواهد از این مصوبه تخلف کند، تعزیرات ورود کرده و برخورد لازم را با او خواهد داشت و مردم باید این موضوع را به تعزیرات گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار کرد: همچنین چنانچه مالکان پیگیر افزایش قیمت بیش از سقف مصوب باشند، مستاجران در صورت تمایل به اسکان می توانند در منزل سکونت داشته باشند و دادگاه هم در این زمینه ورود کرده و با لحاظ شروطی قرارداد مستاجران را خودبخود تمدید می کند.

وی یادآور شد: از جمله این شروط این است که مستاجر اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کرده باشد و مستاجری که در پرداخت کرایه تاخیر داشته باشد مشمول این موضوع نمی شود.

وی افزود: از طرفی در برخی موارد ممکن است مالک خانه را فروخته باشد که در این صورت باید حتما فروش ملک خود را در سامانه ثبت املاک ثبت کرده و هولوگرام دریافت کرده باشد که تنها در انصورت مورد پذیرش است.

آهکی گفت: برخی موارد هم داریم که مالک ادعا دارد که می خواهد ملک را از نو بازسازی کند که برای تایید این ادعا هم باید پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد.

وی افزود: برخی مالکان هم ادعا می کنند که فرزند آنها ازدواج کرده و قرار است در خانه ساکن شود که برای این موضوع هم باید عقدنامه ارائه شود.

آهکی گفت: مواردی هم داریم که صاحبخانه می گوید قصد دارد خودش در منزل ساکن شود که این امر هم زمانی امکانپذیر است که منزل دیگری در آن شهر نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: به هرحال جلوی هرگونه تخلف در این مصوبه گرفته شده و قراردارد بسیاری از مستاجران در صورتی که تمایل به اسکان در همان منزل را داشته باشند و مالک هم هیچکدام از شروط بالا را نداشته باشد، تمدید می شود/ایسنا

دیدگاه

دیدگاهها بسته است.