جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

کمبود پرستار و تجهیزات، رنج مضاعف کودکان در بیمارستان تخصصی غرب کشور
29 خرداد 1398 - 18:51
شناسه : 78151
0
رییس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، با اشاره به کمبود تجهیزاتی که به رنج مضاعف برای کودکان تبدیل شده گفت : این بیمارستان تخصصی ویژه کودکان غرب کشور، با کمبود پرستار، منابع مالی، تجهیزات پزشکی و دارو مواجه است. طلوع‌‌کرمانشاه :

دکتر فریبا ویسی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین همراه سرای بیمارستانی غرب کشور در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، افزود: این بیمارستان در سال گذشته؛ به ۱۳۰ هزار مراجعه کننده خدمات درمانی ارائه کرده که ۱۳ هزار نفر آنها منجر به بستری و ۲ هزار و ۹۴ مورد عمل جراحی شدند که نشان از تراکم و گستردگی بیماران کودک در غرب کشور دارد/وی با بیان اینکه این بیمارستان ۱۵۶ تخت مصوب و ۱۴۱ تخت فعال دارد، گفت: همیشه در ایام سال روزانه ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر در این بیمارستان بستری می‌شوند که گاهی مجبور هستیم آنها را در راهرو مراقبت، درمان کنیم/ویسی با اشاره به تعداد فراوان بیماران در یک اتاق گفت: خانواده‌ها نگرانند کودکشان علاوه بر بیماری خود به یک بیماری دیگر مبتلا نشوند و این استرس و فشار آنها را بیشتر آزار می‌دهد.

پ
پ

وی با انتقاد از کمبود نیرو، منابع مالی و تجهیزات این بیمارستان، خواستار کمک فوری برای انجام خدمات درمانی با کیفیت به بیماران شد.

وی در ادامه با تقدیر از خیرین انجمن سلامت کرمانشاه گفت: هزینه‌های جاری بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی امسال ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته این در حالی است تعرفه درمان تنها ۱۰ درصد رشد داشته است.

بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی در چهار طبقه و ۱۲ هزار متر مربع زیربنا ۱۵ فوق تخصص و هفت متخصص کودکان دارد و این بیمارستان شامل اورژانس، درمانگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، داخلی، بیماری‌های عفونی، سرطان تالاسمی و هموفیلی است.

همراه سرای بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی می‌تواند به یک الگو کشوری تبدیل شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: احداث همراه سرای بیمار که یکی از مشکلات بزرگ خانواده بیماران برای ادامه روند درمانی بیماران است کمک شایانی به آنها است که امیدواریم با احداث بیشتر همراه سراها در استان، این به یک الگوی خوب در کشور تبدیل شود.

دکتر رضا مرادی در ادامه با بیان اینکه ایران رتبه ۲۶ جهان در انجام کمک‌های خیریه را دارد، گفت: کمک خیرین در زلزله سال ۹۶ استان بهترین نمونه برای نشان دادن اهمیت کارهای نیکو و خیر در کشور است که خیرین سلامت کشور ۶۰ تفاهم نامه با وزارت بهداشت به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان امضا کردند و بیشتر آنها را تاکنون به بهره برداری رسانده‌اند و بقیه نیز تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

وی کاهش دغدغه خانواده بیماران را یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و گفت: احداث همراه سراها کمک شایانی به بهبود و کاهش استرس مالی بیماران می‌کند که در استان تفاهم نامه احداث یک همراه سرای دیگر در بیمارستان امام رضا (ع) منعقد شده که امیدواریم با رفع مشکلات اداری عملیات اجرایی آن بزودی آغاز شود.

ماهیانه ۶۰ میلیارد تومان هزینه بیمارستان‌های استان کرمانشاه می‌شود

مرادی در ادامه هزینه ماهیانه تجهیزات و داروی بیمارستان‌های استان را ۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بیمه‌ها به ویژه تأمین اجتماعی به موقع بدهی خود را به بیمارستان‌ها پرداخت نمی‌کند و این مساله باعث مشکل در پرداخت دستمزد و خرید تجهیزات و دارو در مراکز درمانی و بیمارستانی استان شده است.

وی با بیان اینکه دستمزد کارانه کادر درمانی ۱۸ ماه است که عقب افتاده است، گفت: بیمه‌ها به علوم پزشکی استان ۳۷۰ میلیارد تومان بدهکار هستند/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.