پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20850 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تصویب شد هیچ دستگاهی به دستگاههای دیالیزی کرمانشاه اضافه نشده است/ منتظر تحقق وعده استاندار برای اهدای زمین هستیم آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب برای مقابله با «سقط» همه دستگاه‌ها پای کار بیایند کتمان موضوع و یا بیان ناقص آن موجب شبه سازی در اذهان می شود/ سخنان رییس شورای شهر درخصوص بودجه شهرداری کذب است/تحقق ۷۰درصدی بودجه شهرداری کرمانشاه نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی درون شهری اعلام شد گوشت دام کرمانشاه بالاترین کیفیت را دارد/مافیای دام موجب گرانی گوشت می شود ۴۱ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کرمانشاه ایمن شد توافقات امیدبخش برای راه آهن کرمانشاه – خسروی و قطار شهری ۹۵درصد متقاضیان کارت ملی خود را دریافت کرده اند ثبت ۳۰ حادثه کوهستان از ابتدای امسال در کرمانشاه تبریک شهردار کرمانشاه به مناسبت روز شوراها سامانه بارشی قوی در راه کرمانشاه خطراتی که «روغن کرمانشاهی» را تهدید می‌کند تلاش برای جهش تولید در دیم زارهای کرمانشاه /طرح های راکد و بحران زده کشاورزی باید فعال شوند مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟ یک روانپزشک نسبت به مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور هشدار داد آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟

: خانه به دوشی در روزهای آشفته بازار مسکن کرمانشاه
30 تیر 1397 - 10:09
شناسه : 8205
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

از اوایل امسال بازار مسکن نیز مانند بازار طلا و سکه روند افزایشی قیمت را در پیش گرفت به طوریکه در برخی موارد شاهد افزایش دو برابری بهای خانه به همراه کرایه و رهن و اجاره در نقاط مختلف کشور بودیم که کرمانشاه نیز از این مقوله جدا نبود.

پ
پ

کرایه خانه در برخی مناطق شهر کرمانشاه تا ۱۰۰ درصد هم بالا رفت و کمترین میزان افزایش آن در مناطق حاشیه تر ۳۰ تا ۴۰ درصد بود.
این وضعیت، فشار بسیار سنگینی به قشر مستاجران وارد کرده است که تعداد آنها کم هم نیست و عمدتا هم از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند.
“رسول شریفی” یکی از شهروندان مستاجر کرمانشاه است که درباره وضعیت کرایه ها گفت: خانه ای که سال گذشته در فرهنگیان فاز دو با ۱۰ میلیون رهن و ۴۰۰ هزار تومان اجاره گرفته بودم اکنون به ۲۵ میلیون رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره رسیده است.
وی افزود: توان تهیه این مبلغ زیاد برای پول پیش را نداشتم و مجبور به جابجایی به منطقه سطح پایینتر شدم تا بتوانم از پس کرایه هم بر بیایم.
شریفی با بیان اینکه امسال همه مستاجران دچار این وضعیت شدند، خاطرنشان کرد: تمام مستاجران بخاطر افزایش رهن و اجاره مجبور شدند به مناطق سطح پایینتر و خانه های با متراژ کمتر نقل مکان کنند.
“بهادر ابریشمی” هم از دیگر شهروندان است که از شرایط سخت مستاجران یاد کرد که دیگر هیچکدام از آنها توان خرید خانه نخواهند داشت.
وی گفت: این گرانی ادامه پیدا کند توان پرداخت کرایه ها را هم نداریم و کم کم باید در خیابان چادر بزنیم.
ابریشمی افزود: اکنون بهای یک خانه ۱۲۰ متری در دولت آباد پنج میلیون و ماهی ۳۰۰ هزار تومان است، آن هم برای خانه هایی با کمترین امکانات…
رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه نیز از افزایش قابل توجه قیمت خانه هم برای خرید و فروش هم برای رهن و اجاره خبر داد.
محسن ملکی عنوان کرد: قیمت رهن و اجاره در برخی مناطق بالای شهر مانند کسری، ۲۲ بهمن و
… تا نزدیک به دو برابر بالا رفته است.
به گفته وی، کمترین افزایش مربوط به مناطق حاشیه شهر است که بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شده است.
ملکی معتقد است، این شرایط به رکود بیشتر بازار دامن زده و مردم تلاش می کنند اگر ملکی دارند طبقه بالای آن را بسازند و سراغ اجاره نشینی نروند.
ملکی با بیان اینکه مردم منتظرند قیمت ها کمی پایین بیاید و بعد سراغ معامله ملک بروند، گفت:صاحبان املاک نیز حاضر نیستند خانه خود را ارزان بدهند.
وی اظهار داشت: نمی توان پیش بینی دقیقی از آینده قیمت ها داشت اما معضل بازار مسکن در کرمانشاه بسیار پیچیده شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.